benrauwerda schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:07:
Goedenavond
ik ben opzoek na een budget videokaart waarmee ik fifa en watchdogs kan spelen
budget max 150 euro
voeding 420W
Moederbord: Asus p8hh61
daarnaast zoek ik nog een DDR3 1333MHZ en een ssd of Hdd
mijn totaal budget is 300 euries
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
en wat is eigenlijk het grootste verschil tussen AMD videokaarten en Nivida?
M.V.G. Ben
Open daar eens een ander topic voor. In verband met geheugen, gewoon een setje van 8GB, de Pricewatch is er met een reden, je kunt mooi filteren. Wat voor processor gebruik je? SSD: Crucial M500 of MX100 geven je beste bang for buck, kost rond de €80 voor 256GB.
Grootste verschil tussen AMD en Nvidia... Zeg jij me anders eens wat het grootste verschil is tussen een BMW en een Mercedes (of een Audi als je daar meer voor bent)? Het zijn gewoon andere merken, ze gebruiken andere drivers met wat andere features. De ene game loopt beter met AMD, de andere met Nvidia. De prestaties zie je meestal wel aan de prijs, als een videokaart sneller is, kost ze ook meer. Het gebeurt al eens dat een goedkopere kaart beter presteert in een enkele game, maar zelden over de gehele lijn. Die fabrikanten concurreren met elkaar en als een goedkopere kaart het beter doet dan een andere, gaat die andere in prijs zakken. Nvidia heeft features zoals Shadowplay waarmee je je gameplay kunt opslaan of streamen naar het internet of PhysX wat meer physics effecten toe laat, AMD heeft dan weer Mantle en TrueAudio (beiden nog niet vaak gebruikt). Er zijn zo nog een aantal effecten die merk afhankelijk zijn. Ik denk dat Nvidia zo meer exclusieve effecten heeft die echt niet op AMD werken, dus misschien ben je daar beter mee af, maar AMD heeft wel in jouw prijsklasse de meeste/beste videokaarten.
Maar nogmaals, open een andere thread en dan maak ik misschien een lijstje voor je met geheugen en SSD. Videokaart moet je denken aan een R9 270, HD7870, R7 265, GTX 750Ti, GTX 660, ...