Advies Budget Videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• Tweaknet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06-2025
Is er iemand die mij advies kan geven welk videokaart ik moet kopen om mee te gamen. Mijn budget momenteel is 150 euro.

Ik zoek een videokaart die vooral een goede koeling heeft en goede feedback kent.

Ik hoop dat jullie mij een (aantal) optie(s) kunnen geven.
Met vriendelijke groet,

Danny

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-02 11:26
Hallo,

Welke games wil je spelen en op wat voor settings ? en wat voor resolutie?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Met dat budget is de pricewatch misschien een goed uitgangspunt:
https://tweakers.net/cate...yizORU38QKINcMzs3MA8vWAgA
Deze worden hoog beoordeeld (daar is het ook op gesorteerd).

Misschien is dit wel een goede:
productreview: XFX HD7850 Double D Black Edition review door DABCraft

[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 04-06-2014 14:42 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:22

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

een 270x is wat sneller (7870) en wrs ook wel binnen het budget te vinden.
Sowieso is een 2e handskaart via V&A veel meer bang 4 your buck.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
deze staat in de BBG van januari 2014
pricewatch: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G

• Tweaknet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06-2025
Dank jullie wel voor de reacties tot dusver, ik zag wel een aantal aantrekkelijke 2de handse videokaarten, maar daar hebben ze mee gemined. Is het verstandig om een videokaart te kopen waar mee gemined is maar er wel nog garantie op zit? En zo ja, waar moet ik op letten op een tweedehandse videokaart naast garantiebewijs? Mensen hier die tips hebben?

Verwijderd

jorritkramer schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:39:
Hallo,

Welke games wil je spelen en op wat voor settings ? en wat voor resolutie?
En daarnaast waar bestaat de rest van het systeem uit, allemaal dingen die bekend moeten zijn voor een goed antwoord kan komen.
Tweaknet schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:47:
Is het verstandig om een videokaart te kopen waar mee gemined is maar er wel nog garantie op zit?
Ja waarom niet.
En zo ja, waar moet ik op letten op een tweedehandse videokaart naast garantiebewijs? Mensen hier die tips hebben?
Goede beoordeling van die persoon, zodat je niet een baksteen ontvangt. :P

• benrauwerda
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-03-2023
Goedenavond
ik ben opzoek na een budget videokaart waarmee ik fifa en watchdogs kan spelen
budget max 150 euro
voeding 420W
Moederbord: Asus p8hh61
daarnaast zoek ik nog een DDR3 1333MHZ en een ssd of Hdd
mijn totaal budget is 300 euries
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
en wat is eigenlijk het grootste verschil tussen AMD videokaarten en Nivida?
M.V.G. Ben

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
benrauwerda schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:07:
Goedenavond
ik ben opzoek na een budget videokaart waarmee ik fifa en watchdogs kan spelen
budget max 150 euro
voeding 420W
Moederbord: Asus p8hh61
daarnaast zoek ik nog een DDR3 1333MHZ en een ssd of Hdd
mijn totaal budget is 300 euries
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
en wat is eigenlijk het grootste verschil tussen AMD videokaarten en Nivida?
M.V.G. Ben
Open daar eens een ander topic voor. In verband met geheugen, gewoon een setje van 8GB, de Pricewatch is er met een reden, je kunt mooi filteren. Wat voor processor gebruik je? SSD: Crucial M500 of MX100 geven je beste bang for buck, kost rond de €80 voor 256GB.

Grootste verschil tussen AMD en Nvidia... Zeg jij me anders eens wat het grootste verschil is tussen een BMW en een Mercedes (of een Audi als je daar meer voor bent)? Het zijn gewoon andere merken, ze gebruiken andere drivers met wat andere features. De ene game loopt beter met AMD, de andere met Nvidia. De prestaties zie je meestal wel aan de prijs, als een videokaart sneller is, kost ze ook meer. Het gebeurt al eens dat een goedkopere kaart beter presteert in een enkele game, maar zelden over de gehele lijn. Die fabrikanten concurreren met elkaar en als een goedkopere kaart het beter doet dan een andere, gaat die andere in prijs zakken. Nvidia heeft features zoals Shadowplay waarmee je je gameplay kunt opslaan of streamen naar het internet of PhysX wat meer physics effecten toe laat, AMD heeft dan weer Mantle en TrueAudio (beiden nog niet vaak gebruikt). Er zijn zo nog een aantal effecten die merk afhankelijk zijn. Ik denk dat Nvidia zo meer exclusieve effecten heeft die echt niet op AMD werken, dus misschien ben je daar beter mee af, maar AMD heeft wel in jouw prijsklasse de meeste/beste videokaarten.

Maar nogmaals, open een andere thread en dan maak ik misschien een lijstje voor je met geheugen en SSD. Videokaart moet je denken aan een R9 270, HD7870, R7 265, GTX 750Ti, GTX 660, ...
Pagina: 1