Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Linksys E4200 bottleneck

Pagina: 1
Acties:

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 20:42
Ik heb een UPC internetverbinding van 120/6 Mbps. Via een modem (Cisco EPC3208, geen router!) is hierop mijn eigen router aangesloten. Dit is een Linksys E4200 v1, met daarop DD-WRT V24SP2 (mega, build 21061).
Deze router lijkt de beperkende factor te zijn: ik haal maximaal 60 Mbps download. De PC's zijn bekabeld aangesloten, allemaal gigabit. Getest met diverse PC's/laptops, zowel met Windows (7, XP) als met Linux (CentOS, Ubuntu).
Wanneer ik een laptop rechtstreeks op het modem aansluit, in plaats van de router (er is maar 1 LAN-aansluiting op het modem), dan haal ik wel de volledige snelheid van 120 Mbps.
De Linksys E4200 router zou echter een WAN to LAN snelheid moeten kunnen halen van >600 Mbps.
Iemand enig idee?

Computers follow your orders, not your intentions.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 19:08
Heb je toevallig QoS aan staan? Dit levert meestal flink wat extra load op de CPU op waardoor je de throughput niet gaat halen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Kijk eens of het in- of uitschakelen van Cut Through Forwarding (CTF) helpt.

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 20:42
QOS stond al uit, en CTF zit wel in de originele firmware maar niet in DD-WRT.

Maar het probleem is opgelost door een nieuwe router te plaatsen: TP-Link WDR4300. Nu fluitend >110Mbps.

Computers follow your orders, not your intentions.

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11 00:50

larshack

Zonder melk en suiker

Ik haal op dit type router op een Ziggo alles in een extra 90 megabit (2e alles in een abbo), hij zou gewoon prima moeten werken. Al eens een herstart geprobeerd van de router?