mailis schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:15:
Hi Matthijs,
Leuk om te horen dat je de E8 hebt geimporteerd, volgens mij ben je nog de enige hier! Ik zit hier ook over na te denken en ook bij
Etotalk. Met die site heb ik over het algemeen goede ervaringen en na ook enige Mediatek roms te hebben gehad, wil ik ook wel eens eens een meer stabiele CPU. Wel wat vragen waar ik hoop dat je je ervaring over kunt delen:
- Kun je iets zeggen over de GPS? Dit is bij Mediatek toestellen altijd dramatisch, benieuwd wat de E8 doet.
- In de omschrijving bij Etotalk staat dat Wifi AC is ondersteund, klopt dit ook? Idem voor 5Ghz Wifi?
- Is de additionele ROMs en toevoegingen van Etotalk ook nodig of is morelocale ook voldoende?
- Heb je al updates van HTC zelf ontvangen?
- Werkt alle software van HTC in Nederland? Zoals de feeds voor Blinkfeed bijv.
- Wat zijn je eerste punten die in de praktijk tegenvallen?
Benieuwd naar je reactie!
Ik heb de E8 (of eigenlijk M8Sw) ook aangeschaft via Etotalk, en de modrom er op laten zetten. Echter, recent toch de
Oweida Rom er overheen geflashed om van veel van het chinese af te zijn. Heb echter nog geen S-Off gedaan, dus blinkfeed blijft helaas chinees (en gebruik ik dus ook niet) Je dient vooralsnog een programma aan te schaffen om het op S-off te krijgen...(zie XDA-developers hiervoor)
- GPS vindt hij erg snel, heb een Strava route vergeleken met een losse (Suunto) GPS en dat zag er goed uit.
- Ik gebruik hem in het Engels, dus hen NL nooit geprobeerd, maar toetsenbord in NL werkt gewoon (ook toen ik hem ontving)
- Wifi AC ondersteund hij (ookal heb ik het nog niet gebruikt), 5Ghz Wifi ben ik thuis mee verbonden.
- Er waren HTC updates, en die installeerden ook, maar heb nu een andere ROM geflashed...
- Blinkfeed niet in het chinees krijgen vereist dus wat extra aanpassingen...
- Ik heb nog geen tegenvallers gehad, Dual sim werkt goed, alleen de power knop bovenop is even wennen.