Toon posts:

Video kaart vervangen Mac Pro early 2009

Pagina: 1
Acties:
  • 2.351 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,
Ik heb een Mac Pro early 2009 waarvan de videokaart kapot is (beoordeeld door technische dienst van Apple winkel). Het is een ATI, Radeon, HD 4870 videokaart.

De prijsopgave om deze te repareren is aanzienlijk. Aangezien ik met deze Mac Pro nog een aantal jaren door wil, vraag ik me af of het verstandig is deze zelfde videokaart te laten bestellen. Of is het een kans om een nieuwere/betere videokaart te kopen voor in deze Mac Pro? Omdat ik geen technische kennis van videokaarten heb vraag ik graag jullie advies. Elk advies is zeer welkom!

Overigens: ik gebruik de Mac Pro voor met name foto bewerking (Photoshop) en geen zware andere zaken zoals videobewerking of spellen.

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:17
Welkom op tweakers,
Ik zal er niet omheen draaien en je gelijk wijzen op dat wij hier graag eigen inzet zien, wat naar mijn inzien ontbreekt.

Als je goed gezocht had je het volgende artikel ook gewoon kunnen vinden:
http://www.everymac.com/s...ink-mini-displayport.html

tip: kijk eens even rond op tweakers vraag en aanbod

Verwijderd

Topicstarter
Beste Dutchmartin,
Bedankt voor je reactie. Ik had dat en een aantal andere artikelen ook gevonden, dat had ik ook kunnen noemen. Bedankt dus dat je me er op wijst. Dus ik weet wel welke er wel en niet in kunnen etc. Dat is vooral feitelijke informatie. Het gaat mij meer om advies, en dat is naar mijn idee niet zomaar vindbaar maar wel te bespreken op een forum. Dus mijn vraag is niet zozeer wat kan, maar wat naar jullie (kenners) idee verstandig zou zijn. Een aantal van die videokaarten zijn namelijk behoorlijk onbetaalbaar, maar het vervangen van mijn standaard videokaart uit 2009 (ook al sterk verouderd dus) voor 400 euro vind ik zeker het overwegen waard. Vandaar. Misschien dat er meer mensen op dit forum zijn met soortgelijke ervaring aangezien er vast meer Mac Pro's uit die tijd nog in omloop zijn.

Verwijderd

Hallo kazzo. Is het je nog gelukt een geschikte videokaart te vinden? En zo ja waar als ik vragen mag?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Hoor het graag!

• GalacticMeadows
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09-2022
Volgens mij kan je bijna elke videokaart erin proppen.

• m.jorissen
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-12 13:25
Je kunt (als je 10.8, 10.9 of 10.10 draait) de Nvidia Cuda drivers installeren. Hierna kun je in principe een GPU met Nvidia chipset erin zetten en dan zou deze beeld moeten geven op het moment dat de driver geladen wordt. Dit betekend dat je geen bootscherm hebt dus laat dan je originele kaart er ook in zitten (wel in een ander slot). Bv als je in single-user mode opstart zal dit geen beeld geven op je nieuwe GPU.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
TS is hier sinds 8-8 niet meer geweest. Oude topics kicken heeft zo weinig zin natuurlijk ;). In dit soort gevallen kan je de topicstarter beter een privéberichtje sturen. Dit doe je door op het pijltje naast de username te clicken en vervolgens op "stuur bericht".
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.