"No clean" soldeervloeimiddel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor een PlayStation 3 reparatieproject moet ik volgens diverse Engelstalige bronnen "no clean flux" gebruiken. Ik begrijp dat het gaat om een type soldeervloeimiddel waarbij na het solderen geen schoonmaak nodig is. Mijn vraag is: hoe vind ik dit op conrad.nl of andere Nederlandse site? Ik kan redelijk wat soort soldeervloeimiddel vinden maar niets waarbij de gewenste "no clean" eigenschap expliciet genoemd wordt.

Is er een bepaald merk of soort wat in Nederland verkrijgbaar is met deze eigenschap?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Farnell verkoop het: http://nl.farnell.com/flux/flux-type/no-clean/pg/110162839

Anders op ebay kijken. Maar je kan ook andere flux gebruiken en het dan daarna goed reinigen met isoproplyl alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 17:13
ik gebruik naar volle tevredenheid: Stannol speciaal soldeerdraad (conrad http://www.conrad.nl/ce/nl/product/830003/) dat bijna geen resten vloeimiddel achter laat en voor de zekerheid maak ik het dan ook nog schoon met wat isoproplyl en een zachte tandenborstel. Menig SMD weerstandje en arduino projecten hier mee gesoldeerd en geen last van aanslag of "roest". Ook prima op een lage temperatuur (+- 325graden) te gebruiken.

] systeem spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
We hebben het over flux, niet over wick. Heeft OP wel toegang tot reflowapparatuur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 21:16
Voor 99% van de gevallen heb je geen flux nodig. De defecten treden op tussen de chip zelf en de carrier (de bekende nvidia bug). Het is dan zaak de chip zelf te verhitten. De contacten tussen de carrier en het bord hebben niks met die bug te maken en hoef je niet te reflowen. De enige reden dat compleet reflowen toevallig werkt (hetzelfde geld voor een reball) is dat je daarbij ook de chip zelf verhit.
Er is een hele industrie ontstaan die massaal om het probleem heen werkt :(

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR