Citrix receiver en meerdere monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52382

Topicstarter
Op mijn laptop heb ik een extra scherm aangesloten wat prima werkt. Nu heb ik een citrix sessie open en deze wil graag op het externe scherm hebben zodat ik op het scherm van mij laptop een andere programma open kan zetten. Dat lukt me niet. Citrix pakt beide schermen. Ik ben al met de instellingen aan het rommelen geweest maar dat wordt dan van kwaad tiot erger.

Mijn ultime oplossing zou zijn dat de citrix sessie full-screen draait op mijn "externe" beeldscherm en bv mijn mail op mijn laptop scherm.

Nu heb ik het "opgelost" door de citrix sessie zo in te stellen dat deze de afmetingen heft van het scherm maar dan moet ik een draaien met venster en dat wil ik liever niet.

Heeft er iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-06 13:10

lolhoo

Just reboot and relax

Ik weet niet precies met welke versie van citrix je werkt.
Het kan zijn dat je de scaling netjes kan aanpassen via de website waar je inlogt.
Anders kan je ook op windowed werken in plaats van full screen.
Als het een vrij nieuwe versie is aan de server kant slaat ie dat gewoon netjes op. (Werkt soms ook met oudere versies)
Hoe oud is trouwens jouw receiver?
Maak je gebruik van de nieuwste of draai je nog op neighbourhood?

Did you try to put it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:14
Bij ons is het de combinatie shift f2 om citrix in een window op 1 scherm te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52382

Topicstarter
De receiver is de laatste versie (kan zo even het nummer niet vinden maar heb em vorige week gedownload). Als ik shift f2 geef dan maakt hij een fullscreen maar pakt dan alle monitoren mee.

Ik heb mijn schermen wel ingsteld staan op bureaublad uitbreiden. Op windowed werkt het dan volgens mij wel maar dan past het allemaal niet zo mooi en zit ik met scrollbars te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-06 13:10

lolhoo

Just reboot and relax

En als je in windowed modus uitlogt en dan weer inlogt?
Citrix zou dan opnieuw de scaling moeten aanpassen.
Of start je dan weer in full screen?

Did you try to put it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:02
Als ik hier op Fulll-screen druk gaat hij full-screen op het scherm waar het venster op aktief is. Of het nou de primary of secondary is maakt niet uit.
Als het venster op 2 monitoren akties is gaat hij full-screen ook op 2 monitoren.
Pagina: 1