Al dan niet nieuwe stukken?

Pagina: 1
Acties:

• MysticTeka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Mijn pc is nu ongeveer 2 jaar oud en ik vraag me af of er ondertussen al iets aan zou moeten vernieuwd worden. De pc wordt enkel gebruikt om te gamen (BF4, Watch Dogs,..). Ik zou momenteel maximaal 500 Euro willen uitgeven voor een upgrade van iets. Zelf heb ik al een nieuwe grafische kaart overwogen, maar weet niet of dat echt nut heeft, of dat ik beter nog wacht op de volgende generatie kaarten om dan weer een heel eind verder te kunnen. Ik had al eens gekeken naar een GTX 780 of een R9 290. De voeding die erin zit is ondertussen wel al een jaar of 5 oud, misschien is deze wel aan vervaning toe, weet niet precies hoelang zoiets meegaat.
Dit is mijn huidige setup:
Voeding: Antec 650W earthwatts
Processor: Intel I5 3570K
Moederbord: Asrock Z77 Extreme4
Grafische kaart: Gigabyte GTX670
ProcessorKoeler: H100I Corsair
Geheugen: Corsair Vengeance LP 16Gb
Case CM 690 III Window
Muis: Steelseries Rival (net gekocht)
Toetsenbord: Logitech G110
SSD: Crucial M500 128Gb
HD: Seagate 500Gb

Indien er iets veranderd kan worden wat mijn pc echt beter maakt, had ik het graag geweten.

[ Voor 27% gewijzigd door MysticTeka op 04-06-2014 10:52 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:28
Wat doe je ermee? Wat moet ie kunnen? Wat is je budget om upgrades mee uit te voeren? Waar heb je behoefte aan? Welke opties heb je zelf al overwogen? Wat zijn je eigen voorstellingen? Pas als die vragen beantwoord zijn, kunnen we je helpen.

Verwijderd

Ik zie niet wat hier mis mee is eigenlijk, lekker blijven gebruiken.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Tenzij je zelf tegen beperkingen aanloopt zou ik het lekker zo laten

• MysticTeka
ShitHappens schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:08:
Wat doe je ermee? Wat moet ie kunnen? Wat is je budget om upgrades mee uit te voeren? Waar heb je behoefte aan? Welke opties heb je zelf al overwogen? Wat zijn je eigen voorstellingen? Pas als die vragen beantwoord zijn, kunnen we je helpen.
Post aangepast, sorry voor het tekort aan info.

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02 18:47
Prima pc, zou er niks aan veranderen...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:29
Wat verwacht je van je upgrade? Meer performance, meer stilte, zuiniger, etc?
Indien meer performance, wanneer kom je dat tekort?

Als het mijn pc zou zijn zou ik zeggen: betere videokaart -> grotere SSD.

• MysticTeka
mitsumark schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:15:
Wat verwacht je van je upgrade? Meer performance, meer stilte, zuiniger, etc?
Indien meer performance, wanneer kom je dat tekort?

Als het mijn pc zou zijn zou ik zeggen: betere videokaart -> grotere SSD.
Ik speel vooral BF4 en zal ook voor de opvolgers gaan, zou ik dan momenteel bij mijn huidige videokaart beter blijven en wachten op de volgende generatie om dan weer "future proof" te zijn? Een grotere SSD zal ik alvast al kopen.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Eens met timberleek, zo lang je niks mist moet je vooral niet upgraden, da's alleen maar duur. Als je tegen de beperkingen oploopt van die GPU is een vervangende al een heel stuk goedkoper, zo gaat dat in computerland. Future-proof is tijdelijk, heel tijdelijk.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• MysticTeka
Ok, dan zal ik mezelf nog even wat eurotjes besparen en even on "hold" zetten. Dank je voor jullie input alvast.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-02 20:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als je nog niet overclocked zou je dat kunnen proberen.
Dat kost je nu niets en win je wat CPU power mee.

★ What does that mean? ★

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:25
Ik zou ook gewoon cpu en gpu nog niet upgraden, geheugen heb je ook genoeg. SSD upgraden is een mogelijkheid als je die te klein vindt. En die Seagate 500GB HDD, welk type is dat, hoe oud is die? Ik zou in een desktop tegenwoordig toch een grotere steken, die zijn ook gewoon sneller door de grotere platters en ik denk dat je HDD ook al redelijk oud is met die capaciteit en HDD's hebben een beperkte levensduur. Liever nu dan een 2TB HDD kopen ter vervanging (of een 500GB SSD als je niet meer nodig hebt), dan binnenkort met een versleten HDD te zitten.
Pagina: 1