Wat is de beste keuzes voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-01 18:03
Huidige Set-up:

ISP: Ziggo 80 mbp/s Down. 10 mbp/s Up

Routers/modems:
Beneden: EPC3925 Werk prima alleen haalt het niet om een goed signaal naar zolder te sturen.
2e verdieping: Netgear WN3000RP(repeater) Om een beter signaal naar boven te krijgen,
Zolder: Pc verbonden met de TP-LINK TL-WN822N.

Ik heb dan een snelheid van ongeveer 25 mbp/s. Natuurlijk heb ik liever een snellere verbinding. wat is hiervoor nou de beste oplossing. ik merk ook dat de WN3000RP heel onstabiel is, als ik met mijn telefoon probeer te verbinden krijg ik de melding dat het een onstabiel netwerk is. ook hoor ik om de 15 min mijn TP-LINK TL-WN822N reconnecten met Windows( het bekende geluidje ). is het nu beter bijvoorbeeld nog zon extender te kopen voor op zolder of een router ofzo. ik heb het liefst gewoon een kabel in mijn pc.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Dus waarom trek je dan geen kabel?

• glydoscoop
hostler schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:39:
Dus waarom trek je dan geen kabel?
Omdat dat dus niet mag vanaf beneden. anders had ik dat inderdaad al lang gedaan

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 08:04
Kabel is inderdaad de meest stabiele oplossing, alleen met je telefoon aan de kabel door het huis lopen is ook niet zo geweldig (fun fact je kunt bekabeld Internet op je telefoon hebben dmv een USB adapter).

De beste optie zou zijn om een acces point met een kabel te verbinden en deze op een zo centraal mogelijke plaats neer te zetten, ik ga even niet verder op in hoe slecht repeaters zijn. Zet deze bijv. op de eerste verdieping neer in het midden van het huis.
chickpoint schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:35:
Kort gezegd? Nee, dat zal niet de beste oplossing zijn.

Je hebt inderdaad kans dat het helpt en je fatsoenlijk je films kunt kijken, maar des te groter is de kans dat je gemiddelde netwerk performance er op achteruit gaat. Dit komt doordat een repeater flink kan storen op je wifi, waar al zoveel storing zit op 2,4 GHz.

Ook is het plaatje wat je gevonden hebt een beetje rooskleurig, de realiteit is net iets anders.
[afbeelding]

Mijn ervaring is dat repeaters meestal op het zelfde kanaal uitzenden als het kanaal waar ze wifi op ontvangen. Dit stoort enorm en kan tot gevolg hebben dat je in je hele huis brakke wifi hebt.

De beste optie is inderdaad een kabel leggen. Maar aangezien je aangeeft dat, dat geen optie is heb je nog een andere netter oplossing. Probeer tot zover mogelijk 1 kabel te leggen en plaats daar op het eind een extra accespoint. Dat kan een accespoint zijn maar ook een router zijn (mits correct ingesteld).

[ Voor 54% gewijzigd door chickpoint op 04-06-2014 09:55 . Reden: reactie toegevoegd uit en ander draadje ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• glydoscoop
Oke. Dus bijvoorbeeld pricewatch: TP-Link TL-WA801ND

En dan van daaruit met de kabel naar boven. of zou het dan ook draadloos kunnen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het "accesspoint aan een kabel" gedeelte ging om het vervangen van de repeater. Dat is de zwakke schakel op dit moment. De suggestie van chickpoint is om de draadloze repeater te vervangen door een accesspoint dat met een kabel is aangesloten op je Ziggo modemrouter.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 17:35

Tazzios

..

Aandachtspunten:
- met elke apparaat wat je er draadloos tussen zet halveert de snelheid.
- Hoe goed ontvangt de WN3000RP de EPC3925 ? Kun je de WN3000RP niet beter op de 1e zetten?

Je geeft aan dat je geen kabel vanaf beneden kunt trekken; Als het vanaf de eerste verdieping wel kan zou ik op de eerste de WN3000RP neerzetten en verder met een kabel naar zolder en daar een accespoint neerzetten op een ander wifikanaal.

• glydoscoop
Tazzios schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:06:
Aandachtspunten:
- met elke apparaat wat je er draadloos tussen zet halveert de snelheid.
- Hoe goed ontvangt de WN3000RP de EPC3925 ? Kun je de WN3000RP niet beter op de 1e zetten?

Je geeft aan dat je geen kabel vanaf beneden kunt trekken; Als het vanaf de eerste verdieping wel kan zou ik op de eerste de WN3000RP neerzetten en verder met een kabel naar zolder en daar een accespoint neerzetten op een ander wifikanaal.
Ja met eerste bedoel ik de woonkamer. daar staat de EPC3925 en dan 1 verdieping hoger de extender. het signaal daar is uitstekend. de extender geeft een link rate aan van 130 mbps, ook het signaal hier naar zolder is uitstekend. alleen het netwerk is dus onstabiel en valt regelmatig weg. dat is heel vervelend tijdens het game of skype bijvoorbeeld.

Helaas willen mijn ouders niet dat ik een kabel trek. tenzij het dus op zolder is hahah, daar heb ik dus helemaal niks aan.

• glydoscoop
Orion84 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:04:
Het "accesspoint aan een kabel" gedeelte ging om het vervangen van de repeater. Dat is de zwakke schakel op dit moment. De suggestie van chickpoint is om de draadloze repeater te vervangen door een accesspoint dat met een kabel is aangesloten op je Ziggo modemrouter.
ahh op die manier. ja dat zou alleen mogen als ik die beneden naast me modemrouter zou installeren wat volgens mij dus niks uitmaakt dan.

• chickpoint
Dat zou inderdaad kunnen, maar dan moet er inderdaad een kabel naar boven. Die kabel moet je dan tussen je ziggo router/modem en de acces point aansluiten. Mocht je nou geen gaten mogen/kunnen/willen boren ga dan even op zoek naar de gasleiding van de cv ketel. Daar kun je meestal wel een kabel langs af leggen.

Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met de eerste versie van die TP-link (die blokkendoos) dus verwacht haast dat die nieuwe niet veel anders is dan een nieuw jasje. Maar misschien is het goed om even te kijken met een programma als wifianalyzer op je (android) telefoon hoe druk het is met draadloze netwerken in de buurt. Je zit nu nog op het moment dat je ook kunt kiezen voor 5 GHz.

Dus doe even een meting en als je wilt post een screen shot hier, dan kunnen wij je er wel mee helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door chickpoint op 04-06-2014 10:15 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er is afaik bijna altijd wel een loze leiding naar de zolder.

Iperf

• glydoscoop
chickpoint schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:14:
Dat zou inderdaad kunnen, maar dan moet er inderdaad een kabel naar boven. Die kabel moet je dan tussen je ziggo router/modem en de acces point aansluiten. Mocht je nou geen gaten mogen/kunnen/willen boren ga dan even op zoek naar de gasleiding van de cv ketel. Daar kun je meestal wel een kabel langs af leggen.

Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met de eerste versie van die TP-link (die blokkendoos) dus verwacht haast dat die nieuwe niet veel anders is dan een nieuw jasje. Maar misschien is het goed om even te kijken met een programma als wifianalyzer op je (android) telefoon hoe druk het is met draadloze netwerken in de buurt. Je zit nu nog op het moment dat je ook kunt kiezen voor 5 GHz
het is hier aardig druk. en helaas staan alle routers/modems hier in de buurt op auto channal. (aangezien ze vaak veranderen. er is dus op het moment ook geen rustig kanaal te vinden. ja 5Ghz zou wel kunnen maar dan moet ik dus eerst een acces point of iets dergelijks aanschaffen met die ondersteuning.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

glydoscoop schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:12:
[...]

Ja met eerste bedoel ik de woonkamer. daar staat de EPC3925 en dan 1 verdieping hoger de extender. het signaal daar is uitstekend. de extender geeft een link rate aan van 130 mbps, ook het signaal hier naar zolder is uitstekend. alleen het netwerk is dus onstabiel en valt regelmatig weg. dat is heel vervelend tijdens het game of skype bijvoorbeeld.
Dus zo "uitstekend" is het niet :o

Sowieso moet je bedenken dat wat de repeater aangeeft niet een netto transfer rate is, maar een bruto kanaalbandbreedte. Grof gezegd kun je daar ongeveer de helft van halen, dus 65Mbps op de repeater. En zodra je een repeater inzet halveer je per definitie de snelheid weer, dus zou je in theorie max 32Mbps boven kunnen halen met deze waarde - en met je 25Mbps zit je daar niet zover vanaf. Dat geeft trouwens ook des te meer aan dat de repeater en z'n verbinding de bottleneck is.
Helaas willen mijn ouders niet dat ik een kabel trek. tenzij het dus op zolder is hahah, daar heb ik dus helemaal niks aan.
Heb je boven coaxkabel? Zo ja, kijk eens naar MoCA. MoCA 1.1 geeft je een stabiele 175Mbps.

Oslik blyat! Oslik!

• glydoscoop
Nee ik denk dat het signaal wel goed is alleen de repeater is gewoon nier zo fijn(zacht uitgedrukt). Ik heb inderdaad wel een Coax (tv kabel) naar boven maar die is voor dat hij bij mij is al 9 keer gesplitst over andere tv's. dus draadloos naar zolder is eigenlijk geen optie behalve wat ik nu al heb. en dat werkt dus eigenlijk niet.

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:01
Een goed alternatief kan een powerline adapter zijn TP-Link TL-PA551KIT of TP-Link AV600 voor meerdere aansluitingen.

Ik heb zelf namelijk goede ervaringen met powerline adapters, ook in wat oudere huizen. Ze werken binnen het hele huis, maar komen er niet buiten.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:55
Is er geen mogelijkheid om naast de coax kabel een utp-kabeltje te leggen? Als er toch al iets naar boven gaat..

Enigste wat overblijft is dan inderdaad een powerline adapter, zoals hierboven ook al aangegeven.

Off-topic: kan je uberhaubt nog TV kijken met 9 vertakkingen in je coax signaal?

don't mind me

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:55
Electric Brainz schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:31:
Een goed alternatief kan een powerline adapter zijn TP-Link TL-PA551KIT of TP-Link AV600 voor meerdere aansluitingen.
Ik heb zelf die laatste. Ook al gebruik ik die 3 aansluitingen niet, deze is mij volgens de benchmarks de paar tientjes extra meer dan waard. ! Klik hier voor een benchmark.

Zelf haal ik 12MB/s a 15MB/s tussen twee verschillende groepen.
Zelfs met een stekkerdoos ertussen trek ik de 100Mb/s nog vol. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• glydoscoop
JeroenF schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:37:
Is er geen mogelijkheid om naast de coax kabel een utp-kabeltje te leggen? Als er toch al iets naar boven gaat..

Enigste wat overblijft is dan inderdaad een powerline adapter, zoals hierboven ook al aangegeven.

Off-topic: kan je uberhaubt nog TV kijken met 9 vertakkingen in je coax signaal?
Nee ik kijk inderdaad geen tv hahah. ja dat is misschien een optie alleen is mijn vader zo iemand die alles 100 % wil wegwerken. Dus is het moelijk om te doen aangezien hij het liever niet wil, ik zal dan even naar een powerline kijken. werkt niet in een verlengsnoer zeker?. de extender is nu al elke week een porbleem waarom het daar hangt en of het al weg mag hahah.

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:01
glydoscoop schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:47:
[...]

Nee ik kijk inderdaad geen tv hahah. ja dat is misschien een optie alleen is mijn vader zo iemand die alles 100 % wil wegwerken. Dus is het moelijk om te doen aangezien hij het liever niet wil, ik zal dan even naar een powerline kijken. werkt niet in een verlengsnoer zeker?. de extender is nu al elke week een porbleem waarom het daar hangt en of het al weg mag hahah.
Naar mijn weten werken de adapters ook via een stekkerdoos, alleen zal de snelheid dan wel lager zijn.
de PA55-kit geeft je wel de mogelijkheid om door te lussen vanaf de powerline adapter.

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 11:09
Powerline werkt ook op een stekkerdoos.
Op welke groep je zit maakt ook niet uit, als het maar op dezelfde fase zit (maar meeste eengezinswoningen hebben er maar 1).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

glydoscoop schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:25:
Nee ik denk dat het signaal wel goed is alleen de repeater is gewoon nier zo fijn(zacht uitgedrukt).
Wil niet veel zeggen, maar wat ik uitlegde is niet een mening ofzo maar gewoon hoe a) WiFi en b) een repeater werkt. Signaal is matigjes (intrainen op 130Mbps is niet denderend...) en willekeurige andere repeater zou even brak zijn op zelfde plek, hooguit paar dBm verschil door andere antennes.
Ik heb inderdaad wel een Coax (tv kabel) naar boven maar die is voor dat hij bij mij is al 9 keer gesplitst over andere tv's. dus draadloos naar zolder is eigenlijk geen optie behalve wat ik nu al heb. en dat werkt dus eigenlijk niet.
Niks draadloos, MoCA over die TV kabel. Verdiep je er even in, werkt prima ondanks splitters.

Sowieso: stel je alsjeblieft eens wat proactiever en positiever op. Als je niets anders doet dan suggesties van anderen afschieten kom je nergens :o

Oslik blyat! Oslik!

• glydoscoop
Nee zo bedoel ik het niet ik ben heel blij met de suggesties. Ik heb mijn vader zo ver gekregen dat ik een kabel mag trekken vanaf de locatie van de extender. Helaas is de kabel iets de groot om door het aanwezige gat te trekken, en dus moet ik even knippen en weer opnieuw bevestigen. Mocht dat nog steeds geen betere resultaten geven zal ik een powerline aanschaffen ik dacht altijd dat dit alleen in het stopcontact zelf werkte. Anders als 3e optie de MoCA of een acces point. Ik ben heel bloj met al deze suggesties en heb weer wat te doen van het weekend.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

JT

VETAK y0

Powerline is inderdaad alleen in een stopcontact. Maar ik denk dat MoCA beter is dan powerline.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• chickpoint
Kijk er is altijd ergens wel een gaatje te vinden. Als je voor powerline gaat verdiep je er dan goed in (daar zijn de nodige topics over te vinden) en stel niet al te hoge verwachtingen.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het kan volgens mij geen kwaad om een al veel vaker de revue gepasseerd aspect nog even herhalen.
Het betreft de opmerking m.b.t. goede ervaringen "ook in wat oudere huizen". Wel, dat is meestal eerder een voordeel dan een nadeel, want wat al veel vaker is verteld, in nieuwere installaties zijn de groepen doorgaans voorzien van installatieautomaten. Deze zorgen voor de hoge frequentie waarmee powerline werkt voor een heel hoge overdrachtsimpedantie die zich manifesteert als je op verschillende groepen zit. Dat laatste is al vaak een hindernis en die wordt hierdoor alleen maar vergroot. Om nog maar te zwijgen over groepen die op verschillende fasen zitten, dat mag wel duidelijk zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fasekoppelaar doet dan wonderen

Iperf

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@fish,
Die dingen zijn er inderdaad en ze zullen ongetwijfeld perfect werken. Ik neem dat onmiddellijk aan.
Maar ik heb daar wel mijn bedenkingen over, iets waar misschien niet iedereen meteen aan denkt, althans niet iedereen die niet echt kennis van zaken heeft. Deze moet namelijk als je het absoluut veilig wilt doen vóór de groepenschakelaars worden gemonteerd en dan met aparte smeltveiligheden of met een driepolige installatieautomaat worden beveiligd. Voor een deskundige geen probleem, maar daar is niet iedere leek zelf toe in staat. Sluit je dit niet op die manier aan, dan staat er na uitschakeling van een groep via die fasekoppelaar altijd alsnog spanning op die uitgeschakelde groep. Weliswaar heel weinig (het zijn maar kleine capaciteiten in zo'n ding), je gaat er bij aanraking niet dood aan, maar desondanks aanwezig. Ik vermoed dat een veiligheidsinspecteur het onverbiddelijk af zal keuren.

Edit:
Daarnaast houd je natuurlijk de aspecten die al eerder genoemd zijn, Dus je kan dan wel heel correct zoals het moet zo'n fasekoppelaar hebben geïnstalleerd, maar nog steeds kunnen de gewone installatieautomaten je de das om doen. Reden om, wat al eerder werd geadviseerd, kopen op voorwaarde om bij niet werken de koop ongedaan te mogen maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Techneut op 05-06-2014 16:16 ]

Pagina: 1