PC blijft hangen op "Windows starten"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sancie11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo tweakers,

Ik heb recent nieuw geheugen gekocht welke ik naast mijn huidige modules bij heb geplaatst. Ik kreeg toen ik dit opstarten geen beeld. Vervolgens heb ik mijn oude modules verwijdert en de PC opgestart met enkel de nieuwe modules ik kreeg toen wel beeld alleen bleef de PC toen handen op "Windows starten". Vervolgens heb ik de PC afgesloten en weer eens geprobeerd op te starten met enkel het oude geheugen erin. Mijn PC starte toen correct op, helemaal prima. Vervolgens heb ik de nieuwe modules nogmaals bij geplaatst en tot mijn verbazing kreeg ik nu wel beeld. Echter bleef de PC weer hangen op "Windows opstarten". PC weer uitgeschakeld. Nu krijg ik de volgende melding bij het opstarten:

Windows fout herstel

Ik kan dan 2 opties:

Opstartherstel en Windows normaal starten

Als ik opstart herstel kies dan laad hij kort de melding "bestanden laden" zien waarna vervolgens een Windows laad balk te zien is, daarna gaat het beeld op zwart en gebeurt er niks meer.

Kies ik Windows normaal starten, dan blijft de PC hangen op "Windows starten" hoe kan ik dit probleem oplossen? Ik krijg dit laatste proces nu altijd zowel met nieuwe geheugen als met oude geheugen in de PC.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Alvast bedankt

EDIT: De PC start wel op in veilige modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:06
Probeer eens een zogenoemde power-drain (Systeem uit, voedingskabel eruit & dan de aan-uit knop 10 seconden ingedrukt houden).
Vervolgens opstarten met alleen 1 bankje oud geheugen erin, windows normaal starten.

Heb je gebruikersaccount(s) ingesteld? Zo ja, probeer deze via veilige modus even uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik zou sowieso ook even het bios resetten als ik jou was. Dan weet je zeker dat er niet bepaalde instellingen voor het geheugen in vast staan.
Vervolgens kijken of er dan wel doorgestart kan worden.

En je kan vanuit de veilige modus ook proberen om een systeemherstel te doen. Dan kun je namelijk de datum instellen waar je naar toe wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 22:56
De oorzaak is duidelijk. Waarom nog niet. Controleer eens of jouw moederbord wel samengaat met het merk en type geheugen dat je gekocht hebt. Er zijn legio voorbeelden van hardware dat elkaar niet lekker ligt. Meer dan eens zelf tegengekomen.

Ook zou ik beide nieuwe bankjes eens afzonderlijk testen met Memtest o.i.d. Niet tegelijk maar 1 voor 1. Ook nieuwe bankjes kunnen stuk zijn. Dan is het gewoon een kwestie van ruilen.

Succes en houd ons op de hoogte :)

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sancie11
@Mister I: Na een bios reset startte de PC weer op! Hartstikke bedankt.

Ben nu alleen benieuwd wat ik fout heb gedaan, wat is de juiste procedure voor het bijplaatsen van nieuwe werkgeheugen? Ik wil naast mijn hudige 2x2gb geheugen, 2x4gb bijplaatsen.

EDIT: Heb inmiddels het oude geheugen eruit gehaald en het nieuwe geheugen erin geplaatst. Dit werkt nu perfect. Nu zou ik graag het oude geheugen hier weer bij plaatsen.

Het nieuwe geheugen is van Corsair: pricewatch: Corsair CMV8GX3M2A1333C9
en het oude geheugen van Kingston: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G

Ik sluit dat aan op een moederbord van Asus: pricewatch: Asus P7P55-M

[ Voor 132% gewijzigd door Sancie11 op 04-06-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kan je moederbord het wel aan zoveel geheugen? Wellicht dat je de firmware moet bijwerken.
Ik zou zeggen kijk even op support.asus.com en kijk in de handleiding wat het bord aankan. En of er recentere bios versies zijn. Ik denk dat je dan al een eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sancie11
Computer draait inmiddels probleemloos met zowel het oude en nieuwe geheugen aangesloten. Probleem is dus opgelost. :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Door de bios reset heb je memory settings gewist waardoor het wel weer samenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 867757

Hoe zou je je bios kunnen resetten ik heb ook dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Anoniem: 867757 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:35:
Hoe zou je je bios kunnen resetten ik heb ook dit probleem
Dit topic is bijna 3 jaar oud. Je mag best een eigen topic openen, maar dan zou je wel meer informatie moeten geven. Daar zou ik je voor willen doorwijzen naar:

Windows Clients - Beleid

Het resetten van de BIOS kan een oplossing zijn, maar niet altijd. Als je meer informatie geeft zou er een betere inschatting gemaakt kunnen worden.

Resetten van de BIOS doe je overigens met de F2 toets tijdens het opstarten (wordt vaak opgegeven als Setup) en daar in het laatste tab (vaak) te kiezen voor factory defaults.
Pagina: 1