Ziggo @smit ci+ cam module update lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 15:52
Beste forumleden,

Ik heb het volgende probleem Het update van de paarse @smit ci+ cam module lukt niet foutmelding download stream niet beschikbaar. download is gestopt. Ik heb een samsung UE46F7000SL nederlands model televisie met de nieuwste software er op nu wil ik een cam module plaatsen om digitale tv te kijken maar dit werkt niet.

Na wat zoeken heb ik een handleiding gevonden. https://www.ziggo.nl/klan...i-module-installeren_smit maar bij het update zegt hij download stream niet beschikbaar. download is gestopt. tijdens het update gaat de tv naar Disney Channel ik heb hem wel op BravaNL (kanaal 220) gezet om te update. Misschien is er bij het wisselen van de frequenties afgelopen maand iets gewijzigd en moet de tv op een andere zender staan? ik heb het ook bij iemand anders met ziggo geprobeerd te update daar de zelfde melding dit was met een philips 46pfl7605h/12 met de nieuwste software. Dit lukte ook niet hier krijg ik wel gewoon beeld met de cammodule dus deze is niet stuk alleen de philips is van voor 2013 en toen was de update nog niet nodig. De melding van de Samsung is uw toestel is niet volledig CI+ geschikt.

Ik heb een test gedaan van het kabel signaal met de volgende resultaten bitfoutfrequentie 0 (ber) signaalsterkte 95% kwaliteit signaal 100% lijkt mij geen signaal fout ook omdat ik het op een andere adres met een andere tv heb proberen te update. Postcode 1654 dit is het oude multikabel gebied. Cam module info. Cam sw: ird-scl3std-4.1.9 cam hw- 3.2.1 loader versie 3.3

Meerdere malen contact gehad met Ziggo eerst melden ze dat je een cammodule module helemaal niet kan update en later kwamen ze met het stappenplan zoals hier boven beschreven maar daar kom ik niet verder mee.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 21:25
Is het niet een 1.1 CI+ module ipv een 1.2? ik heb zelf iets soortgelijks gehad met 2 Neotion module's in mijn 2013 en 2014 samsung's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 08:19
Je moet een module gebruiken met een oranje sticker.. ook bekend als een CI+1.3 module.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:39
Neotion wil ook niet in mijn 2014 H serie samsung. Krijg em ook niet geupdate in oudere TVs van 2012. Het hele CAM module systeem is echt zo brak als maar kan. Maak de firmware anders ook via internet beschikbaar en dan via de USB poort van de TV upgradebaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Furfoot op 04-06-2014 14:36 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
ben er achter gekomen dat ziggo de downloadsteam van de software van het netwerk heeft gehaald.
Deze was alleen getest voor tv modellen van 2013 nu de 2014 modellen beschikbaar zijn hebben ze de hele update weg gehaald ook voor de 2013 modellen zoals ik die heb. Het hele cammodule verhaal slaat nergens op je kan nieuwe blijven kopen eerst had ik een sony z4500 deze werkte niet omdat het geen ci+ was maar ci nu de tv en cam module ci+ ziggo gecertificeerd en nu moet je weer een andere soort ci+ module hebben 1.3 i.p.v. 1.2 het lijkt er wel op dat het nooit mag werken. Wel vreemd dat de losse decoders nooit problemen hebben lijkt er op dat Ziggo gewoon geen zin heeft om nieuwe firmware te schrijven voor de cam modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sil-vur
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-04 00:03
niels_vlaar schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:14:
ben er achter gekomen dat ziggo de downloadsteam van de software van het netwerk heeft gehaald.
Deze was alleen getest voor tv modellen van 2013 nu de 2014 modellen beschikbaar zijn hebben ze de hele update weg gehaald ook voor de 2013 modellen zoals ik die heb. Het hele cammodule verhaal slaat nergens op je kan nieuwe blijven kopen eerst had ik een sony z4500 deze werkte niet omdat het geen ci+ was maar ci nu de tv en cam module ci+ ziggo gecertificeerd en nu moet je weer een andere soort ci+ module hebben 1.3 i.p.v. 1.2 het lijkt er wel op dat het nooit mag werken. Wel vreemd dat de losse decoders nooit problemen hebben lijkt er op dat Ziggo gewoon geen zin heeft om nieuwe firmware te schrijven voor de cam modules.
Dit klopt inderdaad, Wij zijn met verschillende leveranciers en ziggo aan de gang om de update weer op het netwerk krijgen maar tot nu toe zonder resultaat.
Lijkt op een vies spelletje om gebruikers te dwingen 1.3 modules te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
Als ik vragen mag wie is Wij? @Sil-vur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:38
De update voor de Neotion CI+ CAM module (uit 2009 geloof ik) is nog wel beschikbaar bij Delta kabel (in Zeeland). Heb enkele dagen geleden nog de update gedraaid. Lijkt me dat voor de Smit module die update hier ook nog wel beschikbaar is.

Wel vaag dat Ziggo die update zomaar verwijderd en dat je daardoor op sommige TV's je CAM module niet meer kan gebruiken (en bijna verplicht bent om een nieuwe v1.3 CAM module te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Toen ik mijn nieuwe 2014 Bravia kreeg deed mijn oude CAM module (1.1) het niet. Had mijn oude TV even weer op ethernet moeten aansluiten om de CAM module te updaten met laatste software (ergens diep in systeem instelling van mijn 2008 Bravia), en daarna pakte mijn nieuwe TV alles gewoon goed.

Dat je 1.3 moet hebben zie ik een beetje als onzin, deze doen het vaak wel omdat daar wel nieuwere firmware op zit en het daarom doen, niet omdat het een 1.3 module is.

Overigens kan ik met mijn 2014 Bravia wel gewoon controleren op updates nu hij werkt, wat niet kon toen hij nog oude firmware had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

grimson

domeingrommer

Hier precies hetzelfde;
pricewatch: LG 47LN5758 Zwart

Bovenstaande TV wil niet werken met een (Paarse) Smit CI+ v1.1 uit (software build 2009)
Bij het updaten springt deze ook naar het Disneychannel .. maar niets..

TV herkend CI+ module, herkend de smartcard maar geen decoderen van de kanalen.

Zover ik kan zien is het dezelfde CI+ module;

Device Type: CAM-1659
CI+ Software Version: V1.1
CI+ HW ID: 3300
CAM SW:IRD-SCL3STD-4.1.9
CAM HW: 3.2.1
CAM Build Data Aug 2 2009

Zijn deze CI+ modules überhaupt te updaten en dan te gebruiken?

/Edit

Concact met Ziggo gaf aan na het opgeven dat inderdaad een software update voor deze CI+ modules beschikbaar is naar aanleiding van het (begin van het )serienummer van deze reeks: KAFAV......

De procedure was afstemmen op BravaNL (kanaal 220) en dan de software van de CI+ module in het CI+ menu van je TV bij te laten werken.
Zoals eerder sprong het kanaal weer naar DisneyChannel waarbij de melding kwam dat er geen download gevonden kon worden. Na aangeven van o.a. de informatie uit dit topic dat de update niet meer beschikbaar zou zijn ging de helpdeskmedewerker nog even informatie inwinnen.

Helaas, wat ik beschouw als het afwimpelen van het probleem, kon de helpdeskmedewerker mij vertellen dat ik bij de leverancier (CI+ module niet via Ziggo aangeschaft) zou moeten proberen om de firmware bij te moeten laten werken 8)7 .

Wat dus bevestigd werd is dat ;
- Er is inderdaad een firmware update beschikbaar is voor deze CI+ Smit module.
(alleen dus niet meer te downloaden en moet via leverancier wat mij zeer sterk lijkt al dan niet onmogelijk)
- Voor TV modellen per 2013 en 2014 zou een update vereist zijn om de oudere kaarten te laten werken.
- Alhoewel deze TV gecertificeerd is zou dit alleen voor een CI+ 1.3 kaart gelden/getest zijn iets wat helaas niet duidelijk is op de Ziggo website.

[ Voor 51% gewijzigd door grimson op 09-06-2014 13:33 . Reden: Contact met Ziggo gehad ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitchfork
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-03 12:55
grimson schreef op maandag 09 juni 2014 @ 09:29:
Hier precies hetzelfde;
pricewatch: LG 47LN5758 Zwart

Bovenstaande TV wil niet werken met een (Paarse) Smit CI+ v1.1 uit (software build 2009)
Bij het updaten springt deze ook naar het Disneychannel .. maar niets..

TV herkend CI+ module, herkend de smartcard maar geen decoderen van de kanalen.

Zover ik kan zien is het dezelfde CI+ module;

Device Type: CAM-1659
CI+ Software Version: V1.1
CI+ HW ID: 3300
CAM SW:IRD-SCL3STD-4.1.9
CAM HW: 3.2.1
CAM Build Data Aug 2 2009

Zijn deze CI+ modules überhaupt te updaten en dan te gebruiken?

/Edit

Concact met Ziggo gaf aan na het opgeven dat inderdaad een software update voor deze CI+ modules beschikbaar is naar aanleiding van het (begin van het )serienummer van deze reeks: KAFAV......

De procedure was afstemmen op BravaNL (kanaal 220) en dan de software van de CI+ module in het CI+ menu van je TV bij te laten werken.
Zoals eerder sprong het kanaal weer naar DisneyChannel waarbij de melding kwam dat er geen download gevonden kon worden. Na aangeven van o.a. de informatie uit dit topic dat de update niet meer beschikbaar zou zijn ging de helpdeskmedewerker nog even informatie inwinnen.

Helaas, wat ik beschouw als het afwimpelen van het probleem, kon de helpdeskmedewerker mij vertellen dat ik bij de leverancier (CI+ module niet via Ziggo aangeschaft) zou moeten proberen om de firmware bij te moeten laten werken 8)7 .

Wat dus bevestigd werd is dat ;
- Er is inderdaad een firmware update beschikbaar is voor deze CI+ Smit module.
(alleen dus niet meer te downloaden en moet via leverancier wat mij zeer sterk lijkt al dan niet onmogelijk)
- Voor TV modellen per 2013 en 2014 zou een update vereist zijn om de oudere kaarten te laten werken.
- Alhoewel deze TV gecertificeerd is zou dit alleen voor een CI+ 1.3 kaart gelden/getest zijn iets wat helaas niet duidelijk is op de Ziggo website.
toon volledige bericht
Ik heb precies dezelfde module en hetzelfde probleem. Ziggo vertelde mij dat deze module teveel verouderd is en niet meer te updaten (aan de hand van serienummer beginnend met KAFAV). Daarom zou hij niet meer geschikt zijn voor mijn gecertificeerde CI+ TV (2014). Dit bleven ze volhouden. Na wat doorzeuren en refereren aan hetgeen ik in dit topic gelezen had, hebben ze me €40,= korting op mijn abonnementskosten aangeboden als compensatie. Dit heb ik maar geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 22:40
Zelfde probleem hier. Begrijp ik goed dat de enige oplossing een nieuwe module kopen is?

EU DNS: 86.54.11.100

• baszie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 17:28
Wat irritant zeg hier zelfde soort probleem, net mn 2 maanden oude Philips 32PFK4309/12 van nieuwe firmware voorzien, 2.100. ALLE zenders werkten hiervoor vlekkeloos en nu ineens niet meer vanwege een zogenaamd oude ci issue? Denk dat ik maar ga downgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
Prolution schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:28:
De update voor de Neotion CI+ CAM module (uit 2009 geloof ik) is nog wel beschikbaar bij Delta kabel (in Zeeland). Heb enkele dagen geleden nog de update gedraaid. Lijkt me dat voor de Smit module die update hier ook nog wel beschikbaar is.

Wel vaag dat Ziggo die update zomaar verwijderd en dat je daardoor op sommige TV's je CAM module niet meer kan gebruiken (en bijna verplicht bent om een nieuwe v1.3 CAM module te kopen)
Is er nog een tweaker in Zeeland die de update voor de Neotion CI+ nog beschikbaar heeft via Delta Kabel, en die bereid is mijn Neotion cam module te updaten?
Ik heb er een goede fles wijn voor over! (Graag een PM of een mail!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik weet dat ik een oud topic kick, maar ik ben recent tegen dit probleem aangelopen. Mijn tv gaf geen beeld meer op de 3 HD zenders op het Caiway netwerk van Albrandswaard. Ik kan mij niet herinneren dat ik de tv software bijgewerkt heb, maar dat moet bijna wel. De CI module die er in zat was een 1.1 type.

Uiteraard werkt alles wel met een 1.3 module icm de Sony 40KDL-Z5500. :X

Het gekke is dat diezelfde 1.1 module wel werkt op datzelfde Caiway netwerk in mijn andere tv, een kleine Samsung. Dat laatste wil er bij mij niet in. De Samsung is recent aangeschaft en heeft juist een 1.3 CAM slot...

Hoe kan dit nou? Ik snap er de ballen van. Oh en updaten van de CAM software lukt hier ook niet... :(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PaT schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:40:
Ik weet dat ik een oud topic kick, maar ik ben recent tegen dit probleem aangelopen. Mijn tv gaf geen beeld meer op de 3 HD zenders op het Caiway netwerk van Albrandswaard. Ik kan mij niet herinneren dat ik de tv software bijgewerkt heb, maar dat moet bijna wel. De CI module die er in zat was een 1.1 type.

Uiteraard werkt alles wel met een 1.3 module icm de Sony 40KDL-Z5500. :X

Het gekke is dat diezelfde 1.1 module wel werkt op datzelfde Caiway netwerk in mijn andere tv, een kleine Samsung. Dat laatste wil er bij mij niet in. De Samsung is recent aangeschaft en heeft juist een 1.3 CAM slot...

Hoe kan dit nou? Ik snap er de ballen van. Oh en updaten van de CAM software lukt hier ook niet... :(
Wederom een kick hier.
Een LG smarttv (modeljaar 2014) met een @smit module kan bij Caiway ook niet updaten. Vaak werkt die wel maar zo ineens doen alle of een aantal zenders het niet. Zet ik de tv terug naar fabrieksinstellingen dan werkt het weer :/

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kecin schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:54:
[...]

Wederom een kick hier.
Een LG smarttv (modeljaar 2014) met een @smit module kan bij Caiway ook niet updaten. Vaak werkt die wel maar zo ineens doen alle of een aantal zenders het niet. Zet ik de tv terug naar fabrieksinstellingen dan werkt het weer :/
Heb ik ook soms last van. Reset naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet gedaan. Het toestel volledig stroomloos maken (letterlijk de stekker er uit) voor een seconde of 10 volstaat eigenlijk altijd om de CI module weer tot leven te wekken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1