Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

1e receiver met netwerkfunctionaliteit + vraag Vestax VRM1

Pagina: 1
Acties:

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:43
Hallo Tweakers,

Ik ben volop aan het bouwen aan een multimediasetup in huis en zou graag een AV receiver mét netwerkfunctionaliteit als volgende aankoop doen. Ik ben echter niet zo thuis in de audiowereld en had daarom graag jullie mening gehoord.

Wat is noodzakelijk:
- Een all-in-one geluidsontvanger/versterker voor muziek en film.
- spotify premium ondersteuning voor android
- internetradio
- beginnen met een 2.0 opstelling en makkelijk luidsprekers toevoegen, tot 5.1/7.1 (lijkt me nergens een probleem?)

Wat is gewenst:
- wake on lan (moeilijk te vinden of de receiver zichzelf aanzet bij activatie HDMI ingang of LAN)
- spotify connect
- 4k upscalen/doorvoeren (toekomstgericht)
- zo goed mogelijke app

Waarmee moet het samenwerken:
- Sony 46w4500
- een HTPC met XBMC en Steam, uiteraard via HDMI aangesloten.
- Telenet Digicorder, ook via HDMI aangesloten.
- 2 speakers vestax VRM1, een oud setje dat ik nog heb liggen. Ik heb echter geen idee of deze geschikt zijn voor mijn doeleinden (het zijn studio monitors). Persoonlijk vind ik deze lekker klinken. Voldoende bas en helder geluid, maar zoals ik zei heb ik er geen idee van wat 'goed' is. Wat ik van technische specificaties hiervan vind (hier begrijp ik dus niet veel van ;) ):
Vestax VRM-1

The 25mm software dome type tweeter - with 100mm cone type Woo Ha - the reference monitor of the anti magnetic type which is combined reproduces wide resister faithfully from bass to the treble.

Technical specifications

* Type: Bus reflex type 2way speaker
* Rated input: 35w
* Maximum permissible input: 70W
* Crossover frequency: 2.5kH Z and 18dB/OUT
* Impedance: 6 Omega
* Unit construction: Silent 137mm (5 ") paper cone type Woo Ha - Treble 25mm (1 ") software dome type tweeter -
* Output overpressure value: 85dB/W/m
* Playback frequency zone: 45hz - 20kHz
* Size / weight: 165 (W) X 373 (H) X 227 (D) mm / 5.5kg (single unit)

Receivers die momenteel mijn aandacht trekken:
- Yamaha RX-V475 (prijs kwaliteit een goeie deal)
- Marantz NR 1604 (slimline is een pro, ben eventueel bereid hiervoor extra te betalen)
- Denon x1000
- sta open voor suggesties

Oh ja budget: +/-350€ vind ik ruim voldoende voor een eerste receiver. Voor deze prijs vind ik elke bovenstaande bij de amazonburen uit Duitsland.

Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik nog niet ben gaan luisteren naar voorgaande receivers. Ik wou alvast online verkennen of mijn eerste keuzes goed zijn en of mijn speakers geschikt zijn om aan de slag te gaan. Alvorens aan te kopen zal ik nog enkele receivers gaan luisteren, maar op de online reviews afgaand is dit allemaal 'goed gerief'...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
redlightning schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:01:

- 4k upscalen/doorvoeren (toekomstgericht)
Eerste opmerking, laat dit vallen. Bij gebrek aan HDMI 2.0 aansluitingen heeft dit geen enkele meerwaarde.

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:43
S1NN3D schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:32:
[...]

Eerste opmerking, laat dit vallen. Bij gebrek aan HDMI 2.0 aansluitingen heeft dit geen enkele meerwaarde.
ok, meteen een goede tip! bedankt! ;)