Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe Home Cinema systeem

Pagina: 1
Acties:

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:41
Beste Tweakers,

Op het moment van schrijven woon ik nog bij mijn ouders en heb ik een mooi Pioneer versterkertje met een 5.1 Magnat systeem op mijn slaapkamer staan icm een UE40F7000 aan de muur.

Nu heb ik mijn vriendin ten huwelijk gevraagd en trek volgend jaar Mei bij haar in. :) Even dat ter zijde.

Ik heb 'toestemming' om wat nieuws in audio te kopen, maar nu wil ik natuurlijk iets kopen waar ik straks ook nog wat aan heb als ik bij haar woon. (Op dit moment een flat, met een redelijke woonkamer).

Nu twijfel ik heel erg om alvast te beginnen met 1 of 2 keer een Play:3 en volgend jaar een Playbar erbij te kopen. Aan de andere kant is een goede versterker met 2 mooie stereo speakers ook erg mooi, alleen wat beperkt met het oog op Deezer/Spotify. Uiteraard kan ik hier dan een Connect op aansluiten, maar dat zijn wel weer extra apparaten.

Wat wil ik nu: Muziek luisteren via Deezer in goede kwaliteit, lees: goed geluid.
Wat wil ik straks: Home Cinema ervaring voor gebruik van Netflix, maar ook goed geluid als ik Deezer gebruik.

Klinkt logisch zou je zeggen, maar ik lees veel verschillende meningen en reacties over Sonos en adviezen over losse componenten en dat Multiroom een hype zou zijn..

Kunnen jullie mij adviseren? Alvast hartelijk dank!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou zelf nooit voor een Sonos-only systeem gaan. Het is behoorlijk prijzig en daarvoor krijg je maar een beperkt aantal aansluitmogelijkheden en ondersteunde audio-codecs. Streaming mogelijkheden van Sonos zijn wel subliem. Persoonlijk zou ik als hoofdinstallatie voor een reguliere receiver gaan met fatsoenlijke speakers. Hang hier een Sonos Connect aan en je hebt best of both worlds. Als je graag multiroom mogelijkheden wil hebben, is dat nog altijd geen probleem. Je kan altijd nog een Play in de slaapkamer/tuin/keuken/waar dan ook neer zetten.

• Queros
Daar heb je wel gelijk in.. audio-codecs en aansluitmogelijkheden.
Als alternatief zat ik zelf te denken aan de Dali Zensor 5.
Dat ik daar in eerste instantie 2 van koop als front L+R speakers en dan afhankelijk van het gevoel of ik meer lage tonen nodig heb, koop ik een losse sub..en next step de rear speakers.. Ik heb nog de Pioneer versterker die ik voor de time-being vast wel kan gebruiken. (En DAARNA de Sonos Connect/Samsung Link Mate)

Dat een beter idee?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In mijn ogen bijna helemaal een juiste keuze. Wel eerst die speakers beluisteren voor je tot aankoop over gaat. Of heb je de sound al beoordeeld? Samsung als streamer zou ik wel direct laten vallen.

• Queros
D vd V, de sound van de Dali vond ik wel erg goed. Heb echter niet vergeleken met andere merken in die prijsklasse. Wilde mezelf ook niet nog meer aan het twijfelen maken haha

De Samsung Linkmate is hetzelfde als de Sonos Connect. Ik heb in de winkel eens met de Samsung app gespeeld en er zitten wel wat leuke functies op. Maar dat is voor later.

Eerst maar eens de speakers gaan zoeken. Hifi Klubben zal ze wel hebben staan. Heb je naast de Dali Zensor 5 nog een alternatief voor mij? Wellicht een paar tientjes voordeliger en beter geluid ;) haha

Zie je naam veel voorbij komen hier, dus ik weet zeker dat je er meer verstand van hebt dan ik!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 21:19
Ik ben sinds vorig weekend eigenaar van de Dali Zensor 7, ik had ook gekeken naar de 5 maar vond die echt een heel stuk minder klinken dan de 7. Nu is de Zensor 7 natuurlijk wel een stuk groter dan de 5, en helemaal in verhouding met een sonos play:3 maar toch :P.

Ondanks de grootte vind ik het toch netjes staan in de huiskamer klik.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Pagina: 1