Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een lange tijd aan het kijken naar een laptop.
Mijn laptop moet graphisch goed zijn, je moet hem mee goed mee kunnen nemen en een goed scherm zijn.

ik kwam uit op de laptop ASUS N550JK-CN101H
deze laptop zie ik nog nergens in de winkel, ik kan hem dus niet zelf zien.

ik vroeg me af of iemand ervaring (of van iemand anders hebt gehoord) heeft met deze laptop.
ook vroeg ik me af of misschien mensen weten of deze laptop ook in fysieke winkels komt te liggen en wanneer.

of dit dus een goede aankoop zal zijn :)

groetjes justin en alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ik weet niet wat je grafisch wil gaan doen, maar is deze misschien niet interessanter: pricewatch: Asus N550JV-CN270H.

pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB erin voor € 115,00 meer, dan ben je voor € 1015,00 klaar.

Ik vraag me af of nVidia GeForce GTX 850M de € 140,00 (pricewatch: Asus N550JK-CN101H) meer waard is, voor wat je wilt gaan doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Jumpman op 03-06-2014 20:41 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dankje voor de hulp

verder niemand die ervaring heeft met ASUS n550jK CN101H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik heb wel ervaring met het grote broertje, de N750JV-T4103H.
Deze ziet er goed uit en de materialen voelen goed aan.
Ook het toetsenbord typt fijn.

Verder weet ik dat deze serie geen 5Ghz-ondersteuning heeft bij het internet: hiervoor raad ik deze aan (pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth kaart had ik zelf ook ingebouwd (als je dat ook zou willen doen, bij deze review wordt alles uitgelegd bij hetzelfde model laptop: productreview: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth review door DM89 )

Deze had ook dezelfde processor en dezelfde hoeveelheid RAM-geheugen. Hij loopt soepel en is zeker niet langzaam te noemen. Die van jou zal wel iets sneller zijn aanzien hij een SSD heeft. Ook heeft die wat jij wilt een betere videokaart. Ik weet niet wat je ermee wilt doen, maar deze laptop is wel sterk genoeg lijkt me.

Hopelijk is dit wat je zocht!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvanD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb deze laptop nu 1 week in mijn bezit. Hij is snel (opstarten, meerdere applicaties tegelijk gebuiken, browsen, bestanden verplaatsen, etc). De grafische kaart is voor wat ik ermee doe meer dan goed genoeg (zwaarste programma is photoshop). Verdere pluspunten zijn de degelijkheid, mooie scherm (wel wat donker ook al staat hij op zijn helderst), goede geluid en fijne toetsenbord.

Minpunten zijn de netwerkkaart, het feit dat er 2 partities zijn en de aparte subwoofer is wat irritant mee te slepen telkens.

Ik heb deze aangeschaft en niet eentje zonder SSD, omdat ik op internet las dat mensen problemen hadden met het open- en dichtschroeven van de behuizing om er een andere harde schijf in te plaatsen. Dan heb ik toch liever de zekerheid dat alles al goed is ingebouwd, ook met betrekking op de garantie.

Al met al zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik ben ook op zoek naar deze laptop, maar kan nergens ontdekken of het nu een mat of glanzend scherm is. Ik zie Youtube filmpjes met matte schermen maar ook glanzende. Ook de website is niet duidelijk hierover.

Nevermind, zie nu een review op notebookcheck. Abominabel scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 05-06-2014 19:14 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Phusebox schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:55:
Ik ben ook op zoek naar deze laptop, maar kan nergens ontdekken of het nu een mat of glanzend scherm is. Ik zie Youtube filmpjes met matte schermen maar ook glanzende. Ook de website is niet duidelijk hierover.

Nevermind, zie nu een review op notebookcheck. Abominabel scherm.
Waarom abominabel scherm? Ik lees juist vaker dat het een heel goed scherm is.
Bovendien is het in de specs hier op tweakers als op de Asus website heel makkelijk terug te vinden of het mat of glanzend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Meessen schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 16:27:
[...]

Waarom abominabel scherm? Ik lees juist vaker dat het een heel goed scherm is.
Bovendien is het in de specs hier op tweakers als op de Asus website heel makkelijk terug te vinden of het mat of glanzend is.
De gamut range is redelijk onder de maat, althans voor mijn gebruik. Te grote afwijkingen in de kleur weergave.

Specs zijn niet echt betrouwbaar gebleken in het verleden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvanD
De laptop die op notebookcheck staat is niet hetzelfde. Deze heeft een touchscreen (en dus glanzend) scherm. Deze versie ASUS N550JK-CN101H, heeft een mat scherm zonder touch.

Scherm is goed hoor, met de kleine kanttekening dat het aan de donkere kant is, zelfs op zn helderst. Bij het kijken van video's kan dit soms een beetje storend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over na te denken om deze laptop te nemen

Kan iemand mij iets over de batterij ervan vertellen? Ik weet dat die van de N550JV niet heel goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvanD
Over de levensduur kan ik weinig zeggen obviously.
De batterijduur bij gemiddeld gebruik (beetje browsen, mailen, af en toe video kijken) en op normale settings ligt rond de 3-3,5 uur.

Ik moet hierbij vertellen dat ik in Italie woon en hier de netstroom anders is. Mijn oude laptop ging bv een half uur mee als ik hem hier had opgeladen, terwijl dit in NL meer dan een uur was (oude laptop...) Maar het kan dus nog wat langer zijn dan de 3-3.5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:31

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

PvanD schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:38:
Over de levensduur kan ik weinig zeggen obviously.
De batterijduur bij gemiddeld gebruik (beetje browsen, mailen, af en toe video kijken) en op normale settings ligt rond de 3-3,5 uur.

Ik moet hierbij vertellen dat ik in Italie woon en hier de netstroom anders is. Mijn oude laptop ging bv een half uur mee als ik hem hier had opgeladen, terwijl dit in NL meer dan een uur was (oude laptop...) Maar het kan dus nog wat langer zijn dan de 3-3.5 uur.
Maar als de batterij vol is levert die toch evenveel vermogen dan als hij vol zou zijn in nederland... :?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvanD
dat dacht ik ook. maar mijn oude laptop geeft iets anders weer. Of dit verschil ook aanwezig is met deze nieuwe laptop heb ik niet kunnen testen.
Pagina: 1