HDD Mobile Rack op ATA-100

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:08
Ik heb een nieuwe HDD gekocht en wil die in een Mobile Rack ("Removable Bracket") hangen zodat ik hem er altijd uit kan halen, aangezien deze HDD alleen voor Backup-doeleinden gebruikt gaat worden.

Nou heb ik begrepen dat je speciale Mobile-Racks moet hebben die ook ATA-100 ondersteunen, met name door dat kabeltje wat in de Tray zit waar je je HDD op aan sluit moet zeker ook een 80-polig kabeltje zijn? Overal waar ik gevraagt heb hebben ze alleen gewone, maar ze zeggen ook dat het wel uit maakt... Kan ik een gewone (met 40-polig kabeltje er in (iets van 4 cm lang)) Mobile-Rack nemen en die op ATA-100 draaien of wil dat niet?

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

met zo'n gewoon kabeltje kan die niet op ata100 draaien, wel vreemd dat je nergens zo'n ata100 removable rack kan vinden, ik heb er laatst 2 gekocht.

Where is it?

• Knightwolf
Op zondag 10 juni 2001 15:56 schreef Powerlie het volgende:
met zo'n gewoon kabeltje kan die niet op ata100 draaien, wel vreemd dat je nergens zo'n ata100 removable rack kan vinden, ik heb er laatst 2 gekocht.
Er werd wel gezegt dat ik een speciale ATA-100 geval nodig heb om op ATA-100 te kunnen draaien, maar waar ik gevraag heb hadden ze er geen.

Trouwens, ik ben van de week een keer erg lang op zoek geweest naar zo'n Mobile Rack hier in de PRICEWATCH, echter heb ik er GEEN (!!) kunnen vinden..... is hier zoiets speciaals aan of zow?

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-04 21:30

chaser

Bij www.gistron.com verkopen ze die voor fl:25,-

Op de site ga naar overige-onderdelen-kasten en dan helemaal onderaan

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

fl 25 kan niet goed zijn lijkt me.
Neem in geen enkel geval plastic removable racks, aangezien deze de warmte niet goed kwijt kunnen.

• Knightwolf
Op maandag 11 juni 2001 13:09 schreef BBL the 2nd het volgende:
fl 25 kan niet goed zijn lijkt me.
Neem in geen enkel geval plastic removable racks, aangezien deze de warmte niet goed kwijt kunnen.
DAT hebbik dus wel, een plastikken :) :) :)

En die wordt er maar tijdelijk in gehangen, dus met de warmte afvoer heb ik eigenlijk niks te schaften. Die Maxtor 80-er is maar 5400 rpm dus dat scheelt ook weer, en er zit ook nog eens een ingebouwd Fannetje in :) dus ik maak me nergens zorgen over.

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

misschien een domme vraag, maar kun je daar ook een gewone ata33 hd inhangen?

PM

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

Ik heb die ATA 100 racks ook gezien, maar reken er maar op dat een fatsoenlijke minimaal 60 piek kost. Een plastike kan geen kwaad, maar let er wel op wat voor een je neemt. Die van mij is voorzien van sleuven waardoor en lucht naar binnen wordt gezogen om m'n HDD te koelen. In m'n rack is ie koeler dan hij normaal in m'n kast is.

Voor de echte bangerikken kan je ook racks met ingebouwde koelers kopen...die kosten echter een tikkeltje duurder.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 19:21 schreef PM het volgende:
misschien een domme vraag, maar kun je daar ook een gewone ata33 hd inhangen?

PM
IDE is backwards compatible, dat dus kan.

• Oeth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Ik heb mijn 2 mobile ATA33 racks gewoon omgebouwd door het 40-aderige verbindingskabeltje tussen HD en rack te vervangen door een 80-aderige.
Werkt zonder problemen en koste me alleen 2 nieuwe kabels.
Pagina: 1