Hallo allemaal,
Allereerst complimenten op de website, kende deze website nog niet maar blij dat ik hem gevonden heb!
Nu heb ik 4 a 5 jaar geleden een pc samengesteld, in elkaar gezet en geïnstalleerd.
besturing: XP prof
Cpu: intel pentium 3 xeon 3000 mhz
video: ati radeon hd 4800 (512MB)
ram: 4gb ddr2?
Was echt een super pc, maar nu wat achterhaald, zeker nu Xp niet meer fatsoenlijk ondersteund wordt.
Ik heb toen op advies deze samenstelling gekregen van iemand die er meer kennis over had dan ik.
Tijd voor een nieuwe pc:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video bewerkingen ( Heb een gopro hero 3+ , komt super beeld vanaf maar lastig te laden op huidige pc)
Schoolwerk, word , solidworks etc.
Af en toe een game spelen ( niet erg belangrijk)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400 a 450 euro.
Randapparatuur hoeft niet, aangezien dit allemaal aanwezig is van de oude pc. Ik ben ook niet van plan te gaan overklokken aangezien ik daar te weinig van af weet.
Verder graag wat uitleg over de SSD opstart mogelijkheden, is dit een aparte hardeschijf die zorgt voor het snel opstarten? staat hier alleen het bestuuringssysteem op? en wat gaat dit extra kosten?
Ik heb na het opfrissen van de mogelijkheden een kleine lijst samengesteld door middel van de pricewatch (dat trouwens echt ideaal werkt):
Graag hoor ik tips, opmerkingen, aanpassingen etc aan
Allereerst complimenten op de website, kende deze website nog niet maar blij dat ik hem gevonden heb!
Nu heb ik 4 a 5 jaar geleden een pc samengesteld, in elkaar gezet en geïnstalleerd.
besturing: XP prof
Cpu: intel pentium 3 xeon 3000 mhz
video: ati radeon hd 4800 (512MB)
ram: 4gb ddr2?
Was echt een super pc, maar nu wat achterhaald, zeker nu Xp niet meer fatsoenlijk ondersteund wordt.
Ik heb toen op advies deze samenstelling gekregen van iemand die er meer kennis over had dan ik.
Tijd voor een nieuwe pc:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video bewerkingen ( Heb een gopro hero 3+ , komt super beeld vanaf maar lastig te laden op huidige pc)
Schoolwerk, word , solidworks etc.
Af en toe een game spelen ( niet erg belangrijk)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400 a 450 euro.
Randapparatuur hoeft niet, aangezien dit allemaal aanwezig is van de oude pc. Ik ben ook niet van plan te gaan overklokken aangezien ik daar te weinig van af weet.
Verder graag wat uitleg over de SSD opstart mogelijkheden, is dit een aparte hardeschijf die zorgt voor het snel opstarten? staat hier alleen het bestuuringssysteem op? en wat gaat dit extra kosten?
Ik heb na het opfrissen van de mogelijkheden een kleine lijst samengesteld door middel van de pricewatch (dat trouwens echt ideaal werkt):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4150 Boxed | € 94,50 | € 94,50 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 39,- | € 39,- |
| 1 | MSI Radeon R7 260X 2GD5 OC | € 112,04 | € 112,04 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,79 | € 46,79 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 32,80 | € 32,80 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 29,- | € 29,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 31,85 | € 31,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 410,93 | |
Graag hoor ik tips, opmerkingen, aanpassingen etc aan