Toon posts:

AMD Radeon R9 290 te heet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds paar weken al een AMD Radeon R9 290 overgekocht van een tweaker. Nu heb ik net RealTemp geïnstalleerd en zie dat de GPU 93 temperatuur is als ik Guild Wars 2 speel. Dit is te heet toch? Raar genoeg speel ik al wel paar weken elke dag 3 uurtjes en werkt alles nog goed. Wat kan ik doen of is dit normaal?

Met vriendelijke groet,
- Mavalier

Verwijderd

Betreft het een stock 290?

Mocht dat het geval zijn is je temperatuur niet heel raar. Zie hier ook:

http://www.anandtech.com/...d-radeon-r9-290-review/15

Waar de GPU 94C aantikt onder Crysis 3.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 19:34 ]

• A_rjen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:44
Als je een reference 290 hebt is die temperatuur normaal. Die van mij haalt de 94 graden regelmatig in bijvb BF3 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik hier het beste voor doen? Als ik op 'max' speel tikt hij dus 93-94. Het is de reference denk ik ja. Zijn hier dingen tegen te doen? Hij is ook heel lawaaierig ja. Welke kaart is ongeveer even goed van de Nvidia?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Pris-prestatie gezien? Helemaal niks. De 780 is een leuke concurrent, maar is toch aardig wat duurder.

Ik zou er gewoon lekker een pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards) erop knutselen, stilte en koelte.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Zie dit nu pas voor het eerst! Wel vet dat het op de R9 290 kan! Is dit veel werk en moeilijk? Heb nog nooit zoiets gedaan namelijk op een videokaart een fan zetten.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het is niet echt veel werk, het is wel behoorlijk pielen, zeker het plaatsen van de koelblokjes op de mosfets en het geheugen, daardoor ben je wel vrij lang bezig.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Ik vind het wel warm, maar amd zelf zegt dat het normaal is. Ik zou me ook niet zo op me gemak voelen bij zulke temperaturen.
Over de gelid Icy Vision Rev2:
Ik zit toevallig ook naar deze oplossing te kijken, maar ik heb al wel gezien dat je deze ook nodig hebt: pricewatch: Gelid Solutions Enhancement Kit of Rev. 2 ICY Vision for AMD R9 290 / 290X
Anders worden bepaalde onderdelen van je kaart (vrm's) nog te heet, dus PAS OP! Ook is je garantie waarschijnlijk weg, omdat je een paar stickers weg moet halen, of door moet prikken.
Heeft iemand hier toevallig al ervaring met deze koeler op een 290?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 23:09 ]

Pagina: 1