Mede8er MED600X3D met Synology NFS "Failed"

Pagina: 1
Acties:

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:20

Wish

ingwell

Topicstarter
Al een tijdje heb ik een Synology DS411j met DSM 5.0 erop. Sinds heel kort ook een Mede8er MED600X3D met de laatste firmware.

De bestanden op mijn nas (folders Music en Video) wil ik benaderbaar maken door middel van NFS. Op het http://mede8erforum.eu/ forum heb ik daarvoor de handleiding bekeken en uitgevoerd:
  1. NAS heeft een fixed IP (*.68)
  2. De mappen heb ik NFS enabled en de rechten ingesteld (Lezen/Schrijven)
  3. In de Synology Firewall heb ik een regel toegevoegd voor Mac/Linux bestandserver met "Toestaan", bronIP = alles
  4. Mede8er de NFS op 32K rsize en UDP gezet
  5. Mede8er gereboot
  6. In de Mede8er de NAS geprobed.
Hij herkent wel de NAS (tenminste, er verschijnt een folder met het IP nummer van de NAS), maar als ik daarop doorklik krijg ik de melding: "Failed"...

En toen wist ik het niet meer. Volgens mij heb ik alles gedaan wat de handleiding me vroeg, maar toch krijg ik niet wat me beloofd werd :) .

Iemand suggesties?

No drama

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Overigens: opgelost.

Blijkbaar waren bij een reset ook de netwerkinstellingen van de mede8er verdwenen. Na het opnieuw instellen naar hetzelfde netwerksegment babbelt hij vrolijk met de NAS.

No drama

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:50
Mag ik hier misschien op inhaken?
Ik wil hetzelfde gaan doen maar dan over een extern ip-adres.

Ik heb zelf een Synology NAS (DS214) en wil de Mede8er van een vriend van mij koppelen met mijn nas over het internet. Nu gebruik ik in mijn interne netwerk ook NFS om te koppelen. De Mede8er kan maar beperkt worden ingesteld op NFS geloof ik. Ik kan bijv geen username en password instellen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Maak dan even je eigen topic aan. En kijk ook rond op het mede8erforum

No drama

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Binnetie schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:10:
Ik wil hetzelfde gaan doen maar dan over een extern ip-adres.
Als je twijfelt of een netwerkprotocol veilig is routeer je dat over een VPN of (iets meer kennis nodig, maar beter gericht) een ssh tunnel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.