KPN 4G Zakelijk beperkingen - wie weet raad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Hallo,

Recentelijk heb ik voor de zaak een 4G sim-only abonnement aangeschaft met een beste databundel erop.
Ik (dacht dat) ik goed huiswerk had gedaan; deze draadloze internet verbinding is namelijk onze backup-link voor als onze hoofd internet verbinding wegvalt.

De hoofdverbinding is een UPC kabel verbinding, helaas is hier in Stroe verder geen fatsoenlijks alternatief verkrijgbaar die genoeg bandbreedte levert om onze werkzaamheden zonder al te veel vertraging voor te zetten.

De 4g verbinding wordt opgebouwd middels een D-Link 4G router.
Uitgaand internet verkeer is geen probleem, maar ik wil dat bij uitval van de UPC link een aantal services van buitenaf dan de 4G link pakken, zoals RDP, Mail, etc.

Deze diensten kan ik vrijwel allemaal correct configureren.
Het probleem is de 4G verbinding. Wat mij opvalt is dat de D-link router een private class IP adres krijgt van KPN, en een telefoontje met de zakelijke helpdesk bevestigd dit.

Het lukt mij dus niet om hier ingaand internet verkeer doorheen te routen :(
Ik zit nog 11 maanden aan het abonnement vast, dus ik wil nog even verder kijken of er andere mogelijkheden zijn.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk dat je enige oplossing is als je via de 4G verbinding een VPN tunnel opbouwt met een derde partij. Aan de kant van de derde partij (dit zou ook je eigen verbinding thuis kunnen zijn eventueel) zou je dan eventueel portmappings in kunnen stellen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Zoiets zat ik ook te bedenken. Ik zou wel graag naar een publiek punt een FTP verbinding opbouwen, iets met gegarandeerde uptime e.d. Zijn er van dit soort diensten? Ik ben er zelf nog nooit tegenaan gelopen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waarom alleen FTP ? Eventueel zou je kunnen kijken of je iets met een VPS kan. Daar zou je software op kunnen installeren om een VPN (of FTP) verbinding tot stand te kunnen brengen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Sorry, ik bedoel VPN :X

Het was al laat dinsdag. VPS klinkt veel belovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Samen met onze ICT provider hebben we geprobeerd om een VPN tunnel op te bouwen naar een end-point dat gehost is op 1 van de servers van onze ICT Provider.

Bij verschillende protocollen willen de 2 kanten een handshake uitvoeren over poort 500.
Deze handshake wordt geïnitieerd vanaf onze kant, en komt netjes door de 4G verbinding heen aan bij het end-point, waarna deze een response geeft over poort 500. Deze komt dus nooit aan omdat die niet door de 4G verbinding heen mag... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En op basis van SSL VPN / OpenVPN?

IPSec en NAT gaat vaak fout:
Wikipedia: NAT traversal

[ Voor 87% gewijzigd door Bl@ckbird op 12-06-2014 21:47 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1