Ik heb een maand geleden mijn gamelaptop op de trein vergeten en had dus nood aan een nieuwe, nu leek het me beter om een laptop (reeds gekocht) en een vaste te nemen. Nu heb ik nog een budget over van 700 euro maar kan daar wel lichtjes overgaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral gamen en wat dagelijkse dingen, ik zou de games van nu graag op ultra draaien. Ik speel de tripple A games zoals BF4 en Far Cry 3 maar ook indie games (Humble Bundle). Ook wat software voor het school maar deze blijft beperkt.
Ik zal hier ook linux op zetten voor dualboot.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Rond de €700 tot max €800 ( liefst iets er onder). Assemblage zal ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Heb nog een HDD liggen van 1TB dus die heb ik niet nodig. Heb geen randapparatuur nodig. Kan via de universiteit een gratis windows krijgen dus deze heb ik ook niet nodig.
Ga je overklokken?
Zeker niet in het begin. Als ik wat extra geld heb, zal ik misschien betere koeling kopen.
Vermits ik graag nog een fysieke winkel heb en ik in België woon zal ik de componenten op www.tones.be
kopen. Heb hier al vaker dingen gekocht en ben er tevreden over.
Gaat de CPU mijn grafische kaart hier bottlenecken of niet?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral gamen en wat dagelijkse dingen, ik zou de games van nu graag op ultra draaien. Ik speel de tripple A games zoals BF4 en Far Cry 3 maar ook indie games (Humble Bundle). Ook wat software voor het school maar deze blijft beperkt.
Ik zal hier ook linux op zetten voor dualboot.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Rond de €700 tot max €800 ( liefst iets er onder). Assemblage zal ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Heb nog een HDD liggen van 1TB dus die heb ik niet nodig. Heb geen randapparatuur nodig. Kan via de universiteit een gratis windows krijgen dus deze heb ik ook niet nodig.
Ga je overklokken?
Zeker niet in het begin. Als ik wat extra geld heb, zal ik misschien betere koeling kopen.
Vermits ik graag nog een fysieke winkel heb en ik in België woon zal ik de componenten op www.tones.be
kopen. Heb hier al vaker dingen gekocht en ben er tevreden over.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6350 | € 111,- | € 111,- |
| 1 | Asus M5A97 R2.0 | € 72,- | € 72,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Gaming | € 273,- | € 273,- |
| 1 | Corsair Carbide 200R Windowed | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue | € 70,98 | € 70,98 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,30 | € 13,30 |
| 1 | Corsair CX500M | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 69,49 | € 69,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 719,72 | |
Gaat de CPU mijn grafische kaart hier bottlenecken of niet?