Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinix
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 08:03
Hey mensen! Mijn eerste post, ik hoop dat alles goed gaat :-)

Ik wil een htpc'tje kopen / bouwen, heb nog harde schijven en geheugen liggen. Het moet XBMC draaien, verder eigenlijk niets. Ik zit te twijfelen tussen deze 2:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 113,74€ 113,74
1Zotac ZBOX ID18€ 117,79€ 117,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 231,53

De grootste verschillen zijn:

De proc: Intel Celeron 1007U (ZBOX) tegenover de Intel Celeron N2820 (NUC). Ook heeft de NUC IR, wat wel eens van pas kan komen als mediaplayer.

Iemand ervaringen / advies? Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:45
Ik ben zelf ook aan het kijken naar de NUC om mijn popcorn C200 te vervangen, dus volg bij deze je topic.

Wel meteen een opmerking: wat voor geheugen heb je liggen? Want de NUC slikt alleen DDR3L balkjes geloof ik. zie: http://www.intel.com/supp...n2820fyk/sb/CS-034588.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinix
Heb toch maar de NUC gehaald. Vooral het verschil in processor en verbruik heeft mij hier uiteindelijk toe doen beslissen.

http://cpuboss.com/cpus/I...20-vs-Intel-Celeron-1007U

Had inderdaad nog geheugen liggen, maar geen L. D'Oh in kwadraat! Zonder DDR3L doet ie heel erg weinig. Heb gelukkig vandaag een latje op de kop kunnen tikken, dus ga er tijdens de lunch mee aan de slag. Ik had ook nog een 1TB 2.5" schijf liggen, dus denk dat ik er een dual boot openelec / win7 van ga maken. Heb ook al gelezen dat ie win8 ook wel fatsoenlijk moet kunnen draaien. We zullen eens zien, zal vanmiddag / morgen een updateje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
Nice, ben benieuwd, bij de reviews van de NUC (pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH) zijn genoeg stappenplannen te vinden voor de installatie met openelec en xbmc. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinix
Vanmiddag mijn latje 4GB DDR3L er in gestoken, BIOS geupdate en openELEC er op gezet. Alles ging super. Binnen 15 minuten was alles up and running en hij is nu mijn Synology aan het scannen. Helaas was de lunch weer snel voorbij, maar heb alles even getest waarvan ik vind dat het meteen moet werken en eigenlijk geen enkel issue gehad. Nog geen dualboot gemaakt, dat zal voor morgen zijn. Erg fijn fluisterstil apparaat (de HDD's van mijn Syno maken meer lawaai). Hij pakt ook zonder problemen mijn draadloze logitech setje op, dus dat is ook mooi meegenomen.

Vanavond helaas niet thuis, morgen zal ik mijn NUCie eens stevig laten zweten. Zal daarna nog een updateje plaatsen met mijn bevindingen. Zal ook nog wel een review schrijven op de pricewatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinix
Nog even een update'je:

Ik heb gisteren win7 geinstalleerd, na wat aanpassingen in de BIOS zonder problemen. Vervolgens dual-boot xbmcbuntu. Hier moet je even mee opletten, want deze maakt gebruik van Ubuntu 14.04, welke niet out-of-the-box compatible is met ace-stream engine (een aantal package dependencies die niet willen. Na een uurtje blogs uit Rusland (!) te hebben vertaald het uiteindelijk toch aan de praat gekregen, maar dit was wel ubergeeken. Als je dus hetzelfde wilt, zou ik voor Ubuntu 13.x kiezen. Over het algemeen heel tevreden, heb nog niet helemaal mijn ideale set-up gevonden. Ik dacht dat een dual-boot het makkelijkste zou zijn, maar met de add-ons in xbmc eigenlijk niet echt een reden om te dualbooten.

Na het weekend weer verder spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleegemi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 20:54
Dank Sphinix,

Goed om dit te lezen; ik ben nu ook over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinix
Ik heb de afgelopen paar dagen alles wel een keer geinstalleerd gehad en uiteindelijk besloten dat een installatie met OPENelec het makkelijkste is. Niet alleen start deze zeer snel op (wat met xbmcbuntu niet echt het geval is), maar alle add-ons die ik wil gebruiken (sportsdevil, P2P, Icefilms), werken zonder al te veel problemen. Ik ben heel erg tevreden met het resultaat en de performance. Het apparaatje is stil, het verbruik is laag in binnen 15 seconden up and running!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 18:16
Kan dit apparaatje ook full hd 3d films aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:51
Goeie vraag, daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook benieuwd naar de ervaringen met een NUC. Wil er ook 1 kopen via V&A dus zal hier blijven lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinix
Ik zal vanavond eens testen met een full hd 3d film. Mijn TV kan het wel, ik niet :-) Ik zie geen diepte, dus heb er niet zoveel aan. Maar voor de medetweaker wil ik het wel eens proberen!

Mijn ervaringen zover: Hij doet echt alles wat ie moet doen. Wellicht is deze nuc voor Openelec een beetje overkill (zal ook eens kijken hoeveel de resources nu gebruikt worden), maar heb liever wat extra ruimte in mijn resources dan te kort.

Ook heeft Intel een eigen versie van Android voor deze NUC ontwikkeld. Deze kan je hier vinden:

https://01.org/android-ia/downloads/2014/android-4.4.2r1-ia0

Deze heb ik nog niet geprobeerd. Zal er deze week weer eens mee aan de slag gaan!

Keep you posted :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Ik ben juist voor de zbox gegaan omdat deze een optical out heeft. Mijn versterker slikt geen geluid over hdmi.
Er staat Windows op omdat het ook moet werken met de Anysee tuner. XBMC altijd aan en met yatse remote voor andoid bedienen zodat ik geen tv/beamer aan hoef te zetten als ik een muziekje ga luisteren.
Moet nog even kijken naar XBMClaucher zodat ik de toetsenbord/pad combi niet meer hoef te pakken mocht ik hem uitzetten of rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinix
Allemaal goede redenen! Ben nog niet toegekomen aan een 3D film te testen. Ben wel benieuwd naar je ervaringen met de zbox. Problemen gehad met installatie? Of alles straightforward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sphinix schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:36:
Allemaal goede redenen! Ben nog niet toegekomen aan een 3D film te testen. Ben wel benieuwd naar je ervaringen met de zbox. Problemen gehad met installatie? Of alles straightforward?
Het testen van Full HD 3D (het BR format), kan achterwege blijven, dat kan de N2820 in deze Zbox niet aan.

http://ark.intel.com/nl/p...0-1M-Cache-up-to-2_39-GHz

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Wat is full hd 3d en dan het br formaat? Meestal heb je side by side. Net zoveel pixels, net zo zware cpu belasting. Je tv of beamer plakt deze beelden weer aan elkaar dus je htpc is verder geen speciale decoding aan het doen.
Maar ik kan het ook volledig mis hebben gezien ik niet over 3d beschik en het nooit zo goed kan zijn als in een imax

Installatie liep trouwens best vlot. Ik had al een bootable usb klaar en die startte meteen op zonder eigenlijk te vragen. Na installatie wel eruit moeten trekken want ik kreeg voor de 2e keer het installatie scherm. Ik kan soepel films en tv kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Side by site of top bottum 3D is bij elkaar opgeteld eigenlijk niets anders dan full HD (1080P). Als een media-speler (HTPC) full HD probleemloos kan weergeven dan kan deze ook genoemde 3D formaten weergeven, maar dat is niet het 3D format waar ik op doel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Hmm ik kan wel vragen om een sample maar ik denk niet dat de zotac hdmi 1.4 heeft en hoogstwaarschijnlijk mijn receiver en beamer ook niet. Dus het is niet zozeer dat de cpu het niet aankan, maar de hdmi spec het niet ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik had nog zo'n mooi linkje geplaatst van desbetreffende Intel processor, maar daar is blijkbaar niet naar gekeken?

Intel® InTru™ 3D Technologie: No

"De Intel® InTru™ 3D-technologie levert stereoscopische 3D Blu-ray*-weergave in volledige 1080p-resolutie bij HDMI* 1.4 en topkwaliteit audio."

Duidelijk zo?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

My bad, ik keek naar de verkeerde dingen.
Nu is het helder. Scheelt idd tevergeefs testen

Voor deze prijzen mogen we natuurlijk ook niet verwachten dat het FHD3D doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooverz
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Hoe is het met het geluid van de nuc?
Is deze in een stille kamer op 2 meter afstand te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb zelf sinds dit weekend een NUC staan en deze heb ik nog nooit gehoord. Niet eens als er geen audio speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinix
De mijne is ook doodstil, alleen de HDD hoor je (maar als je er een SSD in steekt, ook niet meer). Mijn syno maakt meer herrie :-)

Hier een van de betere reviews:

http://www.legitreviews.c...rail-system-review_135053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:20
De DN2820FYKH staat bij mij ook op het lijstje. Ik lees alleen verschillende verhalen over performance. Zo zou Aeon niet heel soepel lopen? Iemand ervaring met Aeon op de DN2820?

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Rooverz schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:08:
Hoe is het met het geluid van de nuc?
Is deze in een stille kamer op 2 meter afstand te horen?
Ik heb zelf sinds 2 weken de D54250WYKH draaien en die hoor ik echt niet. Mijn vorige MSI Nettop was lawaaieriger.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoort in cea, ik verplaats je even :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Michael Knight schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 02:05:
Hoort in cea, ik verplaats je even :)
Vreemde beslissing? Het betreft toch een vraag over de aankoop van bijna klaar PC's die ingezet gaan worden als HTPC/Mediaspeler zoals TS ook aangaf? Was de vorige locatie (Mediaspelers en HTPC's) dan toch niet meer op zijn plaats?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinix
Xardas schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:17:
De DN2820FYKH staat bij mij ook op het lijstje. Ik lees alleen verschillende verhalen over performance. Zo zou Aeon niet heel soepel lopen? Iemand ervaring met Aeon op de DN2820?
Nog niet geprobeerd, zal er vanavond eens mee aan de slag gaan. Aeon NOX, bedoel je toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
Sphinix schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:03:
Ik heb de afgelopen paar dagen alles wel een keer geinstalleerd gehad en uiteindelijk besloten dat een installatie met OPENelec het makkelijkste is. Niet alleen start deze zeer snel op (wat met xbmcbuntu niet echt het geval is), maar alle add-ons die ik wil gebruiken (sportsdevil, P2P, Icefilms), werken zonder al te veel problemen. Ik ben heel erg tevreden met het resultaat en de performance. Het apparaatje is stil, het verbruik is laag in binnen 15 seconden up and running!
Heb je informatie over hoe je die plugins aan het werk hebt gekregen? Ik krijg een incompatible / dependencies not met melding...
Pagina: 1