Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

resolutie externe monitor

Pagina: 1
Acties:

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 10:09
Ik orienteer me op een laptop (~13 inch), die ik met een externe monitor wil gebruiken als ik thuis ben. De externe monitor (moet ik ook nog uitzoeken), zal waarschijnlijk 24 inch worden met als resolutie full HD (1920x1080).

Vraag, hoe weet ik nu of een laptop de resolutie van deze externe monitor kan benutten? Ik zie dat nooit in de specs staan.

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:04
In principe kan elke laptop de externe monitor gebruiken mits hij er een aansluiting voor heeft(DVI of HDMI) en hij de grafische kracht heeft.

• witteveder
levik7 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:06:
In principe kan elke laptop de externe monitor gebruiken mits hij er een aansluiting voor heeft(DVI of HDMI) en hij de grafische kracht heeft.
OK, op de aansluiting moet ik letten, maar VGA en HDMI hebben zowel laptops en monitoren redelijk standaard. Wat bedoel je met grafische kracht?

edit:
een google search op de woorden: "laptop external monitor resolution problem", laat met 22.3 miljoen hits zien dat het best een probleem is blijkbaar.
https://www.google.nl/#q=...or%20resolution%20problem

[ Voor 23% gewijzigd door witteveder op 03-06-2014 15:30 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou die conclusie niet zo snel trekken als ik jou was. Google geeft bij de meeste zoekopdrachten veel hits. Als je een fatsoenlijke 13 inch laptop koopt zal het wel goed komen. De meeste laptops kunnen tegenwoordig QHD monitoren aansturen.

Verwijderd

Makkelijkste is HDMI op de laptop verbinden met HDMI op een monitor. Je krijgt dan digitaal signaal dit is over het algemeen iets beter dan VGA.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach full hd zal die best aan kunnen drijven

als je het exact wil weten zoek je op welke (grafische) chipset in de laptop zit en dan zoek je de specs van de chipset op

Iperf

• witteveder
Ik heb een aantal laptops bekeken, en bij videochip staat eigenlijk altijd ' Intel HD Graphics ', maar dat lijkt wel niet specifiek genoeg te zijn omdat er ook nog een versie nummer bij hoort (bv 4000). Daarna vind ik overigens ook niets wat op externe resoluties wijst.
Pagina: 1