Vooraf: dit is vooralsnog een "wat als" discussie, toch?
TS geeft aan dat de verlenging op 18-06-2014 plaats gaat vinden. Ik vermoed dat er dus nog geen toestel is geleverd en er dus nog geen sprake kan zijn van een defecte pixel of wat dan ook.
Als de TS het toestel terugstuurt, met inachtneming van de voorwaarden die de verkopende partij aan de zichttermijn stelt (zie
hier en
hier en
hier) kan het toestel binnen de zichttermijn zonder opgaaf van redenen retour gestuurd worden.
Hi zal dan, na ontvangst en controle (is er geen baksteen teruggestuurd? :-) )van het toestel, de contractverlenging terugdraaien.
Dat betekent dat je contract wordt hersteld in de staat waarin het verkeerde voordat je ging verlengen.
Als dat afgerond is, zou je daarna eventueel een nieuwe order voor contractverlenging kunnen plaatsen.
Wat jij voorstelt (toestel retourneren binnen zichttermijn vanwege defecte pixels) gaat denk ik niet werken. Om dat te kunnen constateren heb je het zegel van de verpakking moeten verbreken en het toestel moeten inschakelen/gebruiken. Daardoor kun je aan twee van de vier gestelde voorwaarden voor het retourneren binnen de zichttermijn niet voldoen.
De enige oplossing die ik kan bedenken, is dat je het toestel als defect/DOA aanmeldt.
Of men bij Hi een apart beleid heeft voor dode pixels zoals dat bijv. bij monitoren of TV's wel het geval is, is mij niet bekend.
Heb je ze überhaupt al eens gebeld om ze dat te vragen?
Overigens is de
Wet Koop Op Afstand volgens de tekst in de link
niet bedoeld voor het testen van het produkt. Wel voor het bekijken, dat staat expliciet vermeld. En ja, dan zou je nog kunnen discussieren of je een mobiel toestel wel kunt bekijken als het niet uit de verpakking gehaald mag worden.
Maar daar heb ik geen zin in, die discussie mag door de koper en verkoper gevoerd worden. :-)
*typo verwijderd
[
Voor 0% gewijzigd door
Koffie-Verkeerd op 03-06-2014 19:12
. Reden: *typo verwijderd ]
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.