Hallo allemaal,
Sinds een tijd heb ik erover gedacht om mijn PC te upgraden. Hierover heb ik nog wat vragen met betrekking tot maximale effect.
Wat wil je bereiken?
Ik wil de komende tijd games weer volledig kunnen draaien en qua compatibiliteit op termijn mijn GPU weer kunnen upgraden. Waar ik me het meest op richt is het aankunnen van Star Citizen (waarvoor ik op termijn de GPU wil upgraden). De voeding, RAM en GPU van mijn huidige systeem heb ik anderhalf jaar geleden nog gekocht, de rest komt van halverwege 2008. Daarom leek het me misschien ook een goed idee om de HD's te vervangen voor een SSD + nieuwe HD.
Wat mag het gaan kosten?
Ongeveer 600 euro.
Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Het liefst houd ik een Intel CPU en wil ik een moederbord dat een beetje toekomst-proof is qua toekomstige generaties van andere onderdelen. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken.
Dit is mijn huidige systeem:
Waar ik zelf aan zat te denken
Mijn vragen:
- Denken jullie dat, met in het achterhoofd dat ik de GPU later weer wil upgraden in dit systeem, bovenstaande een goede upgrade zou zijn voor het budget dat ik te besteden heb?
- De RAM die ik heb is nog betrekkelijk nieuw en 8GB maar wel maar 800 MHz, zou dit een nuttige investering zijn?
- Zijn er dingen aan mijn lijst die niet compatibel zijn met de rest van mijn systeem of in jullie ogen betere alternatieven zouden hebben?
- Zou een nieuwe kast (de cm 690 III bijvoorbeeld) ook nog een nuttige investering zijn?
(- Is het mogelijk om mijn Windows 8.1 over te zetten naar de nieuwe SSD of HD?)
Alvast hartelijk bedankt!
Sinds een tijd heb ik erover gedacht om mijn PC te upgraden. Hierover heb ik nog wat vragen met betrekking tot maximale effect.
Wat wil je bereiken?
Ik wil de komende tijd games weer volledig kunnen draaien en qua compatibiliteit op termijn mijn GPU weer kunnen upgraden. Waar ik me het meest op richt is het aankunnen van Star Citizen (waarvoor ik op termijn de GPU wil upgraden). De voeding, RAM en GPU van mijn huidige systeem heb ik anderhalf jaar geleden nog gekocht, de rest komt van halverwege 2008. Daarom leek het me misschien ook een goed idee om de HD's te vervangen voor een SSD + nieuwe HD.
Wat mag het gaan kosten?
Ongeveer 600 euro.
Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Het liefst houd ik een Intel CPU en wil ik een moederbord dat een beetje toekomst-proof is qua toekomstige generaties van andere onderdelen. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken.
Dit is mijn huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q9450 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-EP45-DS3R | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit | € 123,35 | € 123,35 |
| 1 | Corsair VS4GBKIT800D2 | € 59,70 | € 59,70 |
| 1 | Lite-On LH-20A1S | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Enthusiast TX650 V2 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 183,05 | |
Waar ik zelf aan zat te denken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 255,- | € 255,- |
| 1 | MSI Z97 GAMING 3 | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,75 | € 46,75 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 92,05 | € 92,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 569,70 | |
Mijn vragen:
- Denken jullie dat, met in het achterhoofd dat ik de GPU later weer wil upgraden in dit systeem, bovenstaande een goede upgrade zou zijn voor het budget dat ik te besteden heb?
- De RAM die ik heb is nog betrekkelijk nieuw en 8GB maar wel maar 800 MHz, zou dit een nuttige investering zijn?
- Zijn er dingen aan mijn lijst die niet compatibel zijn met de rest van mijn systeem of in jullie ogen betere alternatieven zouden hebben?
- Zou een nieuwe kast (de cm 690 III bijvoorbeeld) ook nog een nuttige investering zijn?
(- Is het mogelijk om mijn Windows 8.1 over te zetten naar de nieuwe SSD of HD?)
Alvast hartelijk bedankt!