Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

pioneer vsx lx50 met pioneer dvr lx 60

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-11 11:10
Hallo,

ik bezit een home cinema dat bestaat uit:
-yamaha rxv 750
-samsung bdp speler
-lg full hd tv

-asw cantius v front
-asw cantius As 400 mkii subwoofer
-asw cantius rs 1 dipool surround speakers
-asw cantius cs iii

Op dit moment is het geluid prima alleen bij hoog volume wordt het minder. Mijn versterker kan het niet helemaal aan volgensmij. Ook mis ik de hd geluidsformaten en hdmi op de resiever en kan ik een pioneer vsx lx50 receiver kopen. Is dit een goede versterker tegenover mijn yamaha?

Bij deze receiver zit een pioneer dvr lx 60 dvd recorder samen voor een prijs van 165 is dit een goede speler en prijs?

mvg niek

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met een dvd recorder kun je tegenwoordig niet meer zo gek veel doen, de waarde van zo'n ding is nihil. Dan is het de vraag of je dat bedrag zou moeten neerleggen voor een receiver uit 2007. Ik zou er niet aan beginnen. Het ding heeft nog steeds maar 2 hdmi-aansluitingen, zo veel zijn er dat dus niet.
Daarnaast moet je jezelf afvragen hoe erg het is dat je geen HD-audioformaten kunt afspelen. Je moet behoorlijk goed spul hebben staan om daar de meerwaarde van te horen. Als je voor een leuke prijs een receiver zoekt met meer mogelijkheden kun je beter een X1000 van Denon kopen in mijn ogen. Voor een paar tientjes meer heb je dan een veel completere receiver dan met dat oude ding dat je gezien hebt.

• niekslebos
maar is de versterking en voeding van een receiver (pioneer) van 2007 met een nieuwprijs van 1000+ euro niet vele malen beter dan een versterker(denon) van 2014 met een nieuwprijs van 233,-

• S1NN3D
  • Niet online
Je kan ook een receiver zoeken die nóg ouder is en nog een keer 5x zo duur. Zal theoretisch gezien ook beter zijn. Maar imho kun je het beter praktisch bekijken. Je huidige Yamaha komt wat te kort (staan ze ook wel enigszins bekend om) en je hebt geen hdmi mogelijkheden. Koop dan een fatsoenlijke maar betaalbare receiver. Ben je naar mijn mening beter af. Maar dat is mijn mening. Als jij liever dat oude ding koopt, moet je dat natuurlijk gewoon doen.

• niekslebos
wat je nou zegt slaat nergens op. Ik zoek een receiver met hdmi en een goede sound. 2 hdmi heb ik tot nu toe meer als zat aan. Het gaat er mij voornamelijk om dat de sound goed is en de versterker van een goede kwaliteit is.

• S1NN3D
  • Niet online
Zo zei hij vriendelijk. Het is maar een advies van mijn kant, doe er mee wat je wil. Het lijkt er meer op dat je bevestiging zoekt voor je plannen zoals ik je al eerder in andere topics heb zien doen. Succes er mee dus.

• niekslebos
Nee dat is niet zo, maar ik heb al wat vooronderzoek gedaan en in dat vooronderzoek kwam ik erachter dat dit in 2007-2008 eem high end receiver was van over de 1000 euro. De denon x1000 is een receiver van 200, heeft een mindere voeding en versterking. Ik wil niet dat als ik het volume opendraai dat mijn speakers beginnen te vervormen doordat mijn versterker ze niet aankan.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
niekslebos schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:14:
maar is de versterking en voeding van een receiver (pioneer) van 2007 met een nieuwprijs van 1000+ euro niet vele malen beter dan een versterker(denon) van 2014 met een nieuwprijs van 233,-
Ja, die LX50 is véle malen krachtiger dan de huidige instap budget receivertjes van een paar kilo. Daar zitten versterker onderdelen in die in surround compleet inkakken. De Pioneer zal dat dus niét doen.

Nickname does not reflect reality

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:20:
[...]

Ja, die LX50 is véle malen krachtiger dan de huidige instap budget receivertjes van een paar kilo. Daar zitten versterker onderdelen in die in surround compleet inkakken. De Pioneer zal dat dus niét doen.
Maar de huidige Yamaha is ook een receiver (met Klasse A/B versterker) van 12,5 kilo en haast geen verschil in het maximaal opgenomen vermogen (en op papier geleverd vermogen). Dus of een Pioneer een verbetering is ten opzichte van de huidige Yamaha?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
FeaR schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:08:
Maar de huidige Yamaha is ook een receiver (met Klasse A/B versterker) van 12,5 kilo
Welke Yamaha? Ik las alleen iets over een Denon van 233 Euro en die is sowieso crap, qua versterking.
Ah degene die ie nu reeds hééft, my bad :P

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 04-06-2014 11:13 ]

Nickname does not reflect reality

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:09:
[...]

Welke Yamaha? Ik las alleen iets over een Denon van 233 Euro en die is sowieso crap, qua versterking.
Ah degene die ie nu reeds hééft, my bad :P
:>

• niekslebos
Yamaha rxv 750 heeft een opgenomen vermogen van 370 watt

Pioneer vsx lx 50 heeft eem. Opgenomen vermogen van 450 watt

Dus dan is de pioneer toch een 80 watt sterker.

Wat houd een klasse a/b versterker in is de pioneer ook een klasse a/b?

• niekslebos
Ik kan ook nog een pioneer vsx 921 krijgen met wel alle functies, maar is deze kwa versterking goed of gelijk aan de lx 50?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

niekslebos schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:20:
Yamaha rxv 750 heeft een opgenomen vermogen van 370 watt
In de handleiding van de RX-V750 staat 440 Watt.

Ander puntje: gelieve je topic niet binnen 24 uur te kicken. Daar ben je al vaker op aangesproken.

• niekslebos
achterop de receiver staat 370 watt, maargoed de pioneer is een klasse D versterker toch?

• niekslebos
??

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik verwijs naar de wijze woorden van mijn gewaardeerde collega fear. Niet kicken binnen 24 uur.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.