Game PC - Waar kan ik upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-04 15:59
Dag allen,

Ik gebruik deze PC voornamelijk voor gamen en was benieuwd wat een goede upgrade zou zijn voor mijn huidige build. Ik ben van plan om stapsgewijs vooruitgang te boeken, dus het liefst zou ik in order van prioriteit de aankopen willen weten. Zo kan ik elke maand een stapje vooruit boeken bijvoorbeeld.

Ik wil in de toekomst nog mee kunnen doen met de grote jongens. Ik ben niet te beroerd om ipv Ultra naar High te gaan in Battlefield 4 bijv., maar groter is beter. Het gaat me meer om een 'smooth' ervaring (veel FPS en zo mooi mogelijk. De kosten wil ik maandelijks gaan verdelen, dus ben bereid om langzaam op te bouwen. Daarbij is het geen probleem als een product wat duurder is, daar is sparen voor. Ik bedoel daar niet mee dat ik de Titan Z wil gaan kopen. Ik ben wel fan van Nvidia ivm Shadowplay en dergelijke. Het is een case van HP, Type pc toen ik hem kocht was: p7-1050nl, deze case zit er nog om heen.

QuadCore Intel Core i5-2310, 3000 MHz (30 x 100)
Intel(R) Core(TM) i5-2310 CPU @ 2.90GHz
Pegatron 2AB6 Motherboard
Intel Cougar Point H67, Intel Sandy Bridge

2x 4 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM
NVIDIA GeForce GTX 660 (2 GB)

Samsung SSD 840 Series ATA Device (SATA-III)

Qua randapparatuur heb ik:
Logitech G510 toetsenbord
Logitech G35 headset
Logitech G700s muis

Het gaat me dus om advies waar ik (bijv. procentueel) de meeste winst zou kunnen behalen. Zou bijvoorbeeld een GTX 760 al een grote verbetering zijn of kan ik beter kijken naar een andere processor? Dit is het doel van mijn verzoek. Alvast bedankt.

[ Voor 75% gewijzigd door Kaasdipje op 03-06-2014 11:57 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Neem nog het DAA beleid door en beantwoord de vragen daarin, wees specifiek. "Gamen" is veel te generiek. Mijnveger vergt uiteraard een stuk minder dan Watch_dogs op ultra.

Daarbij wat heb je nu voor case? Dit ruikt naar een HP/Dell/... en dat update soms niet lekker ivm custom maten etc.

• Kaasdipje
Heb OP aangepast.Ik hoop dat ik de vragen een beetje beantwoord heb.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Op welke resolutie game je?

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Duidelijk. Wat is je budget per update? Ik weet niet precies hoe het zit met die case qua afmetingen en of die een beetje standaard zijn, maar op zich hoeft een nieuwe case niet heel veel te kosten. Je huidige heeft bijv. geen USB3 ondersteuning.

Ik zou qua "upgradepad" aan het volgende denken:
1. nieuw CPU+mobo+case / oude RAM mee, 8GB is nog prima, ook GPU en voeding nog mee.
2. nieuwe voeding
3. nieuwe GPU

Stap 2 en 3 kunnen in principe tegelijk mits je daarvoor budget hebt. Afhankelijk van je budget kunnen de specifieke onderdelen worden ingevuld. Pas bij die nieuwe GPU kan je weer "meedoen met de grote jongens". Wat je ook kan proberen is eerst alleen de voeding en GPU te vervangen. Dan ben je sneller weer een beetje bij. De CPU is echter geen echte krachtpatser.

• Kaasdipje
Kun je een nieuwe CPU aanraden? Ik kon voor 150 een i5-4430 krijgen, zou dat al voldoende zijn of heb je een betere optie?

Edit: Momenteel speel ik op resolutie 1360x768. Dit ligt aan het beeldscherm waar ik op speel geloof ik. Dit is namelijk een televisie van Samsung.

[ Voor 38% gewijzigd door Kaasdipje op 03-06-2014 16:09 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nieuw of 2e hands, want als het 2e hands is heb je geen goede deal. Maar zoiets is in principe al goed, maar wat is je budget? Eventueel iets krachtige met een 4440 of een 4570.

Monitor zou ik op termijn dan ook eens upgraden, want een tv is niet ideaal. FHD zit je vervolgens te kijken naar een een videokaart als een pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB of een pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Gaming om high/ultra te halen. Met je huidige monitor/tv moet het met minder ook wel lukken.

Maar de hamvraag blijft, wat is je budget?

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Persoonlijk zou ik eerst een FHD-monitor/TV aanschaffen. Daarna is upgraden vd pc meer een nuttige investering...

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• Kaasdipje
Rond de 350 per maand zou kunnen. Een FHD tv zal inderdaad een goede investering zijn.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:34
Je GPU upgraden is pas nodig als je die tv wijzigt, een GTX660 volstaat nog steeds voor zo'n HD Ready resolutie.

Verder zou ik beginnen met een andere kast en voeding, dat is een investering van rond de €150. Je kunt denken dat een andere kast een overbodige luxe is, maar wat voor koeling heeft die HP kast? Een werk pc heeft veel minder koeling nodig dan een game pc. Ik heb hier bv een HP als werk pc en die heeft slechts één outtake fan, geen intake. Een andere voeding gaat in elk geval geen overbodige luxe zijn, zo te horen zit je nog met de originele HP voeding te werken. Onderschat het belang van de voeding niet, die geeft stroom aan al je componenten! Een Seasonic van rond de 450 W zou voor jou in aanmerking komen, misschien zelfs wat lager vermogen afhankelijk van welke videokaart je uiteindelijk neemt.

Volgende stap kan een een nieuw moederbord en processor zijn, geheugen zou ik ook zo laten. €150 voor die i5 4430 is geen geweldige prijs, dat is gewoon de winkelprijs volgens mij. B85, H87 OF H97 chipset, ook hier niet te goedkoop willen gaan want al je componenten zijn op je moederbord aangesloten (Pegatron had ik nooit gekocht).

Als laatste een nieuwe gpu als je je scherm vervangen hebt, maar een GTX 760 is een relatief kleine stap die ik zelf niet zou maken (ik zou een GTX 660 in SLI zetten als je een 2GB versie hebt, die koop je dan tweedehands spotgoedkoop, maar het is niet echt een oplossing die voor iedereen geschikt is). Je moet dit voor jezelf uit maken, maar als je budget toch €350 per maand is zou ik eerder uitkijken naar een GTX 770, R9 280X OF R9 290. Het kan ook zijn dat tegen je aan de gpu upgraden beland bent, Nvidia de opvolger van de 760 aangekondigd heeft en dat zou dan mogelijk wel een goede opvolger zijn (ik sla meestal een generatie over).
Pagina: 1