Ik ben al dagen aan het dubben welke camera ik zal halen voor de aanstaande vakantie naar Zuid-Amerika. Tot nu toe maakte ik altijd vakantie kiekjes met mijn telefoon, maar dat heeft wel een beetje afgedaan (ook omdat de lens van mijn iphone 5 beschadigd is en de telefoon verder nog prima is -> dus nog geen zin om een nieuwe aan te schaffen)
Daarom zoek ik een goede nieuwe camera, waarbij ik uiteindelijk besloten heb dat het een keuze wordt uit de volgende 2:
Wat spreekt voor de Nikon?
De prijs. Uiteindelijk is het een vakantiekiekjes camera. Waarschijnlijk moet ik er wel een 30-110mm lens bij kopen, om toch nog een beetje in te kunnen zoomen. Kom je toch al gauw op zo'n 200-250 euro extra.
Wat spreekt voor de Canon?
Betere kwaliteit, en inclusief EF lensadapter zodat eventueel de lens van een vriendin mee kan voor het inzoomen (Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS geloof ik).
Wat zouden jullie doen?
Daarom zoek ik een goede nieuwe camera, waarbij ik uiteindelijk besloten heb dat het een keuze wordt uit de volgende 2:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Canon EOS M + EF-M 18-55 f/3.5-5.6 IS STM + Speedlite 90EX Zwart | € 340,61 | € 340,61 |
| 1 | Nikon 1 J2 + 1 NIKKOR 11-27.5mm F/3.5-5.6 Roze | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 469,61 | |
Wat spreekt voor de Nikon?
De prijs. Uiteindelijk is het een vakantiekiekjes camera. Waarschijnlijk moet ik er wel een 30-110mm lens bij kopen, om toch nog een beetje in te kunnen zoomen. Kom je toch al gauw op zo'n 200-250 euro extra.
Wat spreekt voor de Canon?
Betere kwaliteit, en inclusief EF lensadapter zodat eventueel de lens van een vriendin mee kan voor het inzoomen (Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS geloof ik).
Wat zouden jullie doen?