Interne voeding laptop kapot (Denk ik)

Pagina: 1
Acties:

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-01 14:05
Hallo allen,

Ik heb van mijn oma een hp pavillion DV9000 gekregen omdat deze helemaal niks meer deed. Challenge accepted!

Nu heb ik de kabel vanaf de voeding al direct doorverbonden met het de kabels van het moederboard, zonder connector dus. Moederboard krijgt nu netjes 19.30 volt (Met mijn multimeter gemeten)

Als ik bij de batterij (terwijl deze is aangesloten) Meet over de pinnetjes waar deze diagram http://www.g-batteryshop.com/images/laptop_battery.jpg van zegt dat het de positieve en negatieve pool zijn maar 1 volt.

Is dit normaal, en kan ik hieruit concluderen dat het moederboard van deze laptop definitief overleden is?

No worries dat ik alles beun doe btw, mijn oma zit al lang en breed achter haar nieuwe laptop, ik wil gewoon weten waarom deze het niet meer doet (en als het even kan hem maken aangezien t een leuk laptoppie is voor erbij.

alvast bedankt!

Mvg,

Bo

Verwijderd

Wil het moederbord nog aan

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voeding testen met multimeter -> voltage in orde -> voeding goed.
Laptop starten met voeding en zonder batterij, werkt ie niet -> mobo probleem.
Werkt ie dan wel -> batterij kapot.

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 19:49

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Kan ie nog booten? Zonder batterij zou dit moeten kunnen, met een lege dus ook. CMOS reset geprobeerd? Zie je verbrande onderdelen? Is er iets raars mee gebeurd?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
Als je tegen dezelfde zaken aanloopt als ik (Pavilion G7-1135SD die niet boot/reageert, maar waarvan nog wel de ventilator aangaat en er lampjes continu branden op het toetsenbord) zou je nog het volgende kunnen proberen, een tip die HP aanraadt in meerdere gevallen:

1. Ontkoppel zowel je accu als externe voeding.
2. Houd de powerknop 30 seconden ingedrukt om de laptop te ontladen.
3. Plug zowel de accu als voeding in en zie of de laptop start.

Zie ook: http://h30434.www3.hp.com...black-screen/td-p/2630551

Ik dacht dat hij oververhit zou raken omdat de laptop vol zat met stof, maar na het verwijderen hiervan en opnieuw aanbrengen van de koeling hielp dit niks. Bovenstaande heeft bij mij enkele keren gewerkt, maar helaas wel telkens maar eenmaal. Daarna was het weer afgelopen met de pret. Ik denk erover het maar op te geven het ding voor zover iets nog wat waard is in onderdelen te verkopen en een nieuwe budget laptop te kopen. In ieder geval geen (goedkope) HP meer..

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Wat nog wel eens gebeurt bij die laptops is dat de GPU kapot gaat, vaak door oververhitting en slechte soldeer verbinden (ook Radeons, al is dat in een iets mindere mate dan Geforce 8000 serie chips).

Heb zelf gehad met 2 Acers, ledjes wilden nog wel branden, maar dingen zoals de HDD spinden helemaal niet op. Dacht in eerste instantie ook aan de voeding (batterij was inmiddels toch wel leeg) maar daar bleek eigenlijk niks mis mee.
Heb die krengen (dat zijn het, moederbord overigens) een paar keer gebakken en dan werken ze wel even, totdat de soldeerverbinding weer losliet en was het weer dat ie niks deed (dus ook weer de HDD niet opspinnen). Uiteindelijk maakte het ding zelfs kortsluiting, gelukkig zat er een beveiliging op, slaat het ding meteen weer uit.

Ik zeg niet meteen dat dat het probleem is, maar schat de kans vrij groot in.
Metname omdat de DV9000 serie vaak de beruchte Geforce 8400 of 8600 aan boord hadden.
Pagina: 1