Browser-only distro, met Citrix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 16:22
Beste Tweakers,

Ik ben bezig een klein computertje te maken welke gebruikt gaat worden om te klokken. Hiervoor leek het mij het eenvoudigst om een kiosk-linux distro te gebruiken, gezien het feit dat het klokken online gebeurd op een webpagina. Echter heb ik vandaag begrepen dat Citrix Receiver nodig is voor het klokken, wat dit plan in duigen doet vallen.

Ik heb tot nu toe Porteus gebruikt, wat op zich prima werkt maar geen Citrix Receiver kan installeren omdat het geen bestanden kan opslaan. Nu ben ik dus op zoek naar een Linux (of een ander gratis besturingssysteem), welke bij voorkeur alleen een browser heeft, maar wel Citrix Receiver kan draaien. Porteus is hier niet toe in staat, omdat deze distro geen bestanden of programma's kan installeren, met Webconverger denk ik tegen dezelfde problemen aan te lopen. Ik ben niet heel bekend met Linux, dus bij voorkeur wil ik een Debian distro met deze eisen vinden om installatie van Citrix eenvoudig te houden.

Andere distro's die ik ben tegengekomen en niet naar wens zijn:
- BrowserLinux
BrowserLinux is niet afgesloten genoeg, ik wil eigenlijk dat bij opstarten de browser opstart en dat de gebruiker alleen de website die naar voren komt gebruiken kan. BrowserLinux heeft een desktop, desktopiconen, filemanager, text-editor en nog veel meer dingen die niet nodig zijn en ik bij voorkeur ook niet beschikbaar maak omdat dit niet afgesloten genoeg is.

- Moblin, JoliCloud, xPud, Slitaz, DSL, TinyCore en Puppy Linux
Allemaal zijn het eigenlijk (zo oogt het tenminste) volledige, maar gestripte Linux distro's. Ze hebben allemaal gewoon een wallpaper, desktopiconen en alle andere zaken die ik niet beschikbaar hebben wil.

Het kiosk-idee van de browser is prima, maar er moet Citrix op kunnen draaien, en daar loopt een kiosk-systeem vast.

Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
naarden 4ever schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:51:
[...]
Ik heb tot nu toe Porteus gebruikt, wat op zich prima werkt maar geen Citrix Receiver kan installeren omdat het geen bestanden kan opslaan. [...]
Niet in de afgeronde kiosk-modus, nee. Maar je kunt de ISO wel customizen. Dat geldt voor alle distro's. Of je daar eenvoudig dependencies voor de Citrix Receiver bij elkaar krijgt, moet je even uitzoeken, wellicht met behulp van het forum van de distro of support van de maker.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Pak zo'n gestripte distro en zet die Citrix Receiver in .xinitrc. In plaats van een window manager wordt dan die Citrix Receiver gestart.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 07:19
Je kan gebruik maken van ltsp indien je een netwerkverbinding tot je beschikking hebt. Vervolgens kan je je image volledig customizen.
Enige dat je dan nog extra nodig hebt is een server.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 22:11

Lulukai

God's gift to women

Ondertussen is het wel mogelijk om met http://porteus-kiosk.org/ een Citrix receiver te gebruiken. Ik kan deze distro trouwens aan iedereen aanraden, werkt perfect.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
In mijn eeuwige zoektocht naar snelle, leuke en handige operating systems kwam ik ook Porteus-Kiosk tegen. Ik heb het voor de gein op een stick gezet. Dat ging moeizaam. Onder Windows met Tuxboot, Unetbootin, Rufus en nog wat programmaatjes lukte het allemaal niet. De stick liep vast na syslinux. Uiteindelijk heb ik het met het op de website beschreven dd command onder Lubuntu gedaan. Dat werkt.

Meer mogelijkheden dan de naakte browser heb je er inderdaad niet mee. Het lijkt me best geschikt voor iemand die wat beperkte mogelijkheden heeft en bang is dingen fout te doen op de computer.

Bij de installatie kon ik nog een wallpaper opgeven en ook of er wel of geen uitschakelfunctie is maar die kan ik niet meer terugvinden.

Ook een beperking vind ik dat je of wifi kan instellen, of wired, maar niet beide.
Wel positief vind ik dat de Broadcom wifi-adapter van mijn notebook werkt. Die werkt namelijk niet onder Lubuntu en de meeste andere distributies die ik heb geprobeerd.
Het boot ook lekker snel op mijn notebook, handig als je even snel iets wil opzoeken. Onhandig dat je dan je bookmarks niet hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Obelink op 25-08-2015 19:50 . Reden: wifi ]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Pagina: 1