Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Jongeren auto max 8500

Pagina: 1
Acties:

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 15:27
Hallo

Ik ben een al een tijdje opzoek naar een auto voor mijn zusje en ik.
Momenteel rijden we in een Opel Corsa uit 2002 automaat. Vrijdag komt er een particulier langs om de auto te kopen.

Budget max 8500
Bouwjaar 2007 +
KM onder de 100k
Benzine

Ik zoek een auto die niet te duur is kwa maandelijkse kosten ( Wegenbelasting / Verzekering )
Ik heb 0 schadevrije jaren en ik ben 20 jaar oud,

Mijn voorkeur gaat uit naar Volkswagen / Mini / BMW ,

Bij Volkswagen kom ik uit op een Polo 6r 2009, want die is goedkoop kwa wegenbelasting en verzekering.
Bij Mini kom ik uit op een One of een Cooper uit 2007. Ik heb veel verhalen gehoord over de problemen met de Mini en ik ben bang dat het mij te veel gaat kosten.
BMW zal het niet worden, omdat het te duur wordt met belasting en verzekering.

Op marktplaats staan een paar Polo's van 2009-2010 met 30k, maar die zijn geïmporteerd en hebben maar 1 vorige eigenaar gehad.. te goed om waar te zijn? bv : http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Momenteel drie auto's gevonden :

Mini One r56 2007 60km 8000
Mini Cooper r56 2007 80km 8100
Volkswagen Polo 2009 70km 8400

Heeft Mini echt zo veel problemen of is dat alleen bij de oudere modellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Tupac op 02-06-2014 23:16 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Het schijnt dat de onderdelen van de mini duur zijn. Bron heb ik echter niet. Ik zou dan ook voor de polo gaan.

Die kilometerstand zegt niet meer zoveel hoor, als hij maar gewoon zijn onderhoud heeft gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 02-06-2014 23:23 ]

Hoi!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:07
Toyota Yaris?

There is no replacement for displacement!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neem aan dat je zusje gaat meebetalen aan verzekering & wegenbelasting omdat je voor beiden samen 1 auto zoekt? Of is ze alleen passagier en gebruikt ze de auto nooit? Als je zusje wel bijdraagt en nog ishet argument "wegenbelasting moet laag zijn", vraag ik me af of een auto uberhaupt wel een logische financiele keuze is in dit segment.

Mini is BMW trouwens; ik heb geen harde cijfers qua onderhoudskosten maar ga hier eerst even goed naar kijken wat de verschillen zijn voor bijvoorbeeld een grote en een kleine beurt tussen een Mini One en een BMW 1-serie. Waarschijnlijk zal de Mini wel goedkoper zijn in verzekering.

En is het niet lonender om even 1500 Euro extra ergens vandaan te proberen te halen? Er zijn nieuwe auto's te koop vanaf 8000 Euro. Iets meer dan 9000 Euro en je hebt een nieuwe Citroen C1 5-deurs of een Ford Ka of een Fiat Panda of een Peugeot 108 etc. Dan weet je dus meteen dat er geen vorige eigenaar mee heeft lopen raggen, heb je garantie op alles, kan je kleur en uitvoering kiezen die je zelf mooi vindt etc.

Je definieert niet je jaarkilometers, of de auto alleen stad of juist veel snelweg gaat zien, wat je aan eisen hebt qua laadruimte, inzittenden etc etc. dus het is voornamelijk gokken hier totdat iemand de auto roept die je bevalt.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 03-06-2014 07:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 07:23
Ik ga je geen auto merk adviseren maar wel dat je niet je gehele budget op moet maken. Bij een 2e handse auto maak je meestal meer kosten dan je denkt.

Budget 8500 euro
Auto: 7500 euro
Reparaties: 1000 euro.

Wat ik wel mis in je vraag:

Welke eisen heb je aan de auto? Sportief of juist zuinig? Groot of klein? etc...

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 23:33
je noemt 3 automerken die echt totaal niets met elkaar te maken hebben qua klasse/comfort/prijsklasse

als je kijkt naar een vw polo dan moet je ook rondkijken naar andere merken rond dezelfde comfortklasse.
je wilt zo min mogelijk uitgeven dan vallen de mini's / bmw's toch al weg , vooral als je alleen zoekt naar 2007 en nieuwer

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 22:10
Je hebt inderdaad voor 9000 euro een nieuwe auto, bv fiat panda. Zit je de eerste jaren met lage onderhoudskosten en de auto is erg voordelig in verzekering, benzineverbruik en wegenbelasting..

kostentechnisch zou ik dat toch in overweging nemen..

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:15
Zou zelf voor een Ford Focus gaan. Is dat niet wat?

• MAX3400

MAX3400

aalekss schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 07:43:
Zou zelf voor een Ford Focus gaan. Is dat niet wat?
Je weet dat een grote beurt voor een Focus TDCi uit 2009 al bijna tegen de 800 Euro loopt? Dat is gewoon dus 10% van de mogelijke aanschafprijs. Een grote beurt voor een gewone DuraTec loopt richting de 600 Euro; beiden zijn dit prijzen voor alleen de beurt en benodigd materiaal; laat staan dat er iets vervangen moet worden.

Niet naar jou maar gedeeltelijk naar topicstarter; ik zie de laatste tijd overal & nergens topics opduiken om voor een appel en een ei een auto voor de deur te zetten maar dan even vergeten wat je extra moet ophoesten voor onvoorziene gevallen. Als illustratie: als je al een Mini One zou willen aanschaffen, deze kost bijna 41 Eurocent per kilometer aan "running costs". Dus stel dat je met je One op vakantie gaat naar Parijs, zou je al verstandig autobezitter bij terugkomst dus tussen de 350 en 500 Euro gereserveerd moeten hebben voor onderhoud/afschrijving.

Ja, geen hond die dat doet/regelt maar dat is ongeveer de harde waarheid.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 07:12:
En is het niet lonender om even 1500 Euro extra ergens vandaan te proberen te halen? Er zijn nieuwe auto's te koop vanaf 8000 Euro. Iets meer dan 9000 Euro en je hebt een nieuwe Citroen C1 5-deurs of een Ford Ka of een Fiat Panda of een Peugeot 108 etc. Dan weet je dus meteen dat er geen vorige eigenaar mee heeft lopen raggen, heb je garantie op alles, kan je kleur en uitvoering kiezen die je zelf mooi vindt etc.
En heb je direct bij het ontvangen van de auto een ontzettend hoge afschrijving. Past IMHO niet geheel in het straatje "voor weinig autorijden". Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je met die auto wil gaan rijden.

• MAX3400

MAX3400

Napo schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:35:
[...]

En heb je direct bij het ontvangen van de auto een ontzettend hoge afschrijving. Past IMHO niet geheel in het straatje "voor weinig autorijden". Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je met die auto wil gaan rijden.
Klopt, de afschrijving op een nieuwe auto is altijd hoger dan op een gebruikt exemplaar. Neemt niet weg dat de indicatieve nieuwprijzen van, onder andere de Peugeot 108, volgend jaar al 500 Euro hoger komen te liggen. Die stop je dan wel even mooi in je zak nu. Waarbij ik wel wil opmerken dat het me opvalt dat juist de kleine, zuinige, groene auto's een lagere daling in waarde laten zien dan de 20% bijtelling (of meer) middenklassers, over de afgelopen 3 jaar. De vraag naar zuiniger/kleinere auto's lijkt hoger te liggen, mogelijk door de crisis / bestedingen bij de consument.

Het is een enorme afweging; 3 tot 7 jaar garantie (afhankelijk van merk en kilometers) op een nieuwe bak of 3 tot 6 maandjes (beperkte) BOVAG-garantie op een gebruikt hok.

Extreem voorbeeld; mijn huidige auto had ook maar 6 maanden BOVAG-garantie. Gelukkig wel want door goed onderzoek te doen waren er 2 aandachtspunten die elk moment konden optreden. En dat gebeurde ook, helaas. Kon de verkoper niks aan doen en kon ik niks aan doen; waren bekende issues. Uiteindelijk scheelde me dat wel bijna 5K aan rekeningen bij zelf laten repareren en auto lenen/huren.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 03-06-2014 08:45 ]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Frontysco schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 07:21:
Ik ga je geen auto merk adviseren maar wel dat je niet je gehele budget op moet maken. Bij een 2e handse auto maak je meestal meer kosten dan je denkt.

Budget 8500 euro
Auto: 7500 euro
Reparaties: 1000 euro.

Wat ik wel mis in je vraag:

Welke eisen heb je aan de auto? Sportief of juist zuinig? Groot of klein? etc...
Voor dit soort bedragen ga ik al snel denken aan spaar ietjes door ( 1000 euro erbij ofzo ) en koop dan een nieuwe Seat Mii/Skoda CityGo of Volkswagen Up.

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowBumble op 03-06-2014 08:50 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
ShadowBumble schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:50:
[...]

Voor dit soort bedragen ga ik al snel denken aan spaar ietjes door ( 1000 euro erbij ofzo ) en koop dan een nieuwe Seat Mii/Skoda CityGo of Volkswagen Up.
Dit zou ik dus weer absoluut afraden. Helaas wel eens in een up gereden. Tja, dan zou ik altijd een luxere tweedehands kiezen ip van zo'n gebakje of als je perse zo'n klein ding wilt koop dan een tweedehands aygo voor de helft van een nieuwe up ofzo. Ik weet niet of TS er ook mee op vakantie wilt of langere ritten wil maken. Maar deze auto's zijn echt geschik tvoor de Huis- AH - Terug naar huis en dat is het. Op de snelweg zijn het zenuwpezen, onder gemotoriseerd etc en ik vind ze eerder bij me moeder en oma passen als het te bestempelen als 'jongere' wagen waar de TS naar vraagt. Ik associeer dit namelijk ook met een wat sportieve rijstijl >:) Maar ja we hebben te weinig informatie om wat nuttigs te roepen.. 100 mensen 100 meningen, 100 adviezen.. :+

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Waarom nieuw. Zonde van het geld. Plus je rijdt dan echt in een klein koekblikje.
Maar zodra de TS niet met zelf wat voorbeelden komt, wordt dit gewoon (het zoveelste) opsomtopic.
Ik zal ook wat auto's aandragen:
-Mazda MX5
-Honda Civic (Type R wellicht)
-Volvo C30

Vaak bu'j te bang!

• MAX3400

MAX3400

-tom-562 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:16:
Maar zodra de TS niet met zelf wat voorbeelden komt, wordt dit gewoon (het zoveelste) opsomtopic.
Yup, helemaal gelijk in.
-tom-562 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:16:
Ik zal ook wat auto's aandragen:
-Honda Civic (Type R wellicht)
Dat ding uit 2010 kost 148 Euro/maand WA-verzekering / 311 Euro/maand all-risk, Zuid-Holland, bestuurder van 20 jaar oud, 0 schadevrij. :+

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 03-06-2014 09:22 ]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

thefox154 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:13:
[...]

Dit zou ik dus weer absoluut afraden. Helaas wel eens in een up gereden. Tja, dan zou ik altijd een luxere tweedehands kiezen ip van zo'n gebakje of als je perse zo'n klein ding wilt koop dan een tweedehands aygo voor de helft van een nieuwe up ofzo. Ik weet niet of TS er ook mee op vakantie wilt of langere ritten wil maken. Maar deze auto's zijn echt geschik tvoor de Huis- AH - Terug naar huis en dat is het. Op de snelweg zijn het zenuwpezen, onder gemotoriseerd etc en ik vind ze eerder bij me moeder en oma passen als het te bestempelen als 'jongere' wagen waar de TS naar vraagt. Ik associeer dit namelijk ook met een wat sportieve rijstijl >:) Maar ja we hebben te weinig informatie om wat nuttigs te roepen.. 100 mensen 100 meningen, 100 adviezen.. :+
Laten we even rieel zijn ( overigens ik heb ook een Skoda CityGo en ben bijna 2 Meter ;) maar wel weer alleen om naar werk te rijden en terug :+ ) :

- Hij is 20 Jaar
- Hij heeft 0 schadevrije jaren
- Hij heeft waarschijnlijk net zijn rijbewijs
- Hij valt bij elke verzekeraar in een risico groep tot zijn 25ste.
- Ieder sportief auto type wat hij als jongere gaat rijden gaat hem geld kosten kwa verzekering.

Een mini is trouwens kleiner dan een Up/Mii/CityGO, een Polo ( en golf ) vallen in een nog hogere risico groep bij verzekeringen, dus op maand/kwartaal basis kost het hem gewoon goud geld.

De voordelen van zo'n klein "gebakje" hij is extreem zuinig goedkoop in aanschaf en die 1000 Euro die hij er meer aan uitgeeft heeft hij al terug verdient in HET EERSTE jaar dat hij geen APK en onderhoud hoeft te doen, in tegenstelling tot een 2de hansje met 60/70/80k km op de teller ( toevallig allemaal net voordat de riemen vervangen dienen te worden ).

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 15:36
Idd... TS zal toch echt wat specifieker moeten zijn... het aangeven van VW/Mini/BMW maakt het juist alleen maar ingewikkeld omdat de wensen daardoor erg uiteen lijken te lopen.

Maar sowieso de TS wil goedkoop rijden, dan wil je geen Mini en BMW... die zijn stukken duurder als daar wat aan kapot gaat.

VW Polo is leuk... dan denk ik ook in de richting van Skoda Fabia, Renault Clio, Peugeot 207.

Ik zou zelfs zeggen dat 8500 euro en de gewenste leeftijd erg enthousiast is voor een instapper, ik zou toch wat lager instappen; een leuke 207 of Clio met weinig kilometers van een jaar of 8 a 10 oud. Zuinig, licht, goedkoop verzekeren, rijd prettig, goedkoop onderhoud.

Even afwachten of TS nog meer input gaat geven.

@-tom-562... Honda Civic is ansich een leuke auto maar in basiskosten niet echt goedkoop... ik rij er zelf eentje nl. Ze zijn redelijk zuinig en technisch betrouwbaar, rijdt goed (wel erg hard en luidruchtig onderstel) maar onderdelen zijn voor een Japanner niet echt heel goedkoop, plus dat het een zware auto is en vrij duur in de verzekering.

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 03-06-2014 09:56 ]

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-11 22:59

Jasperlamers

Carpe Diem!

Een leuke ford fiesta of een suzuki swift zijn ook niet weg ;) als je dan in die klasse zoekt

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
MAX3400 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:21:
[...]

Yup, helemaal gelijk in.

[...]

Dat ding uit 2010 kost 148 Euro/maand WA-verzekering / 311 Euro/maand all-risk, Zuid-Holland, bestuurder van 20 jaar oud, 0 schadevrij. :+
300 euro all risk? Voor dat geld verzeker ik 6 keer mijn 320 coupe ;)

• MAX3400

MAX3400

t_captain schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:19:
[...]

300 euro all risk? Voor dat geld verzeker ik 6 keer mijn 320 coupe ;)
Verzekeraars zitten bovenop jongeren & schadevrije jaren. Ik heb een volledige verzekering met echt alles erop & eraan incl. 3 jaar nieuwwaarde-clausule bij total loss. Kost me nog geen 100 Euro/maand voor mijn rally-monstertje O+

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volvo C30

---RAWE CEEK!!!---

• Tupac
sorry voor het misverstand. Kwa verzekering en belasting zoek ik een auto max 120 per kwartaal ( noord-holland ) en verzekering rond de 70-80. Ik had mijn rijbewijs gehaald op mijn 18e en op dag 1 al een eigen auto gehad.

Per jaar rijden we er ongeveer 7k km mee en we gebruiken de auto gemiddeld 3x per week.
Als we lange afstand mee rijden dan pakken we de btw van me pa

De auto hoeft niet perse zuinig te zijn en mag ook een sportief tintje hebben.

De Seat Ibiza ziet er ook leuk uit en valt in de zelfde categorie als de VW Polo?

Honda Civic ziet er ook heel leuk uit, daar had ik nog niet naar gezocht.

Volvo c30 ga ik ook even opzoeken die ziet er ook leuk uit.

Bedankt voor jullie inzet!
thefox154 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:13:
[...]

Precies!

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Die ziet er erg leuk uit en past in ons budget.

[ Voor 55% gewijzigd door Tupac op 03-06-2014 10:47 ]

• MAX3400

MAX3400

Tupac schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:39:
sorry voor het misverstand. Kwa verzekering en belasting zoek ik een auto max 120 per kwartaal ( noord-holland )
Dan mag je dus geen auto uitzoeken die meer dan 1149 kilo weegt volgens het kentekenbewijs. Een C30 valt dus per definitie af alsmede ALL diesels ter wereld tenzij je er eentje uitzoekt van meer dan 40 jaar oud.
Ik had mijn rijbewijs gehaald op mijn 18e en op dag 1 al een eigen auto gehad.
Hoe kom je dan aan 0 schadevrij? Verzekerd bij je ouders maar niet doorgegeven aan de verzekeraar dat jij de hoofdbestuurder bent geweest van de auto?
Per jaar rijden we er ongeveer 7k km mee en we gebruiken de auto gemiddeld 3x per week.
150x per jaar met de auto een stukje rijden en in totaal 7K? Dat is ongeveer 20 kilometer enkele reis. Zoals ik eerder aangaf (en sommigen ook); probeer dan tijdelijk het reizen op een andere manier te doen en een nieuwe auto aan te schaffen. Maar bekijk dan goed de initiele afschrijving t.o.v. onderhoud tussen nieuwe & gebruikte auto.

/edit: zelfs die Ibiza kost in de Randstad al 67 Euro/maand verzekering zonder enige extra's/dekking/hulp. Ik zou echt zeer goed gaan uitzoeken wat alles kost per maand aan vaste lasten en aan variabele lasten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FjM2EHzIWPyhZEcnYwGgd3ZW/medium.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 03-06-2014 10:52 ]

• Tupac
MAX3400 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:48:
[...]

Dan mag je dus geen auto uitzoeken die meer dan 1149 kilo weegt volgens het kentekenbewijs. Een C30 valt dus per definitie af alsmede ALL diesels ter wereld tenzij je er eentje uitzoekt van meer dan 40 jaar oud.

[...]

Hoe kom je dan aan 0 schadevrij? Verzekerd bij je ouders maar niet doorgegeven aan de verzekeraar dat jij de hoofdbestuurder bent geweest van de auto?

[...]

150x per jaar met de auto een stukje rijden en in totaal 7K? Dat is ongeveer 20 kilometer enkele reis. Zoals ik eerder aangaf (en sommigen ook); probeer dan tijdelijk het reizen op een andere manier te doen en een nieuwe auto aan te schaffen. Maar bekijk dan goed de initiele afschrijving t.o.v. onderhoud tussen nieuwe & gebruikte auto.
Idd verzekerd bij mijn ouders maar niks doorgegeven. Ik wist niet eens dat dat kon..

Een nieuwe auto dan kom ik op een Up / Citygo / Mii ? Ik koop liever een Ibiza of Polo uit 2010 / 11 voor dezelfde prijs

Diesel was al geen optie :)

70 euro per maand aan verzekering en 35 euro aan belasting is geen probleem, daar ben ik ook op zoek naar.
Bij independer kom ik rond de 70 euro uit bij een WA + Beperkt

[ Voor 6% gewijzigd door Tupac op 03-06-2014 10:57 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
http://www.fiat.nl/panda

voor 8000 euro heb je een nieuwe panda, heb je zelfs nog een paar centen voor wat opties.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Klopt catch maar zoals ik het zie is hij niet opzoek naar een zuinige auto maar naar de meeste sportieve voor zijn leeftijd die betaalbaar is.

( Overigens echt belachelijk 70 Euro per maand aan verzekering, mijn auto is all risk+total loss en no claim beschermer verzekerd voor net aan 3 tientjes per maand wegen belasting kost mij omgerekend 55 Euro per kwartaal )
Idd verzekerd bij mijn ouders maar niks doorgegeven. Ik wist niet eens dat dat kon..
Dat was dus goedkoper verzekering technisch :+
Een nieuwe auto dan kom ik op een Up / Citygo / Mii ? Ik koop liever een Ibiza of Polo uit 2010 / 11 voor dezelfde prijs
Of Fiat zoals hierboven al aangegeven, een Ibiza of Polo uit 2010/2011 koop je niet voor dat bedrag tenzij je vrij snel daarna de riemen wil gaan vervangen ( a 800 euro bij een beetje dealer en afstellen spanbanden enz enz ) en wie weet wat nog meer aan onderhoud.
Diesel was al geen optie
Met dat aantal km op jaarbasis, lijkt me dat een zeer slechte keus. 7k km op jaarbasis das echt heel weinig, zeker voor een 2de hands auto en alle kosten die daaraan hangen het niet waard.

• MAX3400

MAX3400

ShadowBumble schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:05:
Klopt catch maar zoals ik het zie is hij niet opzoek naar een zuinige auto maar naar de meeste sportieve voor zijn leeftijd die betaalbaar is.
Ford Fiesta 1.25 Titanium, Airco, 82pk

Maar er zal vast wel iets fijners te vinden zijn; sowieso vind ik het onderhoud bij de VAG-groep relatief duur. Zodra de garantie op je wagen verlopen is, bespaar je al snel 25% op het onderhoud bij een goede allround BOVAG-garage.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 03-06-2014 11:10 ]

• Tupac
Is een Fiat 500 Blackjack 0.8 goed? Die ziet er leuk en sportief uit maar ik twijfel over een 0.8 motor
MAX3400 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:10:
[...]

Ford Fiesta 1.25 Titanium, Airco, 82pk

Maar er zal vast wel iets fijners te vinden zijn; sowieso vind ik het onderhoud bij de VAG-groep relatief duur. Zodra de garantie op je wagen verlopen is, bespaar je al snel 25% op het onderhoud bij een goede allround BOVAG-garage.
Die ziet er wel goed uit!

Verzekering is idd veel... Bij een 23 jarige is het al 25% goedkoper zelfs met 0 schadevrije jaren.

• MAX3400

MAX3400

Tupac schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:13:
Is een Fiat 500 Blackjack 0.8 goed? Die ziet er leuk en sportief uit maar ik twijfel over een 0.8 motor
500 vind ik errug klein van binnen. Over de motoren moet je maar even op andere sites kijken; de ene 0.8 motor is de andere niet; vergelijk maar eens de nieuwe Fiat-motoren met de nieuwe Ford-motoren. Allemaal kleiner dan een pak melk maar volledig verschillende prestaties. Zet er dan een Hyundai i10 naast en vergelijk de 0-100 prestaties bijvoorbeeld.

Ter info; als je een auto gaat kopen, let dan op REST-garantie. Bijvoorbeeld de Fiesta die ik postte heeft, als het goed is, nog minstens twee jaar garantie op de carrosserie en ook nog pechhulp in geheel Europa MITS het onderhoud bij een Ford-dealer is gepleegd. Dat scheelt dus een stukje op je verzekering (pechhulp) of ANWB-pasje aanschaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 03-06-2014 11:17 ]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Tupac schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:13:
Verzekering is idd veel... Bij een 23 jarige is het al 25% goedkoper zelfs met 0 schadevrije jaren.
:+ Yup je valt gewoon in de hoogste categorie risico groep momenteel overigens die Ford Fiest hierboven kijk eens bij KM stand ? Juist en wanneer moet die vervangen worden rond de 75d km tot 85d km volgens het boekje :D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik blijf erbij: op in een oude fiets auto moet je het leren.

Erg relevant hier:
- vanaf dag 1 op je 18e heb je een auto
- je hebt 0 schadevrije jaren

Kortom je hebt zo te horen al een auto in de prak gereden. Helaas niet zo bijzonder in deze leeftijdscategorie, dat is waarom je je blauw betaalt aan verzekering. Maar het betekent ook dat kans aanwezig is dat je niet-verhaalbare schade hebt waardoor een betrekkelijk nieuwe, dure auto grote waardedaling krijgt.

Normaal ga je ervan uit dat een auto van EUR 8500 na een jaar of drie nog wel EUR 5k waard zal zijn, maar als je een en ander geschampt hebt en de verzekering wilde niet uitbetalen (of je hebt geen all-risks verzekering) zou het zomaar kunnen dat het een paar duizend minder waard is, ook al laat je de schade herstellen.

Juist daarom zou ik aanraden om veel minder financieel risico te nemen door een wat minder dure auto te kopen. Scheelt trouwens vaak ook in de verzekering (zolang je geen Mustang oid pakt...). Dat hoeft geen bejaardenbak te zijn of een totaal aftands exemplaar, als je rond de 10-12 jaar oud kijkt zie je zat dingen voor een derde van je streefbedrag die er nog prima uitzien en redelijk gemotoriseerd zijn. Rij je zoiets in de prak? Jammer. Next :z

Oslik blyat! Oslik!

• Tupac
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr deze is wel leuk, maar 77k km moet de distributieriem dan niet vervangen worden?
dion_b schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:22:
Ik blijf erbij: op in een oude fiets auto moet je het leren.

Erg relevant hier:
- vanaf dag 1 op je 18e heb je een auto
- je hebt 0 schadevrije jaren

Kortom je hebt zo te horen al een auto in de prak gereden. Helaas niet zo bijzonder in deze leeftijdscategorie, dat is waarom je je blauw betaalt aan verzekering. Maar het betekent ook dat kans aanwezig is dat je niet-verhaalbare schade hebt waardoor een betrekkelijk nieuwe, dure auto grote waardedaling krijgt.

Normaal ga je ervan uit dat een auto van EUR 8500 na een jaar of drie nog wel EUR 5k waard zal zijn, maar als je een en ander geschampt hebt en de verzekering wilde niet uitbetalen (of je hebt geen all-risks verzekering) zou het zomaar kunnen dat het een paar duizend minder waard is, ook al laat je de schade herstellen.

Juist daarom zou ik aanraden om veel minder financieel risico te nemen door een wat minder dure auto te kopen. Scheelt trouwens vaak ook in de verzekering (zolang je geen Mustang oid pakt...). Dat hoeft geen bejaardenbak te zijn of een totaal aftands exemplaar, als je rond de 10-12 jaar oud kijkt zie je zat dingen voor een derde van je streefbedrag die er nog prima uitzien en redelijk gemotoriseerd zijn. Rij je zoiets in de prak? Jammer. Next :z
Auto stond niet op mijn naam dus ik heb geen schadevrije jaren opgebouwd. Ik heb nog nooit een auto in de prak gereden zelfs geen parkeerkrassen.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik heb als 21 jarige een nieuwe Corsa gekocht. een iets andere prijsklasse: 19.000 euro diesel. (30 tot 50K per jaar aan kilometers).

De verzekering heb ik via de dealer geregeld, daar kon ik een verzekering krijgen van 97 euro per maand terwijl de goedkoopste via internet op minimaal 150 euro uitkwam.

Allrisk + inzittende + rechtsbijstand + no-claim beschermer + nog iets.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• gwystyl
  • Laatst online: 22:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

met dion_b: ik heb als eerste auto een redelijk nette Citroen Xantia van € 1500 gekocht. Daar heb ik uiteraard wel wat onderhoud aan gehad, maar uiteindelijk was ik na twee jaar een stuk goedkoper uit dan wanneer ik met een auto van € 9000 over die zelfde afstand had gereden. Bij een hoger aanschafbedrag en een nieuwere auto telt de afschrijving zo mogelijk nog harder mee dan onderhoud/verzekering/belasting. Het nadeel is dat je dat pas achteraf echt weet, en dat je zoals dion_b al zegt kan fluiten naar je restwaarde als je er een deuk in rijdt.

• MAX3400

MAX3400

Tupac schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:24:
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr deze is wel leuk, maar 77k km moet de distributieriem dan niet vervangen worden?
Allemaal vragen die op andere forums/sites beantwoord kunnen worden. Ook hebben veel merken gewoon een PDF online staan met de onderhoudsschema's en/of verplichte nummertjes en tegen welk bedrag. Als extreem voorbeeld; de Northstar-motor in bepaalde Cadillacs hoefde pas bij (uit mijn hoofd) bij 150K een echte beurt te hebben. In de tussentijd natuurlijk wel olie zelf vullen en koelvloeistof in de gaten houden, maar toch...

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf heb ik als student ongeveer 5-6 jaar geleden als eerste auto een BMW uit 96 gekocht. Verzekering was van 50 tot 80 euro per maand en wegenbelasting was 60 euro per maand (lpg). Hiermee heb ik in 3 jaar tijd een ton op de teller erbij gereden en was al snel 600-750 euro kwijt aan onderhoud per jaar.

Indien je een auto kiest met duurder onderhoud (zoals o.a. BMW) dan raad ik wel aan dat je een kennis bij een garage hebt die je vertrouwd (qua kosten).

Indien je geen kennis bij een garage hebt is het denk ik verstandiger om (bijv in mijn voorkeur) een Fiat Panda nieuw te kopen. De afschijving van auto's in dit segment is erg laag en de kosten zijn heel voorspelbaar.

• Tupac
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik ga in het weekend langs een paar dealers voor proefritten!

BMW en Mini vallen al af.
Volkswagen Polo
Fiat Panda / 500
Seat Ibiza
Volvo c30

deze blijven over.

Daar ga ik me nog verder in verdiepen.

Bedankt allen!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:58
Noem mij maar gek hoor, maar als je maar 7k per jaar met het ding gaat rijden zou ik echt de allergoedkoopste auto nemen die ik kon vinden (aan maandelijkse kosten). Denk aan C1, 107 of vergelijkbaar. Als het maar rijdt en goedkoop stilstaan is :)

UNOX: The worst operating system

• t_captain
Met Korvaag.

* Een gemiddelde auto van 8500 euro schrijft zo'n 120 euro per maand af (kleintjes wat minder, grotere modellen wat meer).

* Tel daar 20 tot 80 euro aan rentelasten bij (afhankelijk van of je de auto van spaargeld koopt of moet belenen).

* Vervolgens een verzekering. Als je eerlijk rekent, tel je de premie voor volledig casco, ook als je slechts een WA polis neemt (het premieverschil zou je eigenlijk in een buffer moeten storten waarmee je het risico op eigen schades zelf draagt; wel risico dragen en daar niet voor reserveren maakt een onjuiste voorstelling van de werkelijke kosten). Voor TS zal een modale auto gauw 120 a 180 euro aan premie doen. (indicatie: Unive vraagt 160 p/m voor een Polo 1.4 16v uit 2008).

* Wegenbelasting. In ga uit van benzine. Een modale auto doet tussen de 40 en 60 euro per maand.

* Onderhoud: hangt sterk af van de manier waraop je de 8500 euro uitgeeft. Jong en klein = waarschijnlijk slechts 25 euro per maand, ouder en groter zal eerder 75 euro per maand worden.

* Benzine: hangt natuurlijk van het model af. Als je bij compacte tot modale auto's blijft (klasse Polo / Golf), zal het verbruik rond de 1:14 liggen. Zeker als je weinig rijdt, want dan zitten er naar verhouding meer korte ritten in je mix. Bij een literprijs van 1.70 is dat 70 euro per maand.

Totale kosten van een mooie blinkende Polo van enkele jaren oud met wat opties erop: 500 euro per maand. Kilometerprijs: 85 cent per kilometer.

Ik denk dat je met zo'n laag aantal kilometers veel beter af bent door een minimaal autootje te kopen. Of met een deelauto.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben het eens met bovenstaande 2 posts. Ik heb het idee dat TS graag een sportievere auto wil. Wat de Panda/500 dan nog in het rijtje doet is mij een raadsel.

Ik heb pas geleden een Corsa-C (2004, zelfde model als TS maar dan met handbak) ingeruild tegen een Mazda2 uit 2008.

In principe is die auto grotendeels vergelijkbaar:
- Mazda heeft iets grotere cilinderinhoud (1350cc tegenover 1200cc). Hierdoor trekt deze veel beter.
- De mazda is hierdoor wel ietsje onzuiniger bij 90 km/h, maar bij 120-130 km/h is het verbruik weer constanter. De Corsa haalde bij 90 km/h tot wel 1:19,5; maar bij 130 km/h was dat helemaal zoek. Met de mazda haal ik over het hele snelheidsbereik constant 1:16,5.
- De bagageruimte is bij allebei gewoon niet bijzonder veel.
- De waarde van de auto is vergelijkbaar; de verzekeringspremie is voor mij dan ook vrijwel niet veranderd.
- zelfde gewichtsklasse (<950 kg), dus de belasting is maar 25 euro per maand.
- Motor uitgerust met distributieketting (had de corsa ook!). Geen riem vervangen om de 60k km.
- Uitgerust met airco; had de corsa niet. Weliswaar wat comfort, maar wel weer een slijtagedeel erbij.
- het is zelf nog mogelijk om simpele dingetjes zoals een koplamp te vervangen. Bij andere auto's is dat tegenwoordig nog maar de vraag.
- laagtoeriger rijden; hierdoor stukken stiller dan de Corsa.

Hierboven staat een uitwerking van de kilometerprijs van een Polo; 85 cent per kilometer. Die Corsa heb ik gereden voor 21 cent per kilometer. (bij 128.000 km) Dat is met alles erop en eraan, zelfs bij de dealer onderhouden.

Wil je bewust geen corsa (C) meer? Ik zou anders ook zeker de Corsa-C Twinport overwegen. Die 5 pk extra tegenover de oudere Corsa-C merk je wel. De Corsa-D zou ik dan wel weer laten staan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• t_captain
(uit je eerdere post van februari 2014)
Morgen gaat na 128.200 km ermee te hebben gereden de Corsa-C Z12XE eruit.
[...]
Ik heb de auto vanaf augustus 2008 in bezit gehad,
Dat zijn 128.000 km in 5.5 jaar, 23000 per jaar.

Bij TS (met nog geen 1/3 van deze jaarlijkse kilometers) zullen de vaste kosten veel zwaarder aantikken in de kilometerprijs.
De wegenbelasting gaat drie keer zo hard, de vaste component van de afschrijving idem, en de verzekering misschien nog iets meer vanwege leetijd en gebrek aan schadevrije jaren. (die alleen telt al op naar 25 cent/km).

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

418O2 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:56:
http://www.fiat.nl/panda

voor 8000 euro heb je een nieuwe panda, heb je zelfs nog een paar centen voor wat opties.
Nieuwe auto is met de afschrijving sowieso nooit een optie als je zit met een beperkt budget zit. Wat je oplevert aan onderhoud kost je in afschrijving.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Dat vertekent een beetje: ik had die auto in beginsel aangeschaft omdat ik juist weinig (<15.000) km zou gaan maken.
Na een jaar ben ik van baan gewisseld. Was wel iets verder weg, maar daarbij heb ik ook gedurende een half jaar vrijwel niet in die auto gereden op wat privé kilometers in de weekenden na. Zodoende zat ik nog steeds op 13k-17k km per jaar. Dit heeft 3 jaar geduurd.

Één jaar waren de operationele kosten flink hoger ivm een reparatie, een grote beurt, de aanschaf van een setje velgen+winterbanden en meer van dat soort ongein, maar dat zijn imho normale uitgaven. Toevallig vielen die in dit geval allemaal in hetzelfde jaar. Daar tegenover heb ik de jaren erna voor 14-17 ct per kilometer gereden waardoor die kosten zich weer uitmiddelen naar een nette 20 cent per kilometer, over de 1e 4 jaar, oftewel 50.000 km.

Na die eerste 4 jaar ben ik veel verder weg gaan werken waardoor het aantal kilometers héél hard omhoog ging.

Best handig, zo'n excelsheetje waar alles in staat. :P

Juist omdat die vaste kosten zoals wegenbelasting en verzekering constant zijn en niet afhankelijk van het gebruik, is imho een extra reden om een goedkopere en lichtere auto te kiezen, in mijn optiek onder de 950 kg.

De Corsa-C heeft als voordeel dat de wielkasten volledig van kunststof zijn: dat kan dus ook niet roesten!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• t_captain
Touchdomex schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:59:
[...]

Nieuwe auto is met de afschrijving sowieso nooit een optie als je zit met een beperkt budget zit. Wat je oplevert aan onderhoud kost je in afschrijving.
Een nieuwe auto schrijft natuurlijk veel harder af dan dezelfde auto tweedehands.

Als je echter naar prijsklase vergelijkt, dan is de Panda ineens wel gunstig. Een nieuwe Panda van 8000 euro schrijft namelijk minder hard af dan bijvoorbeeld een tweedehands Bravo van diezelfde 8000 euro (20k nieuw, 3 of 4 jaar oud nu 8k waard). Ik gok dat de Panda over 3 jaar nog 5.000 a 5.500 noteert en de Bravo slechts 4.000.

@DrivinUCrazy:

Je hebt gelijk. Die vaste kosten hakken veel te hard in het kilometerbedrag.

Een lichte auto helpt natuurlijk; die wegenbelasting kan dan van pakweg 50 euro voor een middenklasser omlaag naar bijvoorbeeld 30 euro voor een compacte auto. Scheelt 240 euro op 7000 km = 3 ct/km. Ook de verzekering daalt mee, dan kan gauw 30 of 40 in de maand schelen op bovengenoemde premie van 150 casco (5 a 7 ct/km).

Maar ook de afschrijving moet onder de loep. Die is voor een groot deel vast en bedraagt op een auto van 8k ook meer dan 100 per maand (15 ct/km).
Ik zou neigen naar een veel goedkopere auto, die TS voor 50 euro WA verzekert en met nog 25 of 30 euro het casco-risico reserveert. Alleen de combo licht+goedkoop kan de kilometerprijs echt drukken.

[ Voor 35% gewijzigd door t_captain op 03-06-2014 17:55 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

t_captain schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:40:
[...]

Een nieuwe auto schrijft natuurlijk veel harder af dan dezelfde auto tweedehands.

Als je echter naar prijsklase vergelijkt, dan is de Panda ineens wel gunstig. Een nieuwe Panda van 8000 euro schrijft namelijk minder hard af dan bijvoorbeeld een tweedehands Bravo van diezelfde 8000 euro (20k nieuw, 3 of 4 jaar oud nu 8k waard). Ik gok dat de Panda over 3 jaar nog 5.000 a 5.500 noteert en de Bravo slechts 4.000.
Of je neemt de gulden-middenweg en je neemt een Grande Punto die je ook rond de 8k haalt en die vermoedelijk minder afschrijft dan de Bravo en wel meer luxe en comfort meebrengt dan de Panda ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 15:36
Als ik het hele verhaal zo lees... weinig kilometers per jaar, kosten zo laag mogelijk maar blijkbaar wil de TS nog wel een beetje leuke auto die ook nog wel een beetje leuk kan rijden. Dan denk ik toch dat je met een Volvo C30 en zelfs met de Seat Ibiza vrij enthousiast bent.

Even een snelle blik over het recente aanbod op autotra

http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/twingo/11326660

http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/ka/11502550

http://www.autotrack.nl/tweedehands/nissan/micra/11289312

http://www.autotrack.nl/tweedehands/mitsubishi/colt/10660882

Bovenstaande zijn allemaal goed rijdende wagens, goedkoop in de wegenbelasting en verzekering zonder dat je direct in een koekblikje rijdt. Ook onderhoud is vrijwel het goedkoopst bij dergelijke wagens. Wat mij betreft passen dit soort wagentjes precies in het beeld wat jij hebt geschetst, met groter ga je echt geld weggooien en je wilde voordelig toch?
Pagina: 1