Tip gezocht Waterkoeling Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 20:14
Hoi Medetweaker,s ik heb een poosje terug een leuk 2e hands Videokaartje gekocht en wil hem eigenlijk waterkoelen , maar ...ik heb geen flauw idee wat ik moet aanschaffen :..) , ben eigenlijk opzoek naar wat Advies van Mensen met meer verstand van Waterkoeling als ik.

ik heb deze Kaart : een Sapphire Radeon 7850 2G Oc

pricewatch: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5

ik vraag me teven,s af of er iet,s bestaat in de Waterkoeling categorie wat teven,s de Cpu en de Gpu tegelijkertijd kan koelen , geen idee :)

Bedankt alvast voor eventuele informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Deftige waterkoeling voor dat kaartje kost je evenveel als de waarde van het kaartje, maar ach.

Kant en klaar is iets als de NZXT Kraken + een willekeurig CLWC setje prima.

Wil je ook je cpu in de loop hebben, wordt het zelf knutselen. Zeker leuk, alleen erg prijzig.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizard
Dankje VasZaitsev ik zal een,s kijken naar de Kraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizard
die Nzxt Set ziet er goed uit Vas , net wat je zegt wat prijzig , maar wordt goed beoordeelt , wat bedoel je met CLWC setje ?

excuses , helemaalniet bekend met waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:59

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Closed Loop WaterCooling. Wat je dan hebt is 1 compleet systeem, lekker simpel, niks aan (te) doen. Als je zelf wilt uitbreiden of andere componenten kiezen loopt de eurometer op, en ga je zo over de 200. Inlezen is dan zeker op z'n plaats, zie de stickies hier, en elders op het web.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
deze:
pricewatch: Cooler Master Eisberg 240L Prestige
plus een blok op je kaart en voila? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizard
Dankje Maks ...wow wat een ding , te gek, indd wel wat duur , ik heb de afgelopen dagen wel wat gekeken naar diverse Closed loop Setjes ( nu weet ik wat het is lol ) , de Corsair H110 viel me op o.a

Maar ik zou eigenlijk het liefst iet,s willen waar ik zowel de Cpu & de Gpu mee kan koelen .

de Eisberg kan dat dus blijkbaar , ik vraag me af waar ik de rest van het spul dan haal , heb blok nodig voor m,n Kaartje en die verbindingsstukken , geen idee.

Thx guy,s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
ik ben bang dat je jouw kaart niet kan watercoolen dus je zal of op lucht moeten blijfen....
of: V&A aangeboden: Club3D GTX 580 met EK waterblock en backplate
of: V&A aangeboden: 2x 7970 + water blokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizard
maks11223344 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:09:
ik ben bang dat je jouw kaart niet kan watercoolen dus je zal of op lucht moeten blijfen....
of: V&A aangeboden: Club3D GTX 580 met EK waterblock en backplate
of: V&A aangeboden: 2x 7970 + water blokken
Dankje maks , ja ik zie na wat googlen dat er weinig beschikbaar is voor deze Kaart , ik zat ook een beetje te denken of zoiet,s als een Corsair Hydro H90 gewoon past op een Gpu

pricewatch: Corsair Hydro H90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom wil je waterkoelen dan? Het is duur, levert voor jou weinig op, tenzij je gaat overclocken. Maar als je meer performance wilt kan je beter deze verkopen, het geld wat je aan waterkoeling wilde uitgeven erbij leggen en daarmee een nieuwe kaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizard
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:34:
Maar waarom wil je waterkoelen dan? Het is duur, levert voor jou weinig op, tenzij je gaat overclocken. Maar als je meer performance wilt kan je beter deze verkopen, het geld wat je aan waterkoeling wilde uitgeven erbij leggen en daarmee een nieuwe kaart kopen.
Hoi dbhuis , wil eigenlijk gewoon de leven,s duur en een klein beetje extra aan performance , ik heb ook het idee dat de Voltage Regulatoren en zo,n beetje alles op een wat meer high end Kaartje gewoon veel te warm wordt , ik vind het spul gewoon te duur om te snel na dato te vervangen

ik vind de Accelero Extreme ook wel Ok , dat ding blaast werkelijk over de hele Kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
Als ik jou was zou ik lekker kijken naar een accelero extreme ofzo inderdaad, moet je alleen even wat reviews lezen over welke koeler de vrms en geheugens het beste meekoelen
want daar schijn nog al wat verschil in te zitten.
Feit blijft gewoon dat waterkoeling veel duurder blijft voor het geld van die watercooling kan je al je fans cpu en gpu koelen, daarbij zeg ik niet dat je het niet moet doen water (heb het zelf ook) maar je moet je wel goed afvragen waarvoor je het doet.
ikzelf heb het gedaan omdat:

"waarom ook niet"
"ziet er goed uit"
"mugen 2 houd mijn i7 SB-E niet op temperatuur"
"videokaarten zijn niet om aan tehoren"
"ik heb het geld en wil eens knutselen ermee"
Pagina: 1