Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met laden websites en downloads

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Ok, ik heb een redelijk vaag probleem waar ik niet uit kom.

Websites lijken maar half in te laden (Youtube blijft maar laden, de thumbnails van bepaalde video;'s komen er gewoon niet), downloads komen niet compleet aan, en zijn corrupt (geen enkele eigenlijk komt compleet aan).

Ik heb de computer nu op afstand overgenomen (het is een computer van een vriend van mij) met Teamviewer, dat gaat prima.

Wat ik geprobeerd heb so far:

- UPC modem opnieuw opgestart (probleem speelt niet op andere apparatuur)
- WiFi-drivers geupdate
- Laptop bekabeld aangesloten, wifi uitgeschakeld
- sfc /scannow
- antivirus en firewall (tijdelijk) uitgeschakeld
- gescand op virussen spyware etc.
- meerdere browsers geprobeerd, IE en FF
- registry optimizer en ccleaner gedraaid
- systeembeheer-logboeken nagekeken op vreemde errors
- jave en flash geupdate

Het is trouwens Windows 7 64bit

Wat ik ook doe, het probleem blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Timmeah op 02-06-2014 22:47 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:13
Geheugen scannen?

• Timmeah
Geheugen net gescand (welliswaar met Windows geheugenscanner, memtest en dergelijke gaat wat lastig op afstand), maar vond geen problemen.

• Basbas32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 02:37
Misschien zit er wel een virus op. Het is waarschijnlijk handig de computer op te starten met een live virusscan cd zoals AVG Resque CD en dat nog eens scannen. Anders zou ik een complete herinstallatie van Windows adviseren.

• Timmeah
Rescue cd heb ik al geprobeerd, er zit geen narigheid meer op qua virussen spyware etc.

Een herinstallatie zie ik als een last resort, en ik heb niet het gevoel dat dit echt nodig is.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:56
Misschien een statisch ip adres toewijzen met de DNS server van Google? (8.8.8.8 en 8.8.4.4)(of was de laatste andersom?)

• Timmeah
Ohja, andere DNS-servers heb ik ook al geprobeerd, helemaal vergeten te vermelden.

• CuBras
Misschien een longshot, maar geprobeerd om de netwerkadapter compleet uit te schakelen en deze weer in te schakelen?
Is misschien hetzelfde als herinstallatie van de drivers, maar wie weet ...

• Timmeah
Dat werkt ook niet, heb overigens ook geswitched van wireless naar bedraad.

Bizar vreemd probleem, nooit eerder meegemaakt.

• CuBras
Heb je geprobeerd een website te pingen via cmd?

Wellicht kan je hier nog wat nuttigs uit halen?

ik zou eerst doen:

ping 127.0.0.1 (je host)
ping YouTube: YouTube
ping www.google.nl

Als je hier een packet loss krijgt dan kan je netwerk kaart mogelijk defect zijn.

Je kan ook een cmd doen op

tracert + ip adres (niet je host maar een website en/of NAS)
Dan kan je zien of er een stap is waar hij lang blijft hangen, dan kan je eventueel nog een (intern) netwerk fout uitsluiten

Hier kan je je netwerkverkeer weg zien (niet juiste benaming, maar ik weet even geen fancy naam)

[ Voor 34% gewijzigd door CuBras op 02-06-2014 23:30 ]

• Timmeah
Net toch nog even malwarebytes en hitmanpro gedraaid, niks.

Verder Youtube nu aan het pingen met -t geen enkele packetloss....

Defecte netwerkkaart dacht ik ook aan, maar aangezien ik geswitched was van wifi naar bedraad, had ik dat al een beetje uitgesloten (of ze moeten allebei defect zijn)

• Timmeah
Het vreemde is dat filetransfers met Teamviewer wel lukken, maar het downloaden van definitieupdates in malwarebytes niet gaan, downloads in de browsers blijven steken op 95 of 99%.

De Google Chrome installer en de Adobe Flash installer (die in zijn install de benodigde zaken download) werken ook niet.

Misschien dat het toch een virus of iets dergelijks is, maar ik vind het wel vreemd dat ik hem dan niet kan opsporen, zelfs niet met rescue cd's...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Timmeah schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:42:
- UPC modem opnieuw opgestart (probleem speelt niet op andere apparatuur)
Modem defect? Ik heb een tijdje vergelijkbare problemen als jij gehad en dat lag achteraf bekeken aan de ingebouwde switch in mijn modem (geen UPC).
Als je de Ethernet poorten van dat ding op een vaste snelheid instelde (dus 100mbit of 1gbit in plaats van auto) dan werkte alles goed. Maar op auto kreeg ie het soort problemen wat jij daar beschrijft.

• Timmeah
Ja daar dacht ik ook nog aan, maar een andere laptop heeft het probleem niet, dus defect modem is daarmee uitgesloten.
Pagina: 1