KPN IPTV VPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600033

Topicstarter
Hallo,

Misschien is dit al eerder gevraagd maar ik wil graag iptv kunnen kijken buiten mijn eigen adsl verbinding om.

Ik ben achter de volgende feiten gekomen:
-Dat dit kan via VPN.
-Dat de experiabox van kpn aan alle kanten is dichtgetimmert en de mogelijkheden beperkt qua vpn zijn.
-Dat een VPN-router wellicht een oplossing is.

Wat ik graag zou willen is het volgende,
Ik wil een vpn router achter de experiabox hangen die enkel zorgt dat mijn internetverkeer altijd via mijn thuis ip verloopt zodat ik IPtv overal kan kijken zoals nu vannuit een hotel in Zwitserland.

De enigste vereiste is dat deze router ACHTER de experiabox V8 hangt zodat mijn vriendin thuis altijd nog kpn kan bellen indien er problemen zijn. En dat mijn pc geen server is aangezien ik deze dan altijd aan moet hebben staan.

Ik kijk iptv over het algemeen met de app op een android toestel dus het zou mooi zijn als dit apparaat daar mee overweg kan.
Internet via vpn zou ook mooi zijn.

Mijn vraag: Welke (betaalbare) router kan dit? Dan pruts ik tzt wel verder.

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik denk niet dat het mogelijk is met een ADSL verbinding.
Het is zo dat je bij KPN glasvezel de experiabox zo weg kan werken dat ie alleen nog maar voor bellen nodig is. Bij ADSL gaat dat volgensmij niet..

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:20
Ik gebruik hiervoor een raspberry pi met een open vpn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-05 14:55
Ik zou de voorkeur geven aan een nieuwe router, gecombineert met een managed switch waar je vlan instelt

De experiabox gebruik je dan alleen nog voor telefonie, en je kunt een willekeurige router gebruiken voor je internetverkeer....

Hier op got kun je er genoeg info over vinden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

shure-fan schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 02:07:
Ik zou de voorkeur geven aan een nieuwe router, gecombineert met een managed switch waar je vlan instelt

De experiabox gebruik je dan alleen nog voor telefonie, en je kunt een willekeurige router gebruiken voor je internetverkeer....

Bij glasvezel ja.. maar kan dat voor ADSL ook?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 21:35
De KPN iTV Online app kan je zo wel gebruiken ja. Het verhaal van aparte VLAN's gaat niet op voor A/VDSL, alleen voor glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600033

Topicstarter
shure-fan schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 02:07:

Ik heb geen vaste telefonie alleen maar internet en tv.

Je bedoeld dat deze nieuwe router paralel aan de experiabox hangt? Het is namelijk wel zaak dat de kpn een evt probleem nog kan oplossen. De router compleet vervangen gaat niet aangezien de kpn de ondersteuning laat vervallen.
Dus wil graag een oplossing die ik aan de bestaande situatie kan knuppen: ADSL-->EXPERIABOX(tv wifi bedraad inet)<---> extra router oid.
Ik hoef verder niet bij bestanden of wat dan ook te komen puur en alleen verbinding via mn eigen IP.

Als jullie mij op weg willen helpen welke router dit sowieso kan dan kan ik deze aanschaffen.

Op netwerkje.com had ik ook al het 1 en ander gevonden maar hier vervangen ze de experiabox v8. Tevens gaat het hier om een glasvezel aansluiting.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:29
Zou dat wel kunnen lukken met adsl? Iptv van Kpn verbruikt meer dan 1Mbit en de praktijkuploadsnelheid van adsl is 0.8Mbit. Dan gaat het toch niet werken? Of zie ik het verkeerd?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Nee, gaat niet zomaar lukken. Ik heb het wel werkend met een testopstelling met een gehackt VDSL2 modem en dan kan je wel meerdere VC's en VLANs aan.

Op ADSL gaat het gegarandeerd niet werken.

Helemaal geen experia gebruiken kan alleen als je niet hoeft te bellen en glasvezel hebt. Experia als ATA gebruiken kan ook alleen als je glasvezel hebt. TV kijken zonder experia box kan ook alleen als je glasvezel hebt. Internetten zonder experia box kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 16:59
ShadowAS1 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:56:
Ik denk niet dat het mogelijk is met een ADSL verbinding.
Het is zo dat je bij KPN glasvezel de experiabox zo weg kan werken dat ie alleen nog maar voor bellen nodig is. Bij ADSL gaat dat volgensmij niet..
Bij VDSL is dit wel prima mogelijk, net zoals bij glasvezel. Zelf heb ik dit ook draaien icm een DrayTek. De experiabox is inderdaad enkel nodig voor telefonie. Weet de TS zeker dat hij ADSLheeft, of zou het toch VDSL zijn. Bestaat iptv eigenlijk wel op ADSL?
johnkeates schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:37:
Nee, gaat niet zomaar lukken. Ik heb het wel werkend met een testopstelling met een gehackt VDSL2 modem en dan kan je wel meerdere VC's en VLANs aan.

Op ADSL gaat het gegarandeerd niet werken.

Helemaal geen experia gebruiken kan alleen als je niet hoeft te bellen en glasvezel hebt. Experia als ATA gebruiken kan ook alleen als je glasvezel hebt. TV kijken zonder experia box kan ook alleen als je glasvezel hebt. Internetten zonder experia box kan altijd.
De recente experia modellen hebben ook een CAT5 ingang, naast de VDSL input. Of deze bruikbaar is door mbv bijvoorbeeld een DrayTek het VoIP vlan door te mappen naar een LAN poort weet ik niet.

TV kijken zonder experia werkt 100% zeker mbv een DrayTek 2850.
Pagina: 1