Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor videobewerking gezocht (iets met bomen & bos)

Pagina: 1
Acties:

• ger435
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-05 11:13
Hallo allemaal,

Voor verschillende hobbys wil ik meer gaan doen met videobewerking. Ik gebruik daarvoor fullHD beelden van mn DSLR icm beelden van de GoPro. Momenteel gebruik ik hiervoor nog mijn 5 jaar oude Dell laptop, maar dat werkt verre van ideaal. Tijd voor iets nieuws dus!

Echter, zie ik door de bomen het bos niet meer. Er is zo veel keuze en zoveel mogelijk. Hopelijk kunnen jullie me helden de goede richting op te sturen?

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Hobbymatig videobewerking van 1080p beelden in Adobe Premiere Pro en Adobe Aftereffects.
Daarnaast heel af en toe wat gamen met vrienden tijdens een mini-lan. Maar dit zullen niet de allernieuwste games zijn.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik heb zelf een budget rond €800 á €900 in gedachten. Echter hangt het er vanaf wat ik ervoor terugkrijg. Ik hoef niet het allenieuwste van het nieuwste te hebben. Iets over t budget is ook geen probleem.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Een van mijn wensen is de mobiliteit van een laptop, daarom wil ik ook geen desktop. Echter is een zware laptop geen probleem, ook de grootte maakt me niet heel veel uit. Echter heb ik wel een lichte voorkeur voor 15.6" tov 17.3"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een Acer trekt me niet, ook een BTO laptop heeft niet mijn voorkeur. Andere merken maakt me niet echt veel uit. Wel lichtelijke voorkeur voor Asus, MSI, dell. Maar, ook andere merken kan!

Wat zijn mijn eisen en wensen:
  • Snelle processor geschikt voor videobewerking
  • Bij voorkeur 12GB of meer geheugen ivm het videobewerken. Als het mogelijk is mag het ook 8GB zijn, dat ik zelf iets bij kan 'prikken'.
  • Als de prijs het toelaat zou een SSD schijf perfect zijn. Evt als los inzetten optie is, sta ik daar ook voor open. (ipv de dvd oid)
  • Minimaal 500GB opslag, liever 750GB~1TB
  • Als het even kan een videokaart die games als BF3 goed kan draaien (hoeft niet de allernieuwste games te kunnen draaien)
Zelf gevonden opties:
- pricewatch: Toshiba Satellite L70-A-138
Voordelen, 16GB, i7, genoeg opslag. Nadelen, Geen SSD, 17.3", iets over budget.

- pricewatch: Asus N550LF-CN061H
Voordelen, i7, 750GB, 15.6". Nadelen, geen SSD, 8GB

- pricewatch: Asus N56VV-S4069H
Voordelen, goedkoopste van t stel, 15.6", i7. Nadelen, geen SSD, maar 6GB

Wat is jullie mening en hebben jullie nog andere voorstellen?
En speelt de snelheid van t geheugen en de hdd (los van sdd) nog een rol?
Zo ja, hoe kan ik dit met elkaar vergelijken?

Alvast bedankt !! _/-\o_

Groet,
Ger

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik was zelf aan het zoeken gegaan, en kwam deze tegen:
pricewatch: Asus N550LF-CN061H

Echter zie ik nu dat je zelf deze ook hebt, en inderdaad, hij heeft maar 8GB RAM. Dit zou echter geen probleem moeten zijn, want je kan het RAM-geheugen upgraden naar 16GB.

Verder heb ik dit model (maar dan een grotere versie, 17,3'' met een GT750M (pricewatch: Asus N750JV-T4103H)) geïnstalleerd voor het bewerken van 720p film en dat gaat prima. 1080p zal ook geen probleem zijn. Bij de 17,3'' versie weet ik dat je een 2de HDD (2,5'') kan inbouwen terwijl je de BluRay-speler kan laten zitten, ik weet niet of dit bij de 15,6'' ook kan.

Verder had ik de WiFi-adapter geüpgraded, aangezien hij standaard geen 5Ghz had (pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth). Echter werkt de originele kaart ook prima.

Vanwege de 2 bays voor HDD's zou ik voor de 17,3''-versie gaan. Deze heeft ook een iets snellere videokaart en een iets sneller i7. Vanwege het geringe prijsverschil (€56,-) tussen de 15,6''-versie en de 17,3''-versie zou ik voor de N750JV-T4103 gaan.

Ik denk ook dat 8GB RAM genoeg is voor 1080p filmbewerking, dus ik zou het eerst zo proberen. Als je het toch niet je-van-het vind, kan je het altijd nog updaten.

Verder is de bouwkwaliteit van deze laptops dik in orde.

Dus ik raad je aan: de N750JV-T4103 vanwege de videokaart, i7 en uitbreidbare opslag. Echter een minpunt is de grootte en de prijs die iets over het budget ligt.
Als die hem toch niet word, raad ik de N550LF-CN061H aan.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• ger435
Hi MK1998NL,

Bedankt voor je reactie ! :)
Je zet me wel aan het denken, vooraf had ik liever geen 17.3", maar eigenlijk heeft op de lompheid na wel vele voordelen. En zo erg vind ik de lompheid ook niet.

Zoals je zegt kan ik er een hdd bij in doen.
Kan ik hier dan ook een SSD bij in plaatsen als 2e hdd?

En heb jij voorkeur voor deze: pricewatch: Asus N750JV-T4103H
ten opzichte van deze? pricewatch: Toshiba Satellite L70-A-138
Zo ja, waarom?

Nogmaals dank :)

• MK_
  • Niet online

MK_

ger435 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:58:
Zoals je zegt kan ik er een hdd bij in doen.
Kan ik hier dan ook een SSD bij in plaatsen als 2e hdd?
Yep, je kan gewoon een SSD of HDD erbij plaatsen (zolang hij 2,5" is). Echter weet ik niet of het veel nut heeft om juist een SSD erin de zetten, want deze wil je waarschijnlijk gebruiken als OS. Als je de SSD wilt gebruiken voor o.a. je OS, zou je (misschien) een backup kunnen maken van de 750GB HDD als je de computer net voor het eerst gebruikt en overzetten op de SSD. Ik denk echter dat dat niet gaat werken en zal je Windows 8 los moeten kopen en installeren. Dit lijkt mij echter niet de moeite waard. Ik zou de 750GB HDD laten zitten en (als je meer opslag wilt) een 1TB 2,5" HDD installeren.
En heb jij voorkeur voor deze: pricewatch: Asus N750JV-T4103H
ten opzichte van deze? pricewatch: Toshiba Satellite L70-A-138
Zo ja, waarom?
Ik heb zelf een voorkeur voor Asus. Toshiba heeft me nooit echt aangesproken. Zo is de Asus van dezelfde prijs gedeeltelijk van aluminium, wat weer net wat mooier is. Verder heeft hij dan 2 plaatsen voor een HDD en een betere videokaart, iets wat je bij een laptop niet kan upgraden.

Het enige nu nog in het voordeel van de Toshiba is het 16GB RAM geheugen, maar dit kan bij de Asus geüpgraded worden.

Oh ja, de Asus heeft ook nog een klein subwoofertje :P .

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-10 01:27
Pas op, dat hij windows 8 opnieuw moet kopen is niet altijd waar. Ik heb sinds kort een asus vivobook en ook direct een SSD derin gestoken en had een windows van dreamspark gehaald om hierop te zetten maar ik heb nooit een key moeten ingeven. Na wat opzoeken kwam ik hier op uit:

http://www.cnet.com/news/...-bios-based-product-keys/

dus het zou kunnen dat het bij jouw ook het geval is en dan heb je alleen maar even de iso nodig (die zal je zelf we kunnen vinden op internet/vrienden)

• MK_
  • Niet online

MK_

@M_K_ :

Dat zou kunnen, daar heb ik zelf geen verstand van. Heb tot nu toe nog geen HDD in een laptop vervangen door een SSD, dus weet niet echt hoe dat moet. Ik heb alleen maar een paar desktops gebouwd (vanuit niks), daarom dacht ik dat dat dan nu ook moest.

• ger435
MK1998NL schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:44:

Verder heb ik dit model (maar dan een grotere versie, 17,3'' met een GT750M (pricewatch: Asus N750JV-T4103H)) geïnstalleerd voor het bewerken van 720p film en dat gaat prima. 1080p zal ook geen probleem zijn. Bij de 17,3'' versie weet ik dat je een 2de HDD (2,5'') kan inbouwen terwijl je de BluRay-speler kan laten zitten, ik weet niet of dit bij de 15,6'' ook kan.

Vanwege de 2 bays voor HDD's zou ik voor de 17,3''-versie gaan.
Hi,

Weet je zeker dat deze laptop 2 ruimtes heeft voor HDD, zodat ik er zo een SSD bij kan plaatsen?
Ik lees namelijk tegenstrijdige berichten.

• jerjer
  • Laatst online: 23:45
MK1998NL schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:21:
@M_K_ :

Dat zou kunnen, daar heb ik zelf geen verstand van. Heb tot nu toe nog geen HDD in een laptop vervangen door een SSD, dus weet niet echt hoe dat moet. Ik heb alleen maar een paar desktops gebouwd (vanuit niks), daarom dacht ik dat dat dan nu ook moest.
De code voor windows 8 zit bij de nieuwe laptops in de uefi(soort bios). Hiervoor is alleen een iso nodig voor de installatie. Bij sommige laptops is het een mogelijkheid om gelijk windows 8.1 te installeren zodat je niet de1e update's rondes hoeft de draaien dit zou aanzienlijk veel tijd schelen. Je moet dan wel de drivers en dat soort dingen die je wilt gaan gebruiken opnieuw installeren. Een SSD geeft veel voordelen. Het start sneller op programmas openen sneller en dat soort dingen. Een SSD geeft veel voordelen vind ik

• jerjer
Ik zit even voor je te kijken en kom met deze uit de bus.
De 1e is 14.50 Euro duurder dan je budget je moet hem dan nog wel even upgraden naar 12GB of meer. Er zit ook geen SSD in.
pricewatch: Asus N750JK-T4067H
De 2e zit 47.- euro boven je budget. Er zou dan nog 4gb bij moeten. Hier zit ook geen SSD in.
pricewatch: Asus N750JK-T4068H

Voor allebij geld dat er 1 van de nieuwste grafische kaarten inzit wat belangrijk is bij fotobewerking

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik denk ook dat de N750JK een betere keus is dan de N750JV vanwege de nieuwe videokaart die een stuk beter is. Hoeveel je aan de videokaart hebt bij videobewerking durf ik niet te zeggen, maar als je van gamen houd is dit het zeker wel waard. Dingen als hdd en ram vind ik zelf niet zo belangrijk omdat je dat later altijd nog naar behoefte kan uitbreiden.

• jerjer
Ze moeten zoizo allebij geupgrade woorden naar 12gb ram. Bij de 2e is er 1 ram slot leeg dus is het makkelijker om die erbij te plaatsen. Bij de 1e zijn ze al allebij gevuld en moet je er nog een 8gb in stoppen om 12 te maken. Maar hou je wel een 2gb over. Bij de 2e maar 4 en je houdt niks over kwa ram.

• ger435
Thnx voor de reacties.
Ik preferreer extra HDD ruimte boven een betere videokaart. Aangezien de 2 genoemde van jerjer 500gb ipv 750 hebben, heeft nog stteds de JV mijn voorkeur.
Hebben deze 2 laptops ruimte voor een extra SDD ?

• ger435
Het is de N750JK-T4068H geworden. Erg fijne laptop, ruimte voor een 2e HDD dus met de SDD erbij nu draait ie heerlijk!
Thnx voor de reacties allemaal.
Pagina: 1