Hallo allemaal,
Voor verschillende hobbys wil ik meer gaan doen met videobewerking. Ik gebruik daarvoor fullHD beelden van mn DSLR icm beelden van de GoPro. Momenteel gebruik ik hiervoor nog mijn 5 jaar oude Dell laptop, maar dat werkt verre van ideaal. Tijd voor iets nieuws dus!
Echter, zie ik door de bomen het bos niet meer. Er is zo veel keuze en zoveel mogelijk. Hopelijk kunnen jullie me helden de goede richting op te sturen?
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Hobbymatig videobewerking van 1080p beelden in Adobe Premiere Pro en Adobe Aftereffects.
Daarnaast heel af en toe wat gamen met vrienden tijdens een mini-lan. Maar dit zullen niet de allernieuwste games zijn.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik heb zelf een budget rond €800 á €900 in gedachten. Echter hangt het er vanaf wat ik ervoor terugkrijg. Ik hoef niet het allenieuwste van het nieuwste te hebben. Iets over t budget is ook geen probleem.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Een van mijn wensen is de mobiliteit van een laptop, daarom wil ik ook geen desktop. Echter is een zware laptop geen probleem, ook de grootte maakt me niet heel veel uit. Echter heb ik wel een lichte voorkeur voor 15.6" tov 17.3"
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een Acer trekt me niet, ook een BTO laptop heeft niet mijn voorkeur. Andere merken maakt me niet echt veel uit. Wel lichtelijke voorkeur voor Asus, MSI, dell. Maar, ook andere merken kan!
Wat zijn mijn eisen en wensen:
- pricewatch: Toshiba Satellite L70-A-138
Voordelen, 16GB, i7, genoeg opslag. Nadelen, Geen SSD, 17.3", iets over budget.
- pricewatch: Asus N550LF-CN061H
Voordelen, i7, 750GB, 15.6". Nadelen, geen SSD, 8GB
- pricewatch: Asus N56VV-S4069H
Voordelen, goedkoopste van t stel, 15.6", i7. Nadelen, geen SSD, maar 6GB
Wat is jullie mening en hebben jullie nog andere voorstellen?
En speelt de snelheid van t geheugen en de hdd (los van sdd) nog een rol?
Zo ja, hoe kan ik dit met elkaar vergelijken?
Alvast bedankt !!
Groet,
Ger
Voor verschillende hobbys wil ik meer gaan doen met videobewerking. Ik gebruik daarvoor fullHD beelden van mn DSLR icm beelden van de GoPro. Momenteel gebruik ik hiervoor nog mijn 5 jaar oude Dell laptop, maar dat werkt verre van ideaal. Tijd voor iets nieuws dus!
Echter, zie ik door de bomen het bos niet meer. Er is zo veel keuze en zoveel mogelijk. Hopelijk kunnen jullie me helden de goede richting op te sturen?
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Hobbymatig videobewerking van 1080p beelden in Adobe Premiere Pro en Adobe Aftereffects.
Daarnaast heel af en toe wat gamen met vrienden tijdens een mini-lan. Maar dit zullen niet de allernieuwste games zijn.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik heb zelf een budget rond €800 á €900 in gedachten. Echter hangt het er vanaf wat ik ervoor terugkrijg. Ik hoef niet het allenieuwste van het nieuwste te hebben. Iets over t budget is ook geen probleem.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Een van mijn wensen is de mobiliteit van een laptop, daarom wil ik ook geen desktop. Echter is een zware laptop geen probleem, ook de grootte maakt me niet heel veel uit. Echter heb ik wel een lichte voorkeur voor 15.6" tov 17.3"
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een Acer trekt me niet, ook een BTO laptop heeft niet mijn voorkeur. Andere merken maakt me niet echt veel uit. Wel lichtelijke voorkeur voor Asus, MSI, dell. Maar, ook andere merken kan!
Wat zijn mijn eisen en wensen:
- Snelle processor geschikt voor videobewerking
- Bij voorkeur 12GB of meer geheugen ivm het videobewerken. Als het mogelijk is mag het ook 8GB zijn, dat ik zelf iets bij kan 'prikken'.
- Als de prijs het toelaat zou een SSD schijf perfect zijn. Evt als los inzetten optie is, sta ik daar ook voor open. (ipv de dvd oid)
- Minimaal 500GB opslag, liever 750GB~1TB
- Als het even kan een videokaart die games als BF3 goed kan draaien (hoeft niet de allernieuwste games te kunnen draaien)
- pricewatch: Toshiba Satellite L70-A-138
Voordelen, 16GB, i7, genoeg opslag. Nadelen, Geen SSD, 17.3", iets over budget.
- pricewatch: Asus N550LF-CN061H
Voordelen, i7, 750GB, 15.6". Nadelen, geen SSD, 8GB
- pricewatch: Asus N56VV-S4069H
Voordelen, goedkoopste van t stel, 15.6", i7. Nadelen, geen SSD, maar 6GB
Wat is jullie mening en hebben jullie nog andere voorstellen?
En speelt de snelheid van t geheugen en de hdd (los van sdd) nog een rol?
Zo ja, hoe kan ik dit met elkaar vergelijken?
Alvast bedankt !!
Groet,
Ger