Lijbrandt - Gmail - Undelivered Mail Returned to Sender

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnhgm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 00:11
Sinds een dag of zes krijg ik van elke mailtje dat ik via Lijbrandt relay naar een Gmail adres bericht dat de mail als spam wordt gezien.

Volgens Lijbrandt ligt dit aan ons maar als ik kijk naar het bericht (zie het einde van dit schrijven) dan gaat het specifiek over de SMTP dienst van Lijbrandt zlef die er door Gmail wordt uitgeknikkerd.
Voor zover ik het onderzocht heb zou het mogeljk aan een verkeerde instelling bij Lijbrandt van de IP-V6 kunnen liggen waar Gmail zinds enig tijd naar kijkt.

Kan natuurlijk ook zo zijn dat een van de vele gebruikers van lijbrandt inderdaad tijdelijk aan het spammen is maar het is vervelende dat Gmail daarvoor alles knijpt.

Ik heb het proberen uit te leggen bij Lijbrandt maar daar blijft men beweren dat het aan ons ligt zonder daarvoor een concreet bewijs te leveren
Onze eigen firewall systeem detecteert echter niets bijzonder. Zeker geen verdacht uitgaant verkeer.

Via dit bericht op tweaker wil ik graag onderzoeken wie er nog meer deze Gmail problemen heeft en misschien dat wse dan Lijbrandt dan kunnen bewegen om het echt eens te gaan onderzoeken ipv de melder af te poeieren.

==================

This is the mail system at host smtp2.ispfabriek.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.
Wie heeft hier nog meer last van.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<(naan verwijderd)@gmail.com>: host
gmail-smtp-in.l.google.com[2a00:1450:4013:c01::1b] said: 550-5.7.1
[2a02:80c0:2::19 12] Our system has detected that this message is
550-5.7.1 likely unsolicited mail. To reduce the amount of spam sent to
Gmail, 550-5.7.1 this message has been blocked. Please visit 550-5.7.1
http://support.google.com...er.py?hl=en&answer=188131 for 550
5.7.1 more information. q2si23113791wij.23 - gsmtp (in reply to end of DATA
command)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie XMS en Lijbrandt topic probleem komt vaker voor.

smtp2.ispfabriek.nl staat op de spamlist http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

smtp1.ispfabriek.nl niet

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen. Ik kan vanaf mijn PC geen enkele mail sturen naar een Gmail account. Ook niet als ik een andere mailadres gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb sinds een week of 2 hetzelfde problemeem. Super lastig want voor mijn werk moet ik steeds de mensen met gmail nu nogmaals gaan mailen vanuit een voor dit probleem aangemaakt e-mail adres bij gmail.

Tot vandaag lag het aan niemand, niet aan mijn host niet aan lijbrandt niet aan gmail. Maar na even verder googlen vond ik dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik krijg dezelfde melding bij het versturen van mail via xms naar gmail. hierbij staat aangegeven dat smtp1 ispfabriek. mail delivery is niet mogelijk naar bepaalde gmail adressen. het is dus niet alleen van smtp2 dat geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turboprop
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:03
same here

Reporting-MTA: dns; smtp1.ispfabriek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, ook ik heb hier al geruime tijd last van |:(
Weet iemand of en zo ja wie hier wat aan gedaan wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuck
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:36:
Helaas, ook ik heb hier al geruime tijd last van |:(
Weet iemand of en zo ja wie hier wat aan gedaan wordt?
Kreeg vandaag onderstaand antwoord van de helpdesk, geeft niet echt hoop op een snelle oplossing.

Graag reageren wij op uw e-mail van 16 juni 2014 waarin u aangeeft al enige tijd problemen te hebben met uw Lijbrandt e-mail diensten. Wij vinden dit erg vervelend.

Graag informeren wij u over de huidige stand van zaken.

Storing uitgaande e-mail
Wij hebben nog geen oplossing gevonden voor de storing met de e-mail.
Uiteraard doen wij er alles aan om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Omdat het een complex probleem is kan het zijn dat de oplossing enige tijd in beslag zal nemen.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

als de blacklisting terecht is (dus via de Lijbrandt-mailserver wordt nog steeds gespamd) dan heeft een verzoek van Lijbrandt om de blacklisting op te heffen bij Spamhaus e.d. vast weinig effect.

d:)b

Pagina: 1