Toon posts:

Gigabyte GA-Z87-HD3 Infinite restart loop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft laatst een nieuwe CPU, moederbord en geheugen gekocht als upgrade.

Toen we het systeem bench-testten door de power pinnetjes van de front panel header te kortsluiten, kwamen we er achter dat het systeem oneindig opnieuw blijft opstarten. Wij hebben ook een beeldscherm aangesloten op de VGA out op het moederbord, maar er is geen video out.

De dingen die wij al geprobeerd hebben zijn:
- Andere RAM (werkend, uit een andere computer)
- RAM in andere slots en modules apart
- Andere voeding (ook uit een ander systeem (Corsair TX750))
- Het clearen van de CMOS dmv. de clear-cmos pinnetjes op het mobo.

De componenten waar het om gaat zijn:
Intel Core i5 4670k
Gigabyte GA-Z87-HD3
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Corsair GS 800

Alvast bedankt.

Verwijderd

Zijn de pinnetjes in de socket van de cpu verbogen?

Verwijderd

Topicstarter
We gaan straks de cpu er uit halen, alles checken en dan weer terug plaatsen. Hopen dat het helpt,

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

staat er geen standoff verkeerd in de testbench gedraaid, waardoor ie sluiting maakt?
Als testbench gebruik ik altijd de doos van het mobo waar ik hem opleg, als hij daar goed doorstart ga ik pas inbouwen..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het getest op de doos van het moederbord, we hebben net de socket gechecked. De pinnetje lijken intact. Daarna opnieuw de CPU en cooler geinstalleerd. Hij startte weer niet op.

We gaan het moederbord opsturen, en hopen dat het werkt als we een andere krijgen.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

[fail]Ik heb vanmiddag ook wat meegemaakt, omdat ik paar upgradesetjes verkocht had aan een andere tweaker en ik op een passende doos om het te verpakken ben aan het wachten was dacht ik nog even het mobo op te starten, het bios correct in te stellen en ook de ram modules aan het juiste XMP profiel te koppelen, maar dat leek ineens nog niet zo handig.

Qboot liet alles doorlopen om bij code 34 en een rode led boot_device_led te blijven hangen.

Ander geheugen genomen, clear cmos doorlopen, batterij eruit gelaten en nog eens gecleared, 2 verschillende vgas eraan getest, die nog eens eruit en via het onboard, maar hij bleef maar hangen, en ook geen reactie op me scherm, orange led die blauw hoort aan te springen..

CPU al paar keer gereaset, met een vergrootglas de pinnen gecontroleerd maar kon ook niets vreemds zien, ik was al lichtelijk in paniek omdat de andere al netjes betaald had en alles..

Totdat ik de vga kabel eens naliep en hij net niet goed ingestoken zat aan de monitor zijde :X :z

pff, uren zitten brainstormen, googlen en hardware zitten uitwisselen en mezelf verrot zitten schelden en nu werkt hij als een zonnetje natuurlijk [/fail]

[ Voor 3% gewijzigd door SAiN ONeZ op 03-06-2014 19:59 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Dat is lullig :P

We hebben nu een nieuw moederbord binnengekregen, en alles werkt prima.

Bedankt voor de tips
Pagina: 1