Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Suffe netwerk over stroom vraag

Pagina: 1
Acties:

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:27

Wish

ingwell

Topicstarter
Hi,

Op dit moment loopt in mijn nieuwe oude huis het internet over stroom via een set van TP-Link. In de beschrijving zie ik dat die dingen het netwerkverkeer encrypten. Niet per se nodig, maar leuk dat ze het doen.

Uit een vorig leven heb ik nog een ander setje powerline adapters, namelijk deze van D-Link. Ik had de hoop dat ik deze zou kunnen gebruiken om het bestaande netwerk uit te breiden, maar volgens mij gaat dat toch ergens mis.

In dit artikel zegt men dat alle powerplugs die Homeplug compatible zijn, met elkaar zouden moeten kunnen babbelen. Heb ik nu net een combi die dit niet doet? Ik zie dat niet meteen terug in de specificaties van die setjes namelijk.

No drama

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:31
Natuurlijk geen best practise, maar kan je de encryptie op de TP Link niet uitzetten?

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:50
Ik denk dat die compatibiliteit beperkt is tot twee van die plugs, maar dat het dan niet uitmaakt van welk merk ze zijn. Anders krijg je 4 datastromen zonder dat ze kunnen 'weten' waar het naar toe moet.

[ Voor 14% gewijzigd door O88088 op 02-06-2014 20:42 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:27

Wish

ingwell

Topicstarter
Ronald8 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:31:
Ik denk dat die compatibiliteit beperkt is tot twee van die plugs, maar dat het dan niet uitmaakt van welk merk ze zijn. Anders krijg je 4 datastromen zonder dat ze kunnen 'weten' waar het naar toe moet.
Dit is dus niet waar. Uit de FAQ blijkt:
Q: How many PLC adapters can be paired together?
A: For TL-PA210/TL-PA250, the maximum number is 6, while it is 8 for TL-PA211/ TL-PA251/TL-WA281. If you have more adapters, you can create a new powerline network. For more detail information, please refer to FAQ_436.
blijkt dat er 6 tot 8 op het netwerk kunnen.

Dit had ik net ook al getikt, maar met het resetten van de adapters om de encryptie van het netwerk uit te zetten verloor ik ook het internet. Helaasch, dat werkt dus niet.

Maar: in de haast was ik even vergeten dat ik nog een TP-Link adapter had liggen (ja, luxeproblemen). Deze aangesloten, "gepaired" en nu werkt het. Dan ga ik zo maar eens de D-Link dingen op V&A zetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wish op 02-06-2014 21:21 ]

No drama

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-11 21:53
Die homeplug chip is volgens mij bijna altijd van dezelfde fabrikant, er zweven tooltjes rond op internet waarmee je het wachtwoord en netwerk kan instellen (en ook even je snelheid kan checken).
linkje: https://wikidevi.com/wiki/Atheros_Power_Packet_Utility

Nu we toch aan het praten zijn over homeplugs (topic hijack), hoe snel zijn jouw netwerkpoort(en) op jouw homeplug?
Ik heb hier een setje liggen (500mbps) die 3 poorten heeft van 100mbit (denk ik, ik heb Gbit LAN maar hij toont maar 100mbit als ik aansluit, specs zeggen niet over de snelheid v.d. poorten), daar snap ik nu niets van. Zelfs al zou je alle 3 de poorten maximaal gebruiken kom je niet op 500mbit uit dan (in praktijk is het netwerk natuurlijk ook al niet 500mbit, maar gaat om het idee).

[ Voor 49% gewijzigd door tedades op 03-06-2014 21:16 ]