Ik wil mijn vader een receiver/versterker kado doen, maar geluid is nou niet bepaald mijn kennisgebied. vandaar vraag ik jullie hulp
wensen/eisen:
• Geintergreerde Radio (al heeft bijna elke reciever dat)
• Spotify zou leuk zijn, maar dat is niet vereist. airplay enz word niet gebruikt hier.
• simpel te bedienen, weinig handelingen nodig dus.
• aansluitmogelijkheid voor een tv, maar de focus blijft op muziek.
• Genre muziek: veel jaren 60-70 meuk denk ik, Beatles UB40, ed. Ook een beetje klassiek
aangesloten apparaten: niet veel:
• cd speler, via spdif of analoog
• Nintendo Wii , gaat via de tv
• Plasma tv, via hdmi of spdif
Aantal speakers:2 grote zuilen. misschien later een paar kleine extra voor surround
budget?
de max ligt rond de 250 euro
Wat heb ik zelf gevonden?
nou een heleboel, en dat is het probleem een beetje
Ik weet niet of er veel verschil tussen de versterkers/recievers zit qua geluid.
ook heb ik geen idee wat kwalitatief een goede versterkers zijn.
uit de pricewatch heb ik er twee gevonden
pricewatch: Yamaha RX-V375 Zwart
goedkoop, zo blijft er geld over voor goede speakers, maar is 70 watt niet een beetje weinig?
pricewatch: Denon AVR-X1000
beetje als hierboven, maar deze heeft wel 2 optische ingangen, een arc ingang en spotify
pricewatch: Onkyo TX-NR525 Zwart
lijkt te zijn wat ik zoek, veel vermogen, onder de 250 euro, en spotify. zijn er redenen om deze niet te kiezen?
wensen/eisen:
• Geintergreerde Radio (al heeft bijna elke reciever dat)
• Spotify zou leuk zijn, maar dat is niet vereist. airplay enz word niet gebruikt hier.
• simpel te bedienen, weinig handelingen nodig dus.
• aansluitmogelijkheid voor een tv, maar de focus blijft op muziek.
• Genre muziek: veel jaren 60-70 meuk denk ik, Beatles UB40, ed. Ook een beetje klassiek
aangesloten apparaten: niet veel:
• cd speler, via spdif of analoog
• Nintendo Wii , gaat via de tv
• Plasma tv, via hdmi of spdif
Aantal speakers:2 grote zuilen. misschien later een paar kleine extra voor surround
budget?
de max ligt rond de 250 euro
Wat heb ik zelf gevonden?
nou een heleboel, en dat is het probleem een beetje
ook heb ik geen idee wat kwalitatief een goede versterkers zijn.
uit de pricewatch heb ik er twee gevonden
pricewatch: Yamaha RX-V375 Zwart
goedkoop, zo blijft er geld over voor goede speakers, maar is 70 watt niet een beetje weinig?
pricewatch: Denon AVR-X1000
beetje als hierboven, maar deze heeft wel 2 optische ingangen, een arc ingang en spotify
pricewatch: Onkyo TX-NR525 Zwart
lijkt te zijn wat ik zoek, veel vermogen, onder de 250 euro, en spotify. zijn er redenen om deze niet te kiezen?
ora et labora