Zoveelste HTPC build topic

Pagina: 1
Acties:

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

Topicstarter
Tweakers,

Gezien ik eindelijk wat ruimte heb om een HTPC aan te schaffen ben ik me al tijdje aan het oriënteren op verschillende sites what to do.

Wat ga ik ermee doen;

-nieuwsgroepen/torrents automatisch downloaden/rarren/parren.
-1080p, eventueel 3d mocht er nieuwe TV komen
-nogal een serie-liefhebber, dus veel ruimte nodig (dacht zelf 3TB)
-windows met XBMC draaien
-moet wat lichte spelletjes kunnen draaien..
-liefst een mooie kast.. die MILO is prima maar alternatief?
-geluid maakt met niet uit, heb nu ook nog een helicopter-bakbeest als pc

Vragen;

-kan ik later een tweede sata-hd schijf toevoegen?
-SSD vraag al opgelost! thanks;)
-met zo'n keyboard moet je daar nog iets bij aanschaffen? (neem aan via usb)
-hoe zit het met geluid? Kan er een hifi set op worden gezet? Optisch/HDMI?
-kan ik er later nog een tv kaart instoppen voor opnemen live tv of beter direct?
Liefst heb ik namelijk dat ik via mijn HTPC ook tv kan kijken/kan opnemen
-kan ik nog ergens op besparen?

Mijn lijst;

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Black Edition€ 49,50€ 49,50
1ASRock FM2A88M-HD+€ 42,-€ 42,-
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 103,51€ 103,51
1Silverstone Milo ML04€ 69,25€ 69,25
1Scythe Shuriken Rev. B€ 22,95€ 22,95
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)€ 32,-€ 32,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,-€ 29,-
1Corsair VS350€ 28,-€ 28,-
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 55,90€ 55,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 432,11

Vragen en opmerkingen?!

Thanks..
8)

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 13:38
Je kan gewoon voor een tientje meer dubbel zoveel SSD ruimte krijgen. Dit heb je dus al gezien eventjes dit aanpassen dus :P
is een SSD van 64 gb voldoende, of 'gewoon' 128?
Het toetsenbord is een goede keuze. Netzoals SSD, voeding, moederbord, cpu, opslag, beheizing en koeler.
Misschien kun je beter wat meer ram nemen zoals dit (pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU) 4GB wordt toch wat weinig.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:34
Het moederbord is geschikt om aan te sluiten op een hi-fi set. Echter alleen met HDMI, hier zit geen optische aansluiting op. Daarvoor moet je b.v. een pricewatch: ASRock FM2A88M Extreme4+ retail hebben.

Een WD red HDD is leuk, maar je kan iets besparen door een pricewatch: WD Green WD30EZRX, 3TB te nemen. Die voldoen voor HTPC gebruik ook prima.

Een alternatief op de behuizing is zeker mogelijk. Binnen de milo serie heb je ook nog de ML03, de 05 en de 06. Ieder met een wat ander uiterlijk (soms heb je ook andere componenten nodig). Met ingebouwde iR oog en met afstandsbediening heb je bijvoorbeeld de pricewatch: Epsilon EC-HTPC-1 (let op hier moet een SFX voeding in).

Deze behuizingen kunnen echter niet enorm veel HDD's huisvesten (met 1 SSD en 1 HDD zit ie wel vol zonder te modden). Voor meerdere HDD's heb je bijvoorbeeld pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart Kortom legio aan mogelijkheden en verdiep je er zelf ook even in. Over smaak valt niet te twisten en wij weten ook niet hoe je a/v meubel er uit ziet. Overigens klinkt het wel alsof je een wat grotere behuizing nodig hebt om (in de toekomst) alles te kunnen huisvesten pricewatch: Silverstone Grandia GD05B

De voeding is een goede. Echter heb ik ook goede ervaringen met BeQuiet voedingen (zeker mbt stilte).
Overigens ben ik het niet helemaal met Pataar eens. 4GB is voor HTPC gebruik nog steeds meer dan genoeg.

TV kaarten gaan wel lukken, zolang ze maar low profile zijn of extern (let even op hoeveel uitbreidingssloten je gekozen behuizing heeft). Die K400 heeft overigens een ontvanger waardoor hij gelijk werkt. Echter zal de usb dongle het beste bereik hebben wanneer je deze voor in de behuizing steekt. Helaas is dit nogal lelijk en je mist gelijk een usb poort. Ik heb zelf met een usb verlengkabel de usb dongle (vanuit een usbpoort aan de achterkant) op een voor mij gunstige plek gevestigd (uit het zicht, wel goed bereik).

[ Voor 5% gewijzigd door jaapsander op 03-06-2014 16:23 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:11
De Corsair VS serie was toch troep?
Neem dan liever een pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

Topicstarter
Nu ben ik weer eens gaan lezen. Die A10 wordt nu wel aanlokkelijk gezien ik ook wel eens een game wil spelen erop. Keuzes keuzes.

Als kast ga ik denk ik voor die Grandia. Nu heb ik 15,6 cm ruimte. Die kast is 15,1. Gaat dat geen issue met warmte opleveren?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:34
De grandia zuigt lucht aan vanaf de zijkanten, zolang je daar een paar cm ruimte hebt (en bijvoorbeeld aan de achterkant) dan is dat geen probleem. Ook hoef je je niet enorm druk te maken over koeling wanneer je relatief zuinige hardware gebruikt met een goede CPU koeler.
Pagina: 1