Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hangende processen op een 2012 terminal server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het volgende probleem:

Bij één van onze klanten draait een Windows 2012 terminal server (virtueel op een hyper-v 2012 r2 onderlaag).
Nu is het zo dat wanneer gebruikers zich afmelden, het proces oulook.exe voor de betreffende gebruikers blijft draaien. De sessie van de gebruiker verdwijnt wel netjes. Dit resulteert er echter in dat geen van de gebruikers Outlook meer kan openen (profiel wordt geladen).

Op de server is Office 2013 geïnstalleerd. Echter heb ik al wat zoekwerk op Google achter de rug en lijkt dit probleem zich niet te beperken tot Office applicaties, echter kan ik nergens een oplossing voor het probleem vinden.

Wanneer er via de taskmanager geprobeerd wordt het proces af te sluiten, krijgen we de melding: 'Access denied". De enige oplossing die ik tot dusver heb kunnen vinden is een herstart van de server.
Zoals jullie zullen begrijpen is dit geen werkbare oplossing. Ik hoop dan ook dat één van jullie dit probleem eerder bij de hand heeft gehad en hier wellicht een oplossing voor heeft.

Alvast bedankt voor de moeite, alle feedback is welkom.

Bas

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11 03:46
De profielen worden ook gewoon netjes weggeschreven naar profilepath?

Het klinkt een beetje alsof de sessie toch niet helemaal lekker wil ontladen...
Hebben jullie eventueel exotische drivers geinstalleerd? Print drivers bijvoorbeeld?

Je zou even via Sigverif.exe kunnen checken of alle drivers gesigned zijn.

Probeer eens de print spooler service te stoppen en dan te kijken hoe het gaat.

Zie je nog rare meldingen in de eventlogs?
Als user X waarvan het process Y is blijven hangen, weer aanmeld, lukt dat wel gewoon?

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou inderdaad naar printerdrivers kijken, maar mogelijke addins/helpers die een plugin voor Outlook (en mogelijk andere applicaties) installeren en activeren.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
En je kunt natuurlijk altijd procmon / process explorer inzetten om een gedetailleerder beeld te krijgen.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Is een bekend voorkomend probleem, als je sessie het overleefd dan zie je ook onderin je notification area een zwart ikoontje waar Outlook stond. Outlook is dan helemaal bevroren en kan alleen "geforceerd" gesloten worden (taskkill /im outlook.exe /f). Oplossing is moeilijk, maar je zou een logoff script kunnen maken die Outlook killed binnen de sessie van de gebruiker. Dit moet wel met "elevated priveleges".

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11 03:46
Je maakt niet per toeval gebruik van PST files?

PST Files icm outlook 2010 en up geven echt behoorlijke problemen namelijk :)

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Kijk ook even of er niet een 3rd party invoegtoepassing actief is in outlook die het probleem zou kunnen veroorzaken.
Pagina: 1