Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor programmeren / gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In het volgende schooljaar ga ik beginnen met een MBO studie, ICT-beheerder niveau 4. Voor deze studie moet ik een laptop aanschaffen. Zelf had ik de volgende laptop gevonden: ACER ASPIRE V3-772G-747A8G1TMAKK. Het enige wat ik er zelf in mis is een SSD. Dus hier is mijn eerste vraag al: Kan ik hier zelf nog een SSD in zetten?

Voor de studie die ik ga doen zijn de volgende laptop eisen gesteld:
- Processor: Quad core CPU (met ondersteuning voor virtualisatie)
- Geheugen: 6-8 GB RAM
- Hard disk drive: 300 GB+ hardeschijf
- Beeldscherm: 15,6"
- Besturingssysteem: Windows 8.1 (64-bits)

Verder heb ik nog persoonlijke wensen:
- Beeldscherm: Anti-glare
- Hard disk drive: 1TB hardeschijf
- Videokaart: NVIDIA
- Resolutie: 1080p
- Het liefst met een verlicht toetsenbord (maar dat moet niet)

Wat ga ik met de laptop doen?
Ik ga deze laptop dus gebruiken voor mijn studie, maar ik wel hem ook gaag gebruiken voor gamen. Ik game graag op hoge instellingen en deze laptop lijkt daar goed voor te zijn.

Wat mag de laptop gaan kosten?
Ik wil ongeveer €1000 uitgeven aan de laptop.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Ja, op school van lokaal naar lokaal, of af en toe naar vrienden. Het gewicht van de laptop is 3200gram, dat moet te doen zijn met een goede laptoptas. Verder wil ik ook dat hij minstens 4 uur mee gaat zonder oplader. Ik heb niet veel informatie over de accu kunnen vinden, maar ik kan er nog een andere accu bij kopen:
Accu V3-772G serie laptop 10.8V 7800mAh - Ultra (ll)

Ik wil graag jouw advies horen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 13:55 . Reden: Persoonlijke wens toegevoegd. ]

Verwijderd

Is dit de laptop die je bedoelt?
pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a8G1TMakk

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de videokaart is daar anders. Dit is hem: http://www.laptopshop.nl/...zddPp-zm1jNEucjUdPibw_wcB

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 17:13 . Reden: Videokaart klopt niet. ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:16
Hij moet ook mee naar de studie? 17,3" is niet echt mobiel

Verwijderd

Topicstarter
nooberke schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:44:
Hij moet ook mee naar de studie? 17,3" is niet echt mobiel
Het is maar 5 minuten van mijn huis af, dus ik ben er zo.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:04
Hij heeft power. Maar is ook weer 3.5 kg
Ik ben zelf een jaar geleden overgestapt op een laptop van 2 kilo en 14" en dat was voor mij de prima combinatie. Voor programmeren heb ik aan een laptop i5, zelfs aan een i3 had ik wel voldoende.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Welke games wil je gaan spelen ?

Met mijn MSI Gaming laptop:
pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2OC-015NL

zelfde grafische chip, kan ik BF4 spelen maar op low en lage FPS

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:04
Om het portable te houden.
Dit is al genoeg voor je studie. pricewatch: Lenovo Thinkpad S540 (20B30065MH)

Ik zelf studeer HBO ICT en we hebben daar zelfs iemand met een centrino 3 a 4 jaar oud en dat voldoed nogsteeds als een trein.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
ShittyNL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:48:

Ik zelf studeer HBO ICT en we hebben daar zelfs iemand met een centrino 3 a 4 jaar oud en dat voldoed nogsteeds als een trein.
Idd als het maar ong 8GB werkgeheugen heeft, dan kan je gemakkelijk VM's draaien en dit zal waarschijnlijk een van de zwaarste dingen zijn wat op de laptop zal gebeuren op die studie, behalve dan de lan party's tijdens de lessen :+

Verwijderd

Topicstarter
xleeuwx schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:48:
Welke games wil je gaan spelen ?

Met mijn MSI Gaming laptop:
pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2OC-015NL

zelfde grafische chip, kan ik BF4 spelen maar op low en lage FPS
Een vriend van mij heeft mij deze link doorgestuurd: http://www.notebookcheck....rce-GTX-760M.92068.0.html Dit is de videokaart die er in zit. Ik speel zelf een paar van de games uit die lijst (onderaan de pagina).

En op http://www.laptopshop.nl/...zddPp-zm1jNEucjUdPibw_wcB staat: "Speelt games zoals Battlefield 4 op hoge instellingen."

Verwijderd

Topicstarter
ShittyNL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:48:

Op die Lenovo zit Windows 7 en één van de eisen is windows 8.1

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
De laatste link die je doorstuurt heeft een NVIDIA GeForce GTX 760M en niet zoals de eerste link de GeForce GTX 750m

Dit kan al een verschil maken.

En daarbij een webwinkel doet alles om jou te laten geloven dat de laptop de mount everest kan beklimmen :+

Bekijk even specifiek op internet de benchmarks van de GTX 760m / GTX 750m (weet nou niet welke jij wilt hebben)

Verwijderd

Topicstarter
xleeuwx schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:58:
De laatste link die je doorstuurt heeft een NVIDIA GeForce GTX 760M en niet zoals de eerste link de GeForce GTX 750m

Dit kan al een verschil maken.

En daarbij een webwinkel doet alles om jou te laten geloven dat de laptop de mount everest kan beklimmen :+

Bekijk even specifiek op internet de benchmarks van de GTX 760m / GTX 750m (weet nou niet welke jij wilt hebben)
In welke link staat 750m? Ik zie het in geen van de links die ik heb doorgestuurd.

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:59:
[...]

In welke link staat 750m? Ik zie het in geen van de links die ik heb doorgestuurd.
Link volgens tweakers heeft een 750m oftewel het klopt dus niet als ik nu mag geloven ?

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 20:02
Er zit behoorlijk verschil tussen een GT 750m en een GTX...

Verwijderd

Topicstarter
xleeuwx schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:04:
[...]

[...]

Link volgens tweakers heeft een 750m oftewel het klopt dus niet als ik nu mag geloven ?
O sorry, ik had daar te snel gekeken. Het klopt dan inderdaad niet, maar de naam komt wel overeen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 17:07 ]

Verwijderd

Ik heb nog is even voor je rondgekeken in de pricewatch en ik ben op deze laptop gekomen, 50 euro boven je budget maar dan heb je toch wel iets veel beters dan wat je zelf had gevonden.

pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-017XNL
Wat krijg je?
- Je krijgt een 15.6' scherm waardoor de laptop dus vele maler mobieler is.
- Je krijgt een CPU die iets beter is dan de CPU op je ''huidige laptop'
http://cpuboss.com/cpus/I...Q-vs-Intel-Core-i7-4700HQ
-Een videokaart die toch weer een stukje sneller is
http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-860M-vs-GeForce-GTX-760M

reviews: MSI GE60: gamelaptop met stevige hardware
Als ik verder nog kijk naar vergelijkbare laptops met deze specs kom je met deze laptop het goedkoopste uit, ook wordt er aangegeven dat er ruimte is voor een SSD.

Een minpunt aan deze laptop is dat de koeling luidruchtig is en de behuizing niet heel stevig.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Ik vraag mij af wat er nou "vele malen mobieler" kan zijn aan een laptop die een paar inch kleiner is, het is niet zo dat je tijdens je opleiding overal heen loopt met je laptop in je hand.
Meestal gaat die na de les direct de tas in of dichtgeklapt onder je arm.

Een groot scherm is wel fijn als je netwerken gaat doen, vooral als je veel gaat simuleren en dergelijke.
Linker helft van je scherm gebruiken voor documenten en de rest voor je programma's.
Dat gezegd hebbende is: pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-017XNL
Verder wel een goede keus, je gaat waarschijnlijk de eerste twee jaar toch wel wat gamen hier en daar op school dus dan komt die lekker mee.

Mag ik overigens vragen waar je die opleiding gaat volgen ? toevallig in arnhem ?

Verwijderd

Topicstarter
stefspee schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:14:
Ik vraag mij af wat er nou "vele malen mobieler" kan zijn aan een laptop die een paar inch kleiner is, het is niet zo dat je tijdens je opleiding overal heen loopt met je laptop in je hand.

Een groot scherm is wel fijn als je netwerken gaat doen, vooral als je veel gaat simuleren en dergelijke.
Linker helft van je scherm gebruiken voor documenten en de rest voor je programma's.
Verder wel een goede keus, je gaat waarschijnlijk de eerste twee jaar toch wel wat gamen hier en daar op school dus dan komt die lekker mee.

Mag ik overigens vragen waar je die opleiding gaat volgen ? toevallig in arnhem ?
In apeldoorn

• nooberke
stefspee schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:14:

Op een 15" laptop met full hd heb je dezelfde werkruimte, ook passen deze veel makkelijker in een normale tas

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
Een tip voor je eisen, neem minimaal een 1080p scherm, zeker voor ICT studies ga je zulke resoluties echt nodig hebben, denk aan Visual Studio o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Remz schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:23:
Een tip voor je eisen, neem minimaal een 1080p scherm, zeker voor ICT studies ga je zulke resoluties echt nodig hebben, denk aan Visual Studio o.i.d.
Ik was inderdaad van plan om die resolutie te nemen, ik ben het er alleen vergeten bij te zetten, bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:44:
Ik heb nog is even voor je rondgekeken in de pricewatch en ik ben op deze laptop gekomen, 50 euro boven je budget maar dan heb je toch wel iets veel beters dan wat je zelf had gevonden.

pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-017XNL
Wat krijg je?
- Je krijgt een 15.6' scherm waardoor de laptop dus vele maler mobieler is.
- Je krijgt een CPU die iets beter is dan de CPU op je ''huidige laptop'
http://cpuboss.com/cpus/I...Q-vs-Intel-Core-i7-4700HQ
-Een videokaart die toch weer een stukje sneller is
http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-860M-vs-GeForce-GTX-760M

reviews: MSI GE60: gamelaptop met stevige hardware
Als ik verder nog kijk naar vergelijkbare laptops met deze specs kom je met deze laptop het goedkoopste uit, ook wordt er aangegeven dat er ruimte is voor een SSD.

Een minpunt aan deze laptop is dat de koeling luidruchtig is en de behuizing niet heel stevig.
Dat is nou eigenlijk precies wat ik wil hebben, alleen is het wel jammer dat de koeling zo luidruchtig is en dat de behuizing niet echt tegen een stootje kan..

• m0h4life
nooberke schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:20:
[...]

Op een 15" laptop met full hd heb je dezelfde werkruimte, ook passen deze veel makkelijker in een normale tas
Wat kost een normale degelijke laptop-tas tegenwoordig nog ?
Daarbij zijn die tassen meestal gemaakt om meerdere maten te ondersteunen, veelal tot 17,3" waardoor je laptop met 17,3" precies past en altijd goed vast zit.

Ik blijf (en dat is natuurlijk persoonlijk) vinden dat je niet inlevert in mobiliteit tussen 15" en 17" laptops.
Als je nou moest kiezen tussen 10 of 17, dan lijkt mij dat logisch, echter het enige wat je op lever als je een 15" laptop neemt in plaats van een 17" is oog pijn omdat alles kleiner is.

• nooberke
stefspee schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:58:
[...]

Wat kost een normale degelijke laptop-tas tegenwoordig nog ?
Daarbij zijn die tassen meestal gemaakt om meerdere maten te ondersteunen, veelal tot 17,3" waardoor je laptop met 17,3" precies past en altijd goed vast zit.

Ik blijf (en dat is natuurlijk persoonlijk) vinden dat je niet inlevert in mobiliteit tussen 15" en 17" laptops.
Als je nou moest kiezen tussen 10 of 17, dan lijkt mij dat logisch, echter het enige wat je op lever als je een 15" laptop neemt in plaats van een 17" is oog pijn omdat alles kleiner is.
Een losse laptop draag tas is totaal niet praktisch, iedereen ziet dat je met een laptop loopt (veiligheid), je kwam er vaak niet veel andere spullen in kwijt en het draagcomfort is vaak slecht (5kg is veel zwaarder in de hand dan op de rug)

laptop rugzakken voor 17" zijn er amper, een 15" laptop kan gewoon in een normale rugzak erbij

Meerdere medestudenten welke spijt hebben van hun 17", andersom nog nooit gehoord

• m0h4life
Laptop rugtassen zijn er inderdaad minder voor 17", echter zie ik in mijn klas daar niemand mee lopen.
Ook een laptop rugtas kan je scheiden van een normale rugtas, deze is namelijk veel steviger.
Meeste laptop tassen hebben een draagband voor over je schouder, dus dat gaat ook al niet meer op.
Feit is gewoon dat het persoonlijk is of je 15" tegenover 17" mobieler vind.

Ik heb zelf nooit spijt gehad van mijn 17,3" laptop, met mij meerdere uit mijn klas, de grootte van het scherm was fijn om op te werken (waar dit met een 15" laptop niet al te veel zal schelen, echter zal alles wat kleiner lijken).

Ik stel OP voor om eerst eens bij de winkel langs te gaan en zelf te kijken welk formaat die fijner vind.

• nooberke
Een draagband over je schouder is veel slechter dan een rugzak met twee banden, draagcomfort is veel minder

In de winkel lijkt het vaak kleiner dan thuis, dat bedriegt vaak erg...

Deze discussie gaan we toch niet uitkomen...denk in ieder gevoel goed na welk formaat je aanschaft...mijn inziens is 17,3" bedoelt om thuis op een tafel of bureau te laten staan en niet om mee te nemen

Verwijderd

Topicstarter
stefspee schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:01:
Laptop rugtassen zijn er inderdaad minder voor 17", echter zie ik in mijn klas daar niemand mee lopen.
Ook een laptop rugtas kan je scheiden van een normale rugtas, deze is namelijk veel steviger.
Meeste laptop tassen hebben een draagband voor over je schouder, dus dat gaat ook al niet meer op.
Feit is gewoon dat het persoonlijk is of je 15" tegenover 17" mobieler vind.

Ik heb zelf nooit spijt gehad van mijn 17,3" laptop, met mij meerdere uit mijn klas, de grootte van het scherm was fijn om op te werken (waar dit met een 15" laptop niet al te veel zal schelen, echter zal alles wat kleiner lijken).

Ik stel OP voor om eerst eens bij de winkel langs te gaan en zelf te kijken welk formaat die fijner vind.
Ik heb zelf een laptop hier thuis liggen van 15", maar die is heel erg oud. Ik weet dus dat het scherm groot genoeg is ;) 17,3" is natuurlijk wel groter en mooier, maar je sleept wel extra gewicht mee. En zoveel zal het denk ik toch niet schelen van een 15"..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze laptop nog gevonden:

http://www.laptopshop.nl/...92/asus-n56jn-cn038h.html

Wat vinden jullie hier van?

Verwijderd

Of gewoon http://www.bto.eu/bto-x-book-15cl58.html

OP: de asus die je net linkte is ook prima.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke laptop is beter?

pricewatch: Asus N56JN-CN038H

of

pricewatch: Asus N56JN-CN039H

De verschillen die ik heb gevonden:
CN038H:
- Accucapaciteit 52Wh
- Opslagcapaciteit 750GB
- Duurder

CN039H:
- Accucapaciteit 56Wh
- Opslagcapaciteit 500GB
- Goedkoper

En zou ik in die CN039H ook nog een SSD in kunnen zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk de Asus N56JN-CN039H geworden. Ik heb hem binnen en ben er zeer tevreden mee!
Pagina: 1