Ik heb momenteel al behoorlijk wat jaren een tweedehands HD5850 1GB videokaart. Deze draaide altijd prima, echter merk ik bij de wat nieuwere games dat ik veel dingen lager moet zetten, of dat het net niet lekker draait. Eigenlijk wil ik dus overstappen op een wat nieuwer tweedehandsje, het liefst max. rond de 100 euro.
Mijn verdere specificaties:
Intel Core i5 2500
Asus P8P67 EVO
8GB DDR3 ram
Beeldschermresolutie: 1920 * 1200
Wat ik veel speel zijn:
- Men of War series (deze draaien wel aardig, maar kunnen wat soepeler lopen)
- Watch_Dogs (deze draait nog net, moet wel alles laag zetten en schokt 's nachts, weet niet of dat alleen in de videokaart zit)
- Skyrim (deze draait goed, maar mag ook wel wat soepeler)
- Battlefield 3 (draait redelijk, soms wat lage fps)
Ik kocht altijd AMD omdat je daar voor minder geld meer specs kreeg, was mijn ervaring.
Waar ik nu een beetje naar kijk is bijvoorbeeld een HD6950, deze is 70 euro, dan zou ik voor maar een paar tientjes kunnen overstappen als ik mijn HD5850 nog weet te verkopen. Deze heeft 2GB, wat wellicht voor diverse games een handige uitbreiding kan zijn. Qua pure power weet ik niet of dit wel echt een verbetering is. Bij GPU Boss krijgt de 5850 een 6,9 en de 6950 een 7,3.
Ook zat ik nog te kijken naar de HD7950 3GB, deze krijgt een 7,9 en heeft nog weer meer geheugen. Is echter ook weer een stukje duurder.
Wat ik hoop is dat ik de komende tijd games weer op redelijke instelling kan spelen. Waaronder, mits deze uitkomt, GTA V. Gezien ik al best wel wat jaren doe met een HD5850 zegt dat ook wel iets over mijn veeleisendheid, het hoeft allemaal niet extreem mooi, als het maar speelbaar is.
Anderen die nog andere suggesties hebben rond de 100 euro die wellicht nog veel beter zijn?
Mijn verdere specificaties:
Intel Core i5 2500
Asus P8P67 EVO
8GB DDR3 ram
Beeldschermresolutie: 1920 * 1200
Wat ik veel speel zijn:
- Men of War series (deze draaien wel aardig, maar kunnen wat soepeler lopen)
- Watch_Dogs (deze draait nog net, moet wel alles laag zetten en schokt 's nachts, weet niet of dat alleen in de videokaart zit)
- Skyrim (deze draait goed, maar mag ook wel wat soepeler)
- Battlefield 3 (draait redelijk, soms wat lage fps)
Ik kocht altijd AMD omdat je daar voor minder geld meer specs kreeg, was mijn ervaring.
Waar ik nu een beetje naar kijk is bijvoorbeeld een HD6950, deze is 70 euro, dan zou ik voor maar een paar tientjes kunnen overstappen als ik mijn HD5850 nog weet te verkopen. Deze heeft 2GB, wat wellicht voor diverse games een handige uitbreiding kan zijn. Qua pure power weet ik niet of dit wel echt een verbetering is. Bij GPU Boss krijgt de 5850 een 6,9 en de 6950 een 7,3.
Ook zat ik nog te kijken naar de HD7950 3GB, deze krijgt een 7,9 en heeft nog weer meer geheugen. Is echter ook weer een stukje duurder.
Wat ik hoop is dat ik de komende tijd games weer op redelijke instelling kan spelen. Waaronder, mits deze uitkomt, GTA V. Gezien ik al best wel wat jaren doe met een HD5850 zegt dat ook wel iets over mijn veeleisendheid, het hoeft allemaal niet extreem mooi, als het maar speelbaar is.
Anderen die nog andere suggesties hebben rond de 100 euro die wellicht nog veel beter zijn?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn