Toon posts:

CAN motor signaal emuleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een testopstelling om remote motor signalen uit te lezen en te loggen.
Nu ben ik op zoek naar een CAN motor emulator? Is dit uberhaupt beschikbaar?

Ik zou graag iets over de CAN jagen (middels een converter welke het programma gebruikt) wat lijkt op een motor signaal (RPM, diverse sensoren etc etc...) Kent iemand zoiets? Google levert niet 1 2 3 wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Enige wat ik kan bedenken is uit een sloopauto de hele kabelboom incl alle sensoren, modules, contactslot etc te slopen en die aan 12V te hangen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:26
Een logger aaan een werkende motor hangen en alles opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-10 20:45

tim427

Turbulence!

Is het niet makkelijker om met de OBD2 stekker te gaan werken? Zijn zat goedkope apparaatjes op eBay te vinden die met Bluetooth werken ;)

Ik weet niet zeker of die dingen alleen kunnen lezen. Zelf heb ik namelijk een duurdere variant die garages ook gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 00:48
Of je pakt een microcontroller met CAN support (dat kan in elke architectuur al gauw met de basisvariant). Een CAN transceiver erbij en je kan alles monitoren en injecteren. Overigens hebben de meeste auto's meerdere canbus lijnen in 1 auto. VW heeft er dacht ik 3, voor motor management, voor audio/video en voor comfort.

Een motor-signaal emulator, ik weet niet of dat bestaat. Ik zou eerder testen aan een echte auto (makkelijker :)). Een ODB2 stekker met CAN support is ook een optie, maar die laten ook echt alleen ODB2 signalen zien (daar kan je al wel veel mee; informatie als gaspedaalstand en motor RPM, coolant temperature etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 21:58

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:32

Garyu

WW

In de automotive hoek zijn er allerlei tooltjes voor. Een grote speler is Vector, kijk eens naar CANoe, maar vraag me niet naar de kosten ;)

Wikipedia: CANoe

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1