Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• -ADA_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-10 00:20
Beste mede tweakers :) ,

Gister is helaas mijn telefoon gestolen en heb daarom snel een nieuwe nodig. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Z10 van Blackberry.

De telefoon kost nu rond de 200 euro en de S3 kan ik nieuw voor 235 euro kopen.
De specificaties van beide toestellen tegen elkaar:

Z10 - S3 :D

Scherm:
Physical size 4.2 inches - 4.8 inches
Resolution 768 x 1280 pixels - 720 x 1280 pixels
Technology IPS LCD - Super AMOLED

System chip: Qualcomm Snapdragon S4 Plus MSM8960 - Samsung Exynos 4 (4412)
Processor: Dual core, 1500 MHz, Krait - Quad core, 1400 MHz, ARM Cortex-A9
Graphics processor: Adreno 225 - ARM Mali-400/MP4
System memory 2048 MB RAM -1024 MB RAM
Built-in storage 16 GB - 32 GB

Verder hebben ze beide een 8mp camera waarvan de s3 beter schijnt te zijn. De batterij van de z10 is een drama heb ik horen zeggen (zijn wel 2100mah versies te koop nu) + de z10 heeft geen FM radio en dit vind ik wel een enorm nadeel.

Wat denken jullie? Wat is de beste keus - toekomst proef (Heb helaas geen geld voor een dure smartphone :'( )

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben overgestapt na 2 jaar de S3 gebruikt te hebben naar de Z10 en ben er hardstikke tevreden mee! Het toestel is over het algemeen vloeiender in de besturing en volgens mij heeft de Z10 een betere cameralens hoor. Ik heb er al meerdere malen complimenten over gehad terwijl ik dat bij de S3 niet had.

De doorslag voor mij om mijn S3 weg te doen was de behuizing en bloatware.

Edit: Hou wel rekening mee dat de Z10 niet op Android draait, maar wél een Android runtime heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Deveon op 02-06-2014 13:50 ]

• -ADA_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-10 00:20
Bedankt voor de snelle reactie! Ik zit nu net naar een camera test te kijken van de z10 vs s3. De foto's bij goed licht zien er naar mijn idee ook beter uit dan bij de s3. Alleen wanneer het donker word presteert de galaxy beter.

Bevalt het scherm van de Z10 ondanks dat ze 4.2 inch groot is? En is er een oplossing voor de Fm Radio?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
-ADA_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:52:
Bedankt voor de snelle reactie! Ik zit nu net naar een camera test te kijken van de z10 vs s3. De foto's bij goed licht zien er naar mijn idee ook beter uit dan bij de s3. Alleen wanneer het donker word presteert de galaxy beter.

Bevalt het scherm van de Z10 ondanks dat ze 4.2 inch groot is? En is er een oplossing voor de Fm Radio?
Bevalt mij prima, maar of betwijfel of je daar zelf iets mee kunt ;). De FM radio van de S3 zit volgens mij in de oordopjes en kraakt wel veel (enkele keer gebruikt in het begin).

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:33
Ik ben sinds paar maanden in bezit van een Z10 en vind het erg prettig werken.
Met name de Hub (waarin alle meldingen - FB, WA, mails etc binnenkomen) is top.

Batterijduur is inderdaad minpunt, maar ik haal met normaal gebruik (10 min bellen, half uurtje podcasts en uurtje browsen per dag) zeker een dag, zo niet anderhalf.

Scherm is perfect voor mij, al is dat voor ieder verschillend. Goed leesbaar in zonlicht ook.
Over oplossing FM radio kan ik je niets zeggen helaas.

Coolblue heeft op Marktplaats diverse Z10's als Tweedekansje staan.
Prijzen liggen rond de 140-150 euro, misschien dat je dat in je afweging mee kunt nemen ;-)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

13art

Moderator Mobile
--> MAA

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De Galaxy S3 heeft zijn laatste android versie gekregen en zal geen update meer krijgen en is daarom in mijn ogen een slechte keus met het oog op de toekomst.
De voornaamste redenen voor mij om eerder de z10 te kiezen zijn touchwiz en de plastic behuizing van de s3.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Tweedehands zijn in de V&A zeer jonge Z10's voor 100 a 130 euro te koop.
Dan is de keuze snel gemaakt.

De cpu mogelijk wat minder op papier dan alternatieve androids,
Door het OS heb je een stabielere en snellere gebruikerservaring dan android concurrenten out of the box hebben. Als je echt je toetstel koopt om zware android games te kopen zou ik gaan voor een s3, is snel browsen, of communiceren belangrijk dan is de blackberry de beste keuze.

Meest toekomst proof is de Z10, die heeft een jong os, en doordat het OS van de fabrikant van de telefoon is heb je grotere kans op langdurige ondersteuning, verder zit de volgende os versie: BBos10.3 ook voor de Z10 in de pijpleiding.

[ Voor 21% gewijzigd door 3x3 op 03-06-2014 23:53 ]

| live and give like no one else |

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Ik heb ongeveer 1,5 week geleden dezelfde afweging gemaakt maar ben uiteindelijk toch voor de S3 gegaan. Een kennis van mij heeft de Z10 gekocht en inderdaad, veel Android apps werken erop maar echt lang niet allemaal! Houd daar wel rekening mee.

Omdat ik ook games speel op m'n telefoon was de keuze daarom snel gemaakt. En wat betreft Touchwiz; er zijn genoeg andere launchers en ook custom roms... Bouwkwaliteit is wel minder dan van de Z10 maar het is ook niet zo erg dat het toestel uit elkaar valt. Ook is de Z10 uiteindelijk wel wat goedkoper denk ik. S3 is nu 229,- bij in ieder geval PhoneHouse, weet niet wat de prijzen zijn van andere winkels/webshops.

[ Voor 14% gewijzigd door flashingst op 04-06-2014 15:26 ]

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Jammer dat je de S3 hebt gekozen. Er zijn genoeg alternatieve telefoons die beter zijn voor minder met nog ondersteuning.

• flashingst
digital_ownage schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:48:
Jammer dat je de S3 hebt gekozen. Er zijn genoeg alternatieve telefoons die beter zijn voor minder met nog ondersteuning.
Welke telefoon is qua specificaties en prestaties beter voor deze prijs?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
flashingst schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:48:
[...]

De pricewatch: Nokia Lumia 630 Zwart bijvoorbeeld.

• Jornv
Vergeleken met de Galaxy S3? Nee

• flashingst
Kleiner scherm met een lagere resolutie, de helft van het werkgeheugen van de S3, 5 megapixel camera ten opzichte van de 8 megapixel camera van de S3 die bovendien ook in HD kan filmen wat de Lumia niet kan (bovendien heeft de Lumia ook geen front-facing camera) en buiten dit om presteert de S3 gewoon een stuk beter, zeker wat betreft games.

De S3 is een voormalig vlaggenschip en de Lumia 630 een budgettoestel en zoals je ziet zijn ze haast onvergelijkbaar.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:44

sjaool

Every life should have 9 cats

AMOLED versus normale LCD. Eenmaal AMOLED en je wilt niet anders meer. ;)

"When you grow up your heart dies"

• flashingst
sjaool schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:01:
True.

Maar on-topic: Is de TS er al uit?

Verwijderd

sjaool schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:01:
Ik heb een galaxy nexus gehad voor 2 jaar (dus amoled) en heb nu een nexus 4 (dus lcd) en voor de galaxy nexus heb ik ook een lcd toestel gehad. En lcd bevalt mij persoonlijk toch echt beter. Dus dat is echt geen feit dat je na amoled niks anders meer wil. Het is een persoonlijke voorkeur.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
flashingst schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:58:
[...]
de helft van het werkgeheugen van de S3
Werkgeheugen is niet vergelijkbaar omdat er een onder operating systeem op staat met andere eisen. Dat maakt het lastiger vergelijken, maar je kunt beter naar echte ervaringen kijken om te benchmarken. Hoe snel werkt de tweakers website, de facebook applicatie, de mail client, etc. om prestaties te beoordelen.

Voor de rest wel valide argumenten, al weet ik niet of een budget toestel van nu versus een toptoestel van meerdere generaties terug veel verschil in gebruikerservaring bied. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:44

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:44:
[...]

Ik heb een galaxy nexus gehad voor 2 jaar (dus amoled) en heb nu een nexus 4 (dus lcd) en voor de galaxy nexus heb ik ook een lcd toestel gehad. En lcd bevalt mij persoonlijk toch echt beter. Dus dat is echt geen feit dat je na amoled niks anders meer wil. Het is een persoonlijke voorkeur.
Dan heb jij zeker nog nooit op het contrast gelet dat vele malen beter is op een AMOLED scherm. Dat iedereen altijd over de kleuren valt ligt puur aan de instelling. Het is een beetje hetzelfde als de discussie plasma vs LCD. Maar als jij tevreden bent met een LCD is het ook goed hoor. ;)

"When you grow up your heart dies"

• digital_ownage
flashingst schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:48:
[...]

Nexus 4 bijv.

• flashingst
Op papier misschien, maar in de praktijk absoluut niet. Ook zijn de camera van de Nexus en de batterij niet om over naar huis te schrijven...

• digital_ownage
flashingst schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:44:
[...]

Op papier misschien, maar in de praktijk absoluut niet. Ook zijn de camera van de Nexus en de batterij niet om over naar huis te schrijven...
2 erg goede vrienden hebben de N4 en ik moet toch zeggen dat ik best onder de indruk was van de camera. Nu kan dat wellicht ook zo zijn dat ik geen toptoestels gewend ben. En over batterijduur heb ik ze nooit horen klagen. Tja 's avonds voor het slapen de lader in maar dat heb je met redelijk veel telefoons.
Verder heeft de N4 een flink betere processor en een veel minder bloated UI.

[ Voor 6% gewijzigd door digital_ownage op 06-06-2014 17:34 ]

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De n4 heeft dezelfde soc, als de Z10, maar is wat ouder, en heeft daardoor alleen 3G, en dus geen 4g ook is hij 40 euro duurder. Maar als je perce een android wil, is hij aantrekkelijker dan de s3.

Als je nieuw koopt schelen ze maar weinig en bij beiden kun je nog wel rekenen op support in de toekomst.

Maar als je ze jong gebruikt wil kopen, heb je 3 maand jonge z10's voor rond de 120e in de pw v&a tegenover meestal minimaal een jaar oude n4's voor rond de 170.

[ Voor 31% gewijzigd door 3x3 op 06-06-2014 23:44 ]

| live and give like no one else |

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 17:36
Een Moto G is ook een prima keuze, wel met mindere camera overigens.
En direct updates ontvangen en zeker niet minder stabiel dan de Z10.

• Jornv
3x3 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:19:
[...]

De n4 heeft dezelfde soc, als de Z10,
Pardon? Krait quadcore VS Krait dualcore.
maar is wat ouder, en heeft daardoor alleen 3G, en dus geen 4g ook is hij 40 euro duurder. Maar als je perce een android wil, is hij aantrekkelijker dan de s3.
Eens
Als je nieuw koopt schelen ze maar weinig en bij beiden kun je nog wel rekenen op support in de toekomst.

Maar als je ze jong gebruikt wil kopen, heb je 3 maand jonge z10's voor rond de 120e in de pw tegenover n4's voor rond de 170.
Een 2de hands z10 van 110/120 euro is in mijn ogen een goede deal.

Ik heb zelf de Nexus 4 en die is in ieder geval snel en stabiel. Batterij kan beter en voor de camera hoef je hem ook niet te kopen, maar overall een uitstekende smartphone die nog prima doorkan als mid-range smartphone. In mijn ogen is het een betere keus dan de Galaxy S3. Moto G is ook geen slechte keus, zit wel een budget klasse lager.
Mocht de TS (of iemand anders) nog vragen hebben over de Nexus 4, laat dan maar weten.
Pagina: 1