Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mij Computer maakt veel lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een computer maar hij maakt best veel lawaai.
Ik weet niet waar het vandaan komt in heb de systeem koeler al even stopgezet maar die was het niet.
Ik duwde mijn vinger er tussen, maar toen ik dat bij mijn videokaart deed, deed dat best zeer, maar is niet gestopt dus ik zou graag willen weten hoe ik een koeler stopzet en wat er evt. zoveel lawaai maakt,

Mvg. Jordy Sinke

PC Specs:
Nvideo GeForge GTX 610
AMD A8 6600k
Moederbord: MSI A55M E33

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-11 09:58
Je kunt de stekkertjes van de koeler even loskoppelen ipv je vinger ertussen.
Kun je niet van dichtbij luisteren waar het eventueel vandaan komt?

[ Voor 31% gewijzigd door CappieL op 02-06-2014 13:24 ]

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 18:59
[verwijderd]

[ Voor 101% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 20:28
In het midden van de cooler vasthouden.. of gewoon tegenhouden voordat je de computer aanzet.
Als je een geforce 610 mét cooler hebt is dat wss het euvel. Het kan natuurlijk ook nog je CPU-cooler zijn en de cooler van de voeding (PSU).

Stekkertjes van de cooler loskoppelen kan ook, wss start je systeem dan niet op, als het om cpu-coolers gaat. videokaartcoolers zou ik nog lostrekken, die zijn meestal kwetsbaar.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09
Je zult even veel concreter moeten zijn over wat dit "lawaai" is. Een computer van tienhoog uit een raam gooien geeft ook lawaai, maar dan een andere soort dan een hyperactieve ventilator.
Dus, is het een zoem, een fluit, een ratel of wat?

Inderdaad even goed luisteren waar het geluid vandaan komt: alle fans maar denk ook aan de hardeschijven bijvoorbeeld.
Tevens zijn er ook programma's te krijgen om de ventilatoren aan te sturen.

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 08:28
CappieL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:24:
Je kunt de stekkertjes van de koeler even loskoppelen ipv je vinger ertussen.
Kun je niet van dichtbij luisteren waar het eventueel vandaan komt?
Wat een slecht idee. Uit zijn post edit:blijkt duidelijk lijkt te blijken dat hij voornemens is de koelers vervolgens nooit meer aan te zetten.

De koelers zijn belangrijk, dus zet ze niet uit. Als je ze uit zet zouden er wel eens dingen stuk kunnen gaan doordat ze veel te warm worden.

Misschien is het mogelijk dat je ze zachter kan laten draaien, zonder dat de onderdelen te heet worden. Misschien kun je het beste hiervoor hulp vragen bij degene die je de computer heeft verkocht, of iemand in je omgeving die er veel van weet. Hiermee zelf gaan klooien als je niet goed weet wat je doet kan ervoor zorgen dat je je PC sloopt.

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-11 09:26
of je houdt je hand vlak voor/onder de ventilatorbladen om de luchtstroom te veranderen/blokkeren en luistert of het lawaai dan verandert.. erger of minder erg..
wat noem jij de systeemkoeler? de processorkoeler of de casefan?

[ Voor 30% gewijzigd door Case-study op 02-06-2014 13:28 ]

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-11 09:58
Jesserr schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:26:
[...]

Wat een slecht idee. Uit zijn post edit:blijkt duidelijk lijkt te blijken dat hij voornemens is de koelers vervolgens nooit meer aan te zetten.

De koelers zijn belangrijk, dus zet ze niet uit. Als je ze uit zet zouden er wel eens dingen stuk kunnen gaan doordat ze veel te warm worden.
Er is een verschil tussen "even loskoppelen om te kijken of het geluid weg is" en "een dag op Full Load laten draaien",
Daarnaast nog een vraag aan TS: wanneer begint het geluid/lawaai? Meteen bij het opstarten of pas na een bepaalde tijd / starten van een bepaalde (veeleisende) applicatie?
Pagina: 1