• Ziccy
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte Mediaspeler / HTPC met WiFi. Maar eerlijk gezegd weet ik het ook niet meer en heb ik de hulp nodig van de mensen op het forum.

Waarvoor wil ik het gebruiken?
Afspelen van films/series, het kijken van Netflix, Live TV en indien mogelijk ook Uitzending gemist.
Ik heb een aantal films en series (verschillende bestandstypen) op een externe hard schijf staan en die zou ik graag willen afspelen.
Daarnaast wil ik graag zo eenvoudig mogelijk Live TV kijken en Netflix kunnen bekijken en het zou mooi zijn als ik ook programma's van Uitzending gemist, RTL XL, Samenvattingen Fox Sports, enz ook kan bekijken. Maar dit laatste is geen must.

Onlangs heb ik de eGreat U1 - Android TV Box, vergelijkbaar met de bekendere Minix Neo 5, geprobeerd en deze voldoet aan alle eisen, er zit in mijn ogen echter één groot nadeel aan, namelijk de afstandsbediening. Met de meegeleverde afstandsbediening kan ik namelijk niet eenvoudig Netflix pauzeren, dit kan wel via de muis functie, maar dit is erg vermoeiend.
Nu kan ik natuurlijk een andere afstandsbediening kopen, echter heb je al snel een afstandsbediening inclusief muisfunctionaliteit nodig om alles goed te kunnen bedienen. Dit vind ik niet ideaal en ben eigenlijk gewoon op zoek naar een apparaat, waarbij ik via de afstandsbediening makkelijk op pauze, play, stop, enz kan duwen. Dan kan de rest van de familie ook gebruik maken van dit apparaat.

Hopelijk kunnen jullie mij advies geven waardoor het makkelijker wordt om een keuze te maken.

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:24
Heeft jouw afstandsbediening wel een pauze knop staan en werkt deze niet met Netflix, of staat er helemaal geen pauze button op?
Zag net bij een review van de Minix Neo X8-H dat er daar alvast wel een pauze knop op de afstandsbediening stond.

• Ziccy
Er staat geen pauzeknop op en daarnaast ook geen stop of play knop.

[ Voor 8% gewijzigd door Ziccy op 02-06-2014 14:38 ]

• Ziccy
Niemand die mij kan helpen? Of is er (nog) geen oplossing voor mijn wensen?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01 22:48

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Grote kans dat je device gewoon ondersteund wordt door de Logitech Harmony afstandbedieningen. Als je een goed werkende player hebt, zou je kunnen overwegen om een Harmony remote te kopen en tegelijkertijd alle andere apparaten er ook mee bedienen.

Ik heb nog niet veel apparaten meegemaakt die niet aan de praat te krijgen waren met een Harmony, en kom je er niet uit: bel de Logitech helpdesk, en ze helpen je kosteloos mee met de configuratie!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD