Toon posts:

Advies video kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wou graag wat advies willen over een nieuwe grafische kaart.
Specs systeem:

intel core i5-2310
8 GB ram
NVDIA GeForce GT 430
500 W voeding.

Nou had ik de volgende kaarten in gedachte die bij m'n budget passen:

Asus GeForce GTX 650E,2GB
Asus GeForce GTX 750 PH OC,1GB
Asus Radeon R7 250X,2GB
Asus GeForce GTX 750 Ti PH,2GB

Welke kaart zou het beste bij m'n systeem passen?
Die laatste is het duurste, zit er nou echt zo veel verschil tussen tussien die 750 1 gig of 2 gig? Of tussen die 750 en die 650 ???

Alvast bedankt voor adviezen!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:10
Lijkt me dat je dan wat benchmarks op moet zoeken he.
>> Google

Daarnaast is het ook nog van invloed welke programmas je ermee wilt draaien.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Wat is je budget?
Wat wil je doen met je systeem?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Topicstarter
Budget is ongeveer 125. Wil met iets hogere specs wat soepeler kunnen gamen.
Weet niet of het veel verschil uitmaakt dat ik hem aan m'n tv ga koppelen om films/series te kijken (HDMI).
Speel voornamelijk America's Army Proving Grounds, maar download ook altijd wel wat games.
Met m'n huidige kaart moet ik de specs laag houden om het soepel te houden.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Wat voor een voeding heb je in je systeem zitten (merk en typenummer)?
Op welke resolutie speel je? of beter : Wat voor een monitor/tv heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Merkt staat er niet bij. Op de bon staat 500W.
Ik heb een BenQ HDMI Senseye+foto Wide TFT G2420HD 2MS.

• Baloes
Thnx voor de extra specs. Nu weten we dus dat je bij 1920x1020 gamed.

Kun je heel misschien de zijkant van je PC open maken en een fotootje van je voeding maken en hier posten. Of als dat niet lukt het type nummer noteren en posten. Dat zou veel helpen voordat we (in geval van brakke voeding) je een videokaart aanbevelen die je PC frituurt :)

Wel eerst PC uitzetten natuurlijk. Stekker eruit en ff ontladen door aan en uit knop paar keer in te drukken.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

kastje open maken? en dan een foto maken van de zijkant van de voeding (mooi tabelletje); dat zegt meestal wel genoeg.
anders zou je een 7850 2e hands ergens op de kop kunnen tikken; voor 90 euro moet dat wel kunnen en dan heb je meer power dan de kaarten hierboven

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:52:

Asus GeForce GTX 650E,2GB
Asus GeForce GTX 750 PH OC,1GB
Asus Radeon R7 250X,2GB
Asus GeForce GTX 750 Ti PH,2GB

Welke kaart zou het beste bij m'n systeem passen?
Die laatste is het duurste, zit er nou echt zo veel verschil tussen tussien die 750 1 gig of 2 gig? Of tussen die 750 en die 650 ???
De eerste GTX 750 is een gewone, de tweede een GTX 750 Ti, het verschil is niet alleen videogeheugen maar de Ti is ook sneller geklokt.

Het feit dat je niet weet welke voeding je hebt, betekent waarschijnlijk dat het geen goede kwaliteit gaat zijn. 500W in theorie maar in de praktijk eerder 350W op de lijnen die er toe doen. Normaal gezien blijft je systeem wel onder dat vermogen met de hier genoemde videokaarten.

De GTX 750Ti is de snelste kaart uit je lijstje, nog iets sneller voor hetzelfde geld zou een R7 265 zijn maar die verbruikt véél meer.

En neem maar best een 2GB videokaart want 1GB is tegenwoordig wel echt weinig, over een jaar kun je weer naar een andere uit kijken. GTX 750Ti 2GB is goed genoeg om een nog tijd lang op mid tot high te spelen op 1080p.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is een Fortron 500W ATX 2.3 85 plus

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28
Als ik jouw was zou ik voor de pricewatch: Asus GTX750TI-PH-2GD5 GTX750TI2GB gaan.
Het is een kaart die goed presteert voor zijn geld. Daarnaast ook nog energiezuinig. Daarmee hoef je dus met warmte ontwikkeling in je kast en de voeding niet zo voorzichtig te zijn.
Zit net iets boven je budget, maar hier ga je het meest plezier aan hebben.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-02 09:46
GTX750-TI no doubt ;)

Verwijderd

Hier in elk geval een mooie review van de 750Ti.

• Baloes
Normaal gesproken had ik je wel aanbevolen een HD7950 voor 125 op de kop te tikken, dan had je een mooi kaartje gehad voor die resolutie.In je voeding worden helaas CapXon condensatoren gebruikt die nou niet echt bekend staan om hun kwaliteit en lange levensduur.

Gezien het feit dat je voeding alweer een aantal jaren oud is en die condensatoren dus niet bekend staan om hun hele lange levensduur is het idd verstandiger om een 750ti aan te schaffen omdat deze je systeem nauwelijks extra belast.

Natuurlijk is de 750ti een leuk kaartje maar voor 125 euro staan er op vraag en aanbod nog veel leukere kaartjes.

Eigenlijk zou je voor 2 opties kunnen kiezen :

De 750ti er in prikken en doorgaan tot je geld hebt om de voeding te vervangen..

Of eerst de voeding vervangen (ong. 4 10tjes) en daarna een leuke kaart via V&A op de kop tikken :
zoals bv deze : V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7950 '13Series

De 2e optie aan te bevelen wanneer je op korte termijn nog 4 tientjes ergens vandaan weet te toveren..
Als dat zo is natuurlijk eerst deze kaart aanschaffen (en er nog niet inprikken) en wachten op aanschaf van de voeding..

Maar zoals ik al zei allemaal afhankelijk van hoe snel je weer wat budget zou hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de Asus GeForce GTX 750 Ti PH,2GB geworden. Bedankt voor alle adviezen!
Op zich heb ik wel 4 tientjes liggen hoor, maar wilt het er niet aan uit geven.
Dit is voor de komende jaren wel weer prima zo.

Beeld is geweldig mooi vergeleken met m'n oude kaartje, de de FPS is met online gamen ook heeeel wat beter.

• Baloes
Mooi zo. Veel plezier ermee zou ik zeggen :)

Zonder je nou bang te willen maken zou ik niet al te lang wachten met die voeding te vervangen. Hij is alweer wat jaartjes oud en het zou zonde zijn wanneer je systeem aan gort gaat doordat de voeding het begeeft..

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
En toch is dat een beetje bang makerij, zeggen dat een slechte voeding een heel systeem gaat slopen. Als die voeding slecht gaat, dan zal de pc gewoon niet meer opstarten, punt.

Ik zou ook de voeding vervangen door iets beters omdat die nooit het opgegeven vermogen kan leveren, en omdat ik al vaak genoeg van die merkloze voedingen kapot heb weten gaan (let wel, de rest van de componenten bleven altijd gespaard), omdat het toch vervelend is een tijd zonder pc te zitten en tot slot omdat de garantie bij Fortron miniem is. Maar dat CapXcon verhaaltje is nu wel oud, er zijn fabrikanten die 5 jaar garantie geven met CapXcon condensatoren, als dat zo'n tikkende tijdbommen zouden zijn, zouden die bedrijven gigantische schadeclaims binnenkrijgen.

Dat je geen CapXcon condenstatoren wilt als je SLI setups met videokaarten van €500 en meer hebt, dat begrijp ik, maar dit systeem is in totaal niet eens €500 waard.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
MacPoedel schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:40:
En toch is dat een beetje bang makerij, zeggen dat een slechte voeding een heel systeem gaat slopen. Als die voeding slecht gaat, dan zal de pc gewoon niet meer opstarten, punt.
Eens. Het is een beetje hip aan 't worden om in elk topic een voeding af te schrijven.

CapsXon caps of niet, ik heb al tientallen goedkope voedingen laten ploffen, maar die hebben nog nooit een ander component mee genomen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Baloes
Tuurlijk. Ik snap ook wel dat wanneer er een recente voeding ingezeten had er ook met capxons helemaal geen probleem hoeft te zijn. Alleen is dit een voeding met een kortere garantie FSP geeft hier max 2 jaar op.

En ik heb dus wel meegemaakt dat een voeding plofte en daarna het mobo gaar was...het kan dus wel.
Dus meer vanuit ervaring dan napraten.

Ik raadde het vooral aan omdat dit alweer een ouder systeem is en daarmee die voeding dus ook.
Pagina: 1