RAID 1, SSD OZC Vortex2 en issues....

Pagina: 1
Acties:

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-01 17:23
Sinds vandaag ineens de melding bij opstarten van me pc, al in het bios, dat mijn SSD RAID1 configuratie niet goed werkt. De schijft op SATA port 2 kan niet worden gevonden.

Windows (8.1) start wel op, traag, maar ook in Windows wordt de schijf via de Intel Rapid Storage Technology als zijnde niet actief/0 MG groot gezien. Aanpassen/herstellen lukt niet (meer) met deze tool want de opties verschijnen niet langer in het scherm.

De OCZ tool herkent de schijf niet..uberhaupt geen enkele SSD OCZ Vortex 2 schijf trouwens... ahummm

Ik vrees dat de SSD kaduk is, kan ik dat ook uittesten zonder data te verliezen?
Als de schijf stuk is en ik plaats een andere SSD, bv Samsung, dan werkt denk ik de RAID1 configuratie niet meer, correct?

maw dan is de oplossing nieuwe installatie (SSD schijven worden als root/c schijf gebruikt), correct?

Wie o wie?

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49
Raid-1 is mirror. Je hebt geen data verlies anders kon windows ook niet opstarten (ik ga er vanuit dat het je systeem volume is)

probeer de schijf op een andere computer. Doet hij het dan even secure erease en weer bijplaatsen en in je raid weer toewijzen. Dan zal de raid-1 weer zijn mirror opbouwen.

Andere nieuwe schijf toevoegen kan ook altijd. Gewoon toewijzen aan de raid-1 en hij zal weer normaal verder gaan.

De OCZ software ziet de schijven niet omdat ze in een raid zitten.

PS. Dit is waarom er radi-1 is ontwikkeld. Nu is bij jou 1 schijf kapot/afwezig en je systeem draait gewoon door. Maar dit had je ook zelf heel makkelijk kunnen opzoeken. Hoeveel weet je trouwens over raid ???

[ Voor 41% gewijzigd door SpiriTNL op 02-06-2014 12:05 ]

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-01 17:23
Klopt dat het het systeem volume betreft.

Ik heb de SSD eruit gehaald en even via Sharkoon extern diskstation aangesloten, nada noppes niks... Die is denk ik toch echt einde latijn.... of?

Eens zien of de garantie van 5 jr nog wat brengt voordat ik nieuwe SSDs ga aanschaffen.