2 geluidsbronnen 1 headset

Pagina: 1
Acties:

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-01 23:07

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste mensen,

Na aanleiding van mijn topic over een TV decoder hier een volgende vraag.

De TV gaat via HDMI naar DVI (beeld), en geluid zal via 3.5mm gaan.
Het probleem is dat ik dus dit scherm (en de decoder) voor mij PC heb liggen, en al geluid via mijn PC krijg naar de headset.

Net zoals op de PC kun je bijvoorbeeld gamen en een film kijken, het gamegeluid en de film gaan dan door elkaar (logisch).

Kan ik dus een splitter van mijn scherm (en de pc) naar de headset doen?
Het ziet er als volgt dan uit:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2jbp2tt.png

Kan ik dus op de een of andere manier zowel geluid van de PC, als de (ik noem de decoder even) TV?
Of is er een andere oplossing waardoor ik toch beide kan horen? Ik weet dat ik bijv. een switch kan gebruiken of gewoon van kabels kan wisselen, maar dan hoor ik een van de twee niet.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Met vriendelijke groet,
Processorkoeler

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:26
Wat je kunt doen is de geluidsuitvoer van de decoder (of op een andere manier ) aansluiten op een Line In op je PC, en deze instellen dat je ernaar kunt "luisteren". Dan wordt deze - met een eigen volumeregelaar - gemengd met de geluiden van je PC.
Heeft dan wel één nadeel: de PC moet aan staan om het geluid van je decoder te kunnen horen zonder stekkers te moeten wisselen.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Oh dat de PC aan moet staan is geen probleem, de reden van aanschaf van de decoder is dat ik TV kan kijken bij de PC (de TV staat letterlijk achter me maar ik kan me niet omdraaien tijdens het computeren).

Werkt dat? Ik heb gehoord dat als je iets niet line in (mic toch?) erin doet dat het dan kapot gaat, bijvoorbeeld een microfoon op een headsetaansluiting, of een headset op microfoon.

Kan ik dan alsnog mijn normale microfoon gebruiken? Dus PC geluid, Decoder geluid (als line in luisteren) en dan alsnog gewoon praten in de microfoon?

• ShitHappens
Nouja het mag vanzichzelf spreken dat je geen invoer op een uitvoer moet gaan aansluiten, of andersom.
Je zult dus moeten checken of je geluidskaart een line-in (en dus óók een mic in) heeft. Zo ja, dan wordt aansluiten zoals je wilt geen probleem.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Heb een Logitech G110, de headset gaat dus via het toetsenbord (wordt gezien als USB apparaat, maar is op het toetsenbord 3.5mm)..

Heb dus achterin m'n PC (moederbord) en voorin (case) nog een line in. Dat moet dus goedkomen, Line in is dus gewoon een microfoonaansluiting? Want de decoder hoort gewoon in een 3.5mm headset te gaan denk ik.

Maar nog dus de vraag: kan ik die line in gebruik in combinatie met een headset? Ik wil wel nog kunnen praten met mensen, maar wil tegelijk dus wel dat tv geluid. Kan dat terwijl dat 'luisteren' aanstaat?

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Line in staat los van de Mic in.
Je headset blijft gewoon werken zoals je hem normaal gebruikt, alleen met het gemixte geluid wat de Line ingaat

• ShitHappens
Zoek echt een aansluiting die als Line in aangeduid staat, en ga het niet op je microfoonaansluting doen. Dan sluipt er al snel een foutje in je instellingen... Waardoor men tijdens het Skypen niet jou hoort, maar je tv :p

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2mnoryd.png
Als je in dit schermpje het vakje aanzet, dan wordt het geluid van de Line in afgespeeld over de gewenste output (bij jou dus je koptelefoon)

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01 21:49
Je kan/mag alleszins geen splitterblokje gebruiken om 2 audiobronnen samen te voegen. Het heet niet voor niets 'splitter' ipv 'merger' :-).
Ofwel via pc laten lopen zoals hierboven, ofwel een (eenvoudig) mengertje/mengpaneeltje aanschaffen.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Heeft mijn moederbord een line in?
pricewatch: Asus P8Z77-M PRO

Waaraan kan ik dit herkennen?
En hoe moet het anders als ik zo'n mengertje wil gebruiken?

• ShitHappens
Processorkoeler schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:38:
Heeft mijn moederbord een line in?
pricewatch: Asus P8Z77-M PRO

Waaraan kan ik dit herkennen?
En hoe moet het anders als ik zo'n mengertje wil gebruiken?
Yes, dit is de lichtblauwe 3,5mm aansluiting aan de achterkant van het moederbord. Staat overigens gewoon in de handleiding van je moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door ShitHappens op 02-06-2014 17:21 ]

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Perfect dan heb ik die.
Dus ik kan dus gewoon de decoder op de line in doen, en de headset gebruiken zoals het is?
En dan "luisteren naar", en vervolgens apart de volumes regelen.

• ShitHappens
Helemaal correct!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Perfect.
Reeds de pricewatch: Humax iHDR-5050c tweedehands voor €40 aangeschaft, wordt morgen bezorgd. Zal dan even melden of het werkt!

[ Voor 5% gewijzigd door Processorkoeler op 02-06-2014 21:49 ]

Pagina: 1