Toon posts:

Overleden......ofwel gefrituurd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Snik, 2, let wel 2 hele weken plezier gehad van m'n duron 750@900...Eergisteren was het stekkertje van m'n koeler er afgelazerd, ikke niet gezien.. :'( Even ging het alarm van MBM, maar voor ik iets kon doen was het over, een lichte brandlucht en toen alles uit. :'(

Nu heb ik eventjes de potloodstreepjes weggegumd en ga morgen kijken of ik 'm omgeruild krijg, ivm. garantie.

Wat zou een plausibel verhaal zijn? Ik moet tenslotte eventjes flink gaan liegen in die zaak!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Another Duron bites in the dust :P

Die garantie kun je wel vergeten.
En die zaak oplichten, zou het niet doen., tis gewoon jou schuld |:(

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
Is ie niet zwart geblakerd? Eh, nou ik zou gewoon zeggen dat hij het ineens niet meer deed. Als ze vragen hoezo, dan weet je het gewoon niet, je moet gewoon net doen of dat je niks van pc's af weet. Of juist wel hmmm...

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

oh ja, je sig klopt niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 15:22 schreef DR het volgende:
Leuk.... :(

Verwijderd

Ik zie niet in waarom die zaak moet opdraaien voor jou fout.
Koop lekker een nieuwe, zo'n duron kost toch geen ene fuck

Verwijderd

Topicstarter
Eh, dit is toch Nederland?

Dan hoor je toch voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten? >:)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tjah, dat is nou eenmaal het risico als je overclockt...

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 15:25 schreef Scipionyx het volgende:
Tjah, dat is nou eenmaal het risico als je overclockt...
In dit geval had het niets met het overclocken te maken he..... als het stekkertje losschoot van de cooler verband ie ook wel als ie niet overclocked is.

Verwijderd

Kut voor je...

:)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Kan je niet zeggen: ik zette hem aan en toen deed ie niks... wat kan er fout zijn? en ze dan onschuldig aankijken >:)

MechWarrior || Monsters Game

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

star-saber

Ryzen

hmm mbm5

je kan mbm5 het best instellen 3 graadjes boven je fullload temp
dan ben je er meestal nog op tijd bij

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Sjah, dat heb je met overclocken he, kan mis gaan natuurlijk. Mjah boeie voor een chippie van anderhalve meier, gewoon een nieuwe halen, die AMD-tjes kosten toch allemaal niks meer. Wellicht een goed moment om een Thunderbirdje aan te schaffen.

Concrete Loop Watercooling

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:21
als je ze wilt naaien, neem dan heel je PC mee, niet alleen de CPU... dan lijk je een stuk onschuldiger.

maar ben een vent en koop gewoon een nieuwe...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
ach wat kost zo'n duron nu?

koop d'r gewoon zelf 1
inplaats van de zaak oplichten

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik ga er wel een kopen, zal wel een TB worden dan, 'ns kijken of ik die ook kan bakken..

Verwijderd

Als je eerlijk bent zeg je dat het je eigen schuld is. Het bedrijf waar je 'm gekocht hebt kan altijd garantie proberen te claimen voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Das ook een idee natuurlijk...

Hmmm, ja dat doe ik, THNX.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 15:22 schreef DR het volgende:
Zo beter?

• Kolky
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Hoe kan dat nou? Mijn computer wil niet eens opstarten zonder cooler! (ik heb het al een keer geprobeerd) PIEEEP PIEEPPP PIEEEEP PIEEEEP en stroom eraf.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 16:34 schreef Kolky het volgende:
Hoe kan dat nou? Mijn computer wil niet eens opstarten zonder cooler! (ik heb het al een keer geprobeerd) PIEEEP PIEEPPP PIEEEEP PIEEEEP en stroom eraf.
Zeker Abit KT7(a). Die heeft standaard een fan protection. Als de fan een te laag toerental draait (<2000rpm) dan doet ie het niet. Dus ook als er geen fan in zit doet ie het niet (hij gaat dus piepen). Je kan dit overigens uitschakelen mbv een nieuwe bios.

• P5ycho
  • Laatst online: 18:21
Op zondag 10 juni 2001 16:34 schreef Kolky het volgende:
dat ga je toch niet proberen |:(

een 1Ghz athlon is binne 8 sec dood... kun je nagaan hoe snel dat gaat mte een 1.333Ghz, of nog erger, een 1.5Ghz op 2V...

klik, *poef* dood

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 15:26 schreef ChUcKy2731 het volgende:

[..]

In dit geval had het niets met het overclocken te maken he..... als het stekkertje losschoot van de cooler verband ie ook wel als ie niet overclocked is.
OOPS, ik had niet goed gelezen |:(

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Bij dat Soltek mobootje kun je ook in de bios instellen om een shutdown te geven bij een zekere temp. en als je fanspeed onder een bepaald toerental komt. Wereldbordjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, maar dan moet je het wel aanzetten....en dat was ik dus vergeten, na een keertje "clear cmos", stom stom, zal me geen tweede keer overkomen..

Overigens zijn die Soltek borden echt wereldplanken... En niet superduur.

Verwijderd

Hum, ik had ook bijna zoiets met mijn Duron 800@945. Ik had namelijk nieuwe waterkoeling in mijn compje gebouwd, maar dat beviel niet zo, maar dat is een ander verhaal.

Dus ik al die slangen en zooi er weer uit, kast dicht, en ff een filmpje kijken voordat ik weer verder ging prutsen met die waterkoeling. Na een kwartier Gone in 60 Seconds (goede film trouwens :P ) begint opeens PC Alert III te loeien, mijn Durontje was de 50 graden grens overschreden. Dus ik meteen een schop doen naar de powerswitch van mijn stekkerblok, waar alle apperatuur op aangesloten zit.

Gelukkig liep dat dus goed af. Waarschijnlijk hielp die 120mm fan @ 12 volt ook wel een beetje, maar het zweet brak me toch even uit. Het bleek trouwens dat ik niet vergeten was het stekkertje erin te stoppen, maar mijn hele koeler erop te zetten... |:(

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou zie het van de zonnige kant in nu heb je een excuus om een TB te kopen
Want die TB schoppen wel erg veel kont hoor !!

En hij was duur he me pctje ;)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 21:36 schreef NINER het volgende:
Inderdaad, maar dan moet je het wel aanzetten....en dat was ik dus vergeten, na een keertje "clear cmos", stom stom, zal me geen tweede keer overkomen..

Overigens zijn die Soltek borden echt wereldplanken... En niet superduur.
idd wereldplanken :) heb 2 van die dingen, gaan ook zeer goed met geheugentimings om.

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

---------------------------------------------
Na een kwartier Gone in 60 Seconds (goede film trouwens ) begint opeens PC Alert III te loeien, mijn Durontje was de 50 graden grens overschreden.
---------------------------------------------

Wouw! Dat was dus bijna "Gone in 900 Seconds"
;)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

gewoon bios resetten opnieuw opstarten en da doet hij het weer
ik hebhem al eens geboot zonder cooler
kreeg toen ook een brandlucht, maar deed het gewoon weer na bios reset.

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, en jij dacht dat ik dat nog niet geprobeerd had, nee, het is echt de CPU die naar de haaien is...en dan helpt een bios reset echt niet hoor.

Verwijderd

Tsja....... tis en blijft een AMD he......
Pagina: 1