Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 565174

Topicstarter
Ok ik zit hier dus over na te denken:
Sinds ik niet echt blij ben met de performance van mijn hd 7950's (Ze performen of goed of slechter, soms heb je dat 1 gpu geen reet doet maar je fps verpest) wil ik een kaart die wat consistenter loopt..
Daarom denk ik dus dat het beter is om mijn HD 7950's in crossfire te verkopen om daarna een snellere single gpu te kopen, zoals http://nl.hardware.info/p...n-r9-290-windforce-oc-4gb

of deze:

http://www.alternate.nl/A...aart/html/product/1089601

Is dit een goed idee? Of zit er gewoon iets fout in mijn systeem. Want in mijn ervaring loopt crossfire enorm buggy. Zo heb ik bijvoorbeeld als ik mijn pc net heb opgestart, een 3dmark score van 10600. Maar na een half uur als hij al een tijdje aanstaat, en ik doe de benchmark nog een keer is de score gedaald naar 8900. Not sure of het crossfire is of een software faal.

Voor de record ik verwacht dat de HD 7950's in crossfire ongeveer 220 euro opleveren (totaal) sinds je ze al kan vinden vanaf 150.

Groetjes EXLR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583120

Het zijn allemaal driver problemen bij games, naar mijn weten is een dual gpu setup nooit leuk bij games etc, dus hop, die setup verkopen en snel een MSI of Gigabyte R290 halen, en die GTX780 heeft 3GB Vram en de r290 4, tevens zit er zo'n klein verschil tussen dat het de meerprijs niet verantwoordigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik denk dat we eerst eens moeten focussen op het probleem van je buggy crossfire setup en de reden waarom je 15% performance verliest binnen een half uur
Welke games, welke settings, heb je printscreens van gpu, cpu en mem gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 20:47

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de 7950 had op een gegeven moment een Boost functie, kan het zijn dat deze in die eerste omloop wel werkte en in de 2e dat je 'm uit had staan? wat voor temperaturen haal je met de kaarten?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:47:
de 7950 had op een gegeven moment een Boost functie, kan het zijn dat deze in die eerste omloop wel werkte en in de 2e dat je 'm uit had staan? wat voor temperaturen haal je met de kaarten?
Ok temps zijn heel laag voor een crossfire setup, omdat ik speciaal een PCI E riser heb besteld zodat mijn videokaart heel ergens anders in de kast zit. De eerste kaart word 62 graden max, de tweede 74. Mede door de slechte koeler van de XFX kaart, die eerste is btw van sapphire. Dus dat is het probleem niet. Wat ik wel merk is dat de kaarten throttlelen als een malloot. Wat ik zie als de fps in elkaar zakt is dat de 2de kaart daalt naar zoiets als 597 MHZ en daarna weer omhoog schiet.
Ook ben ik niet echt blij met de kaart van XFX, wat een takkeherrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:52
Misschien je hoogst geclockte kaart (die in PCI 1 zit) wat lager klokken als die standaard hoger is geklokt dan je 2e kaart. Kan zijn dat die dat helemaal niet aankan omdat alle kaarten die je in crossfire zet geklokt worden naar de 1e kaart.
En kun je die crossfirebridge nog wel aansluiten als je hem ergens anders in de kast hebt geplaatst met behulp van een Riser?

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan zo'n riser niet allerlei issues geven qua synchronisatie met de andere gpu?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
maratropa schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:27:
Kan zo'n riser niet allerlei issues geven qua synchronisatie met de andere gpu?
Dat denk ik dus ook, lijkt me verre van optimaal iig.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Welke riser gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik gebruik deze : https://www.pcirisers.nl/...x16-19CM-Riser-Cable.html

en ja ik kan de crossfire bridge nog connecten. Ik had hetzelfde probleem al voordat ik de riser aanschafde , omdat ik dacht dat het een warmte probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
Dual gpu je moet er van houden ik zou persoonlijk gewoon beide kaartjes verkopen en 1 goede high end voor in de plaats GTX780 TI of R9 290X heb je in ieder geval die driver issues niet.
Pagina: 1